دوشنبه 11 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بادامچيان: در بحران اقتصادی جهانی، ايران يکی از موفق‌ترين کشورهاست، ايسنا

گردهمايی هفتگی جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در مسجد امام (ره) با حضور اسدالله بادامچيان نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار گرديد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بادامچيان ضمن تبريک اعياد شعبانيه بخصوص ميلاد با سعادت منجی عالم بشريت حضرت مهدی موعود(عج) و همچنين آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمين در ماه مبارک رمضان که پيش رو می‌باشد، گفت: در موقعيت خاص فعلی استکبار جهانی در سه جنبه مختلف جهت اعمال فشار بر ايران در تلاش است اول تحريم‌هاست که با باج دادن و توجيه کردن کشورهای ديگر موجب تصويب بسياری از تحريم‌ها عليه ايران شده است، دوم جنگ نرم است که با بوجود آوردن يک سری مسائل روانی باعث ايجاد مشکلات در کشور شد که با تدبير مسوولان اين مساله رفع شد ولی همچنان دشمنان در حال برنامه ريزی هستند و سوم جنگ سخت است در اين مورد استکبار جهانی فقط بصورت کلامی جنگ سخت را عليه ايران تکرار ميک‌ند، ولی همانطور که شاهد هستيم کار اصلی را در لبنان و فلسطين و سوريه انجام می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بادامچيان ادامه داد: بوجود آمدن اين مسائل توسط آمريکا و همفکرانش ريشه در مسائل گوناگون دارد. يکی از مهمترين اين موارد بحث اقتدار کشور و نظام اسلامی ما می‌باشد زيرا همانطور که شاهد هستيم جمهوری اسلامی ايران توانسته در کشورهای ديگر گسترش غير قابل انکاری پيدا کند و اين گسترش باعث تضعيف آمريکا گرديده است بطوری که می‌بينيم در اروپا و آمريکا که از متحدين اصلی رژيم صهيونيستی هستند، تظاهراتی عليه اين رژيم راه می‌افتد.

نماينده تهران افزود: کسانی که مسائل سياسی را بصورت عميق تجزيه و تحليل می‌کنند بر اين نکته واقفند که اکنون آمريکا در موضع ضعف قرار گرفته است، بدين‌گونه که شاهد هستيم با قرار دادن ملک عبدالله بعنوان رابط با سوريه ارتباط برقرار می‌کند و قول باز پس گيری بلندی‌های جولان به نفع سوريه را می‌دهد به شرطی که با ايران ارتباط خود را قطع کنند و حزب الله را مسوول ترور آقای حريری نشان دهند. جالب است به اين مساله توجه کنيم که اين دست و دلبازی در زمانی صورت گرفته که آقای بشار اسد جواب دندانشکنی را در مذاکره قبلی داده بود و بصورت تمسخر به آن‌ها گفته بود که اکنون ارتباطمان را با جمهوری اسلامی ايران کاهش داديم و بخاطر همين ويزايی ورود به دو کشور را برداشتيم.

قائم‌مقام دبيرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: نکته مهمی که بايد به آن توجه کرد اين است که آمريکا ديگر هيچ راهی بجز ارائه راه‌های تحريم عليه ايران ندارد، زيرا در ۳۱ سال گذشته با انواع مسائل سياسی نتوانست هيچ گزندی به بدنه نظام وارد نمايد. حتی با برنامه ريزی مسائل انتخابات سال گذشته را نيز بوجود آورد، ولی باز هم نتوانست به مقصود خود برسد بطوری که با تدبير رهبر انقلاب هم انتخابات رونق پيدا کرد و در ادامه نيز شرايطی بوجود آمد که سران فتنه هيچ جايی در بين توده مردم نداشته باشند.

وی تصريح کرد: بحث جنگ نيز بدليل بحران اقتصادی موجود در اروپا و آمريکا يک بحث بيهوده است، زيرا همه کارشناسان خودشان و بخصوص پنتاگون نيز به صراحت می‌گويند لطمات جبران‌ناپذيری از حمله نظامی به ايران گريبان آمريکا را خواهد گرفت. بايد توجه داشت که تحريم‌های حاصل از فشار آمريکا در ابتدا باعث يکسری مشکلات برای کشور می‌شود، ولی بايد بتوانيم با همدلی مشکلات را يکی پس از ديگری از بين ببريم.

