شنبه 12 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولتیماتوم آخر به شرکتها برای ترک تهران، مهر

معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری از برگزاری جلسه ویژه‌‌ای در هفته جاری با حضور رئیس جمهور خبر داد که در این جلسه موضوع زمان و اولتیماتوم آخر برای خروج شرکتهای دولتی از تهران تعیین تکلیف می‌شود.

احمد بزرگیان از برگزاری جلسه ای در هفته جاری با حضور رئیس جمهور برای بررسی نتیجه اقدامات و عملکرد دستگاهها از زمان آغاز برنامه ریزی برای خروج شرکتهای دولتی از تهران که استارت آن از 1.5 ماه گذشته زده شده است، خبر داد و گفت: در این زمینه با حضور رئیس جمهور، معاونین دستگاهها و وزارتخانه های مرتبط با موضوع خروج از تهران آخرین وضعیت و عملکردها بررسی خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برگزاری جلسه رسمی دستگاهها با رئیس جمهور
معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری اظهار داشت: در این جلسه رسمی، دستگاهها آخرین اقدامات و تلاشهای خود برای خروج شرکتهای دولتی که قبلا لیست آنها توسط دولت اعلام شده بود را ارائه خواهند داد.

بزرگیان با تاکید بر اینکه خوشبختانه با جدی گرفته شدن مسئله خروج شرکتهای دولتی از سوی دستگاهها، اقدمات موثر و خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است، ادامه داد: هم اکنون گزارشات خوبی از سوی دستگاهها و وزارتخانه ها اعلام می‌شود.

دستگاهها گزارش می‌دهند، دولت تصمیم می‌گیرد
وی در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است پس از سپری شدن مهلت دو ماهه به شرکتها برای خروج از تهران، زمان و شرایط جدید دیگری توسط