چهارشنبه 13 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: توطئه‌های طراحی شده در حمايت از اسرائيل در منطقه را کشف کرده ايم، ايسنا

وزير اطلاعات از «کشف توطئه‌های طراحی شده مستکبران در حمايت از رژيم صهيونيستی در منطقه » خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) حجت الاسلام و المسلمين حيدر مصلحی طی سفر استانی به همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبر خوشحال کننده‌ای برای مردم دارم و آن اين است که با اشراف خوب اطلاعاتی دستگاه‌های اطلاعاتی کشور نسبت به فعاليت استکباری، بخش عمده‌ای از توطئه‌های طراحی شده آن‌ها کشف شده است. از جمله برای زنده نگه داشتن رژيم صهيونستی فعاليت‌هايی در منطقه داشتند که به فعاليت آن‌ها دسترسی يافته و اطلاعات را به مسوولان داده‌ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد: مقاومت و پايداری مردم به نتيجه و ثمر رسيده و هر روز با شکسته شدن طرح‌ها و نقشه آن‌ها در منطقه روبه‌رو هستيم و مستکبران مجبورند هر روز با طرح جديدی به منطقه بيايند.

وی تاکيد کرد: دشمن متوجه شده طرح‌هايش در منطقه بی‌نتيجه می‌ماند.

وزير اطلاعات درباره اقدام تروريستی زاهدان نيز گفت: مشخص است اين اقدام تروريستی توسط چه گروهی بوده، افرادی نيز دستگير شده‌اند، نکته قابل توجه اين است که سرويس‌های اطلاعاتی که پشتيبانی کننده هستند بايد توجه داشته باشند همه اطلاعات آن‌ها را داريم، دستگيری‌هايی که داشته‌ايم در تاييد اعترافات ريگی، اين است که به دليل ضربه‌هايی که خورده‌اند به دنبال انجام اقداماتی هستند.

وی هم‌چنين اظهار کرد: حرکت سنگينی در مباحث فرهنگی در کشور اتفاق افتاده است؛ از جمله محموله‌های ضدفرهنگی مستهجنی بدون اين که مشخص شود از کجا ارسال می‌شود، توزيع شده است. وزارت اطلاعات با يک سری اقدامات، بخشی از سر نخ‌ها و سر شاخه‌های اين حرکت را شناسايی کرده ولی حرکت، حرکت گسترده‌ای است. گستردگی اين حرکت به گونه‌ای است که شبکه‌های ماهواره‌ای افراد خود را در داخل برای اين اهداف هدايت می‌کنند.

وی همچنين درباره وهابی‌ها و اقدامات آنان در ايران گفت: وقتی بحث وهابی‌ها را مطرح می‌کنيم از پرورش‌دهندگان وهابی‌ها نبايد غافل شويم. حرکتی در منطقه صورت گرفته برای جلوگيری از رشد و توسعه اسلام. با آن‌که سرويس‌های اطلاعاتی در اطراف ما فعال‌اند، ولی اشراف کامل نسبت به آن‌ها داريم.

مصلحی ادامه داد: وزارت اطلاعات با اشراف کامل به برنامه‌های سرويس‌های اطلاعاتی دشمن حتی در فضای علمی، برای ايرانيانی که به خارج می‌روند و درگير چنين مواردی می‌شوند، نظارت دارد و سعی می‌کند با اين اقدام دشمن مبارزه کند و هشدارهای لازم را برای جلوگيری از فريب آنان بدهد.

وی هم‌چنين خبر داد: بيش از ۸ هزار و ۸۰۰ قطعه شیء تاريخی از قاچاقچيان کشف شده که از بعد اطلاعاتی کاری پيچيده بود.

وی افزود: اين اشياء از استان‌های همدان، تهران، لرستان و خوزستان کشف شد که انجام آن حرکت بسيار خوب و پيچيده اطلاعاتی بود.

وی ادامه داد: اين مجموعه کشف شده به ميراث فرهنگی کشور بازگشت که بيانگر تمدن و فرهنگ ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016