بادامچيان در ادامه اظهار کرد: مساله بعدی که باعث فرافکنی غرب در خصوص ايران شده است مساله بحران‌های مختلف سياسی، فرهنگی و اقتصادی آن‌هاست بطوری که آن‌ها برای انحراف افکار عمومی از شرايط حاکم، مردم را به اين سو می‌کشانند که تمام مشکلات از کشورهايی مانند ايران بر می‌خيزد. يکی ديگر از مسائل مورد توجه غرب برای دخالت در ايران مساله تفرقه بين مسوولان و مردم است ولی آن‌ها نمی‌دانند که در اين کشور وقتی مساله بيگانگان و ستيزه‌جويی با استکبار پيش آيد همه بدون در نظر گرفتن گرايش سياسی و در کنار هم به مقابله با آن‌ها برمی‌خيزند. همانطور که در اجلاس قبرس شاهد بوديم وقتی بحث دخالت بيگانگان بوجود آمد، يکی از مخالفان بصراحت اين نکته را متذکر شد که درست است که ما بر سر مسائلی اختلاف نظر داريم ولی هيچگاه اجازه ورود بيگانگان را نخواهيم داد.

نماينده تهران در ادامه در بخش ديگری از سخنان خود در مورد اختلاف بين دولت و مجلس گفت: در همه جا اختلاف نظر وجود دارد، ولی اين اختلاف نظر بمعنی عدم قبول طرف مقابل نيست، منافع ملت و کشور بسيار مهم هستند، همانطور که همه شاهد بودند مجلس در مواردی جلوی دولت ايستاد و يکی از مهمترين آن‌ها بحث‌هايی بود که در لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها بوجود آمد بطوری که آقای رييس جمهور در يک بحث ۳ تا ۴ ساعته می‌خواستند مجلس را قانع کند، ۴۰ هزار ميليارد تومان حاصل از درآمد اين طرح به صندوق دولت برود ولی مجلس مجدانه با نصف مبلغ فوق موافقت کرد و با راهکارهايی که نشان داد، باعث عدم بروز مشکلات مورد بحث دولت شد بطوری که می‌بينيم در اين بحران اقتصادی جهانی يکی از موفقترين کشورها ايران است. ولی همه اين مسائل بمعنی مخالفت با يکديگر نيست. بنده اميدوارم بحث بين آقای مطهری و دولت نيز با تدبير حل گردد.

بادامچيان افزود: در رابطه با مسائل رخ داده اخير در بازار تهران و مسائل مالياتی من از آقای رييس‌جمهور تمنا دارم با بررسی دقيق کسانی را که بدون هيچ کار کارشناسی اعلام به افزايش ۷۰ درصدی ماليات نمودند را از کار برکنار کند، زيرا خوب بودن انسان‌ها ملاکی جهت توانايی يا عدم توانايی آن‌ها نيست. متاسفانه شاهد بوديم با يک خبر نامناسب جو اقتصادی کشور را به تشنج کشاندند و اگر تدبير معتمدين امام و رهبری نبود معلوم نبود چه مسائل ديگری بوجود می‌امد. کسی که اعلام می‌کند بايد افزايش ۷۰ درصدی در ماليات باشد يا بسيار ناشی است و يا نفوذی که باز هم من از رييس محترم جمهور می‌خواهم در شناسايی اين افراد کاملا هوشمندانه عمل کند تا خدای ناکرده کار به مجلس و استيضاح وزير نکشد.

وی در ادامه افزود: مساله ديگری که اکنون يکی از مسائل روز شده، مساله انتخابات سه سال آينده است. در اين روزها شاهد هستيم که با توجه به عدم ورود آقای احمدی‌نژاد به انتخابات آينده افرادی برای کانديداتوری بعضا از طرف رسانه‌ها اعلام می‌شوند و يا اگر کار عمرانی در کشور يا شهری انجام می‌گيرد به نام شرکت در انتخابات و جمع کردن رای تمام می‌شود که بايد مردم توجه داشته باشند از هم اکنون وارد چنين مسائلی نشوند و اين افراد نيز نبايد با تخريب يکديگر درصدد بدست گرفتن قدرت باشند.

بادامچيان در پايان گفت: بنده در پايان اميدوارم ضمن تدبير مسوولين تفرقه افکنی در کشور ريشه‌کن گردد و همگان دست در دست هم بکوشيم تا کشور اسلامی خود را بسازيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016