دوشنبه 18 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاز نخست ترک تهران در وزارت راه آغاز شد، مهر

رئيس کارگروه ويژه وزارت راه و ترابری از آغاز فاز يک انتقال شرکتها و سازمانهای زيرمجموعه اين وزارتخانه از تهران به ديگر شهرها خبر داد و اعلام کرد ۱۷۰۰ کارمند وزارت راه و ترابری خواستار خروج از تهران شده‌اند که حکم انتقال برخی از آنان صادر شده است.
عبدالعلی صاحب محمدی در گفتگو با مهر از آغاز فاز يک انتقال شرکتها و سازمانهای زير مجموعه وزارت راه و ترابری از تهران به ديگر شهرستانها خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ابلاغی دولت، وزارت راه در دو محور انتقال نيروها و انتقال سازمانهای و شرکتهای تابعه موضوع را پيگيری می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: براساس تسهيلات اعلام شده از سوی دولت برای افرادی که بخواهند از تهران خارج شوند، تعدادی از کارکنان اين وزارتخانه علاقه خود برای رفتن به ديگر شهرستانها را اعلام کرده اند.

رئيس کارگروه ويژه انتقال زيرمجموعه های وزارت راه و ترابری از تهران به شهرهای ديگر، تعداد افرادی که تقاضای خروج از تهران را داده اند، ۱۷۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر پرونده های اين افراد در حال پيگيری و سير مراحل انتقال است، همچنين حکم انتقال برخی از آنها نيز صادر شده است.

صاحب محمدی اظهار داشت: دو دسته از کارکنان درخواست انتقال داشتند؛ يکی کارکنان رسمی و پيمانی و دسته ديگر کارکنان مشمول قانون کار که اين دسته شامل قانون انتقال نمی شوند.

وی ادامه داد: حکم افرادی که مشمول قانون انتقال هستند در حال سير مراحل صدور حکم است، ضمن اينکه پيگيری برای دريافت قانون به نحوی که کارکنان تابع قانون کار نيز مشمول انتقال شوند، جريان دارد.

رئيس کارگروه ويژه انتقال زيرمجموعه های وزارت راه و ترابری از تهران به ديگر شهرها در ادامه به خارج کردن شرکتها و سازمانهای زير مجموعه وزارت راه به عنوان مرحله بعدی انتقال اشاره کرد و گفت: با توجه به اينکه انتقال کامل شرکتها و سازمانها به لحاظ مختلف نياز به صرف وقت و کار بيشتری دارد، اين کار زمان بيشتری به طول خواهد انجاميد.

وی از راهکاری برای خارج کردن زير مجموعه های وزارت راه و ترابری سخن گفت و تصريح کرد: اميدواريم بتوانيم با به کار بردن تمهيدات ويژ،ه شرايطی را در استانها به وجود آوريم که خود به خود وظايف زيرمجموعه ها منتقل شده و در نتيجه اين سازمانها و شرکتها با کمترين هزينه و با سرعت مناسب‌تر منتقل شوند.

معاون وزير راه و ترابری در خصوص زمان نهايی شدن اين برنامه اظهار داشت: اين فرايندی است که کارکنان، سازمان و شرکتها، استانها در سه گوشه آن هستند و هماهنگی بين آنها نياز به صرف وقت دارد. بنابراين نمی توان گفت اين کار چه زمانی به اتمام می‌رسد ولی می توان اعلام کرد از هم اکنون کار آغاز شده است.

وی در خصوص شرکتهای و سازمانهايی که بايد منتقل شوند، اظهار داشت: هنوز نتيجه قطعی مشخص نشده است و در صورت تصويب، اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش مهر، وزير راه و ترابری در تاريخ ۱۱ ماه جاری از انتقال زيرمجموعه های وزارت راه ترابری ظرف مدت ۳۰ روز از شهر تهران به ديگر شهرها خبر داده بود.

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ايران، شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل کشور، شرکت فرودگاه‌های کشور و آزمايشگاه فنی و مکانيک از جمله شرکتهايی زيرمجموعه وزارت راه و ترابری هستند که بايد تهران را ترک کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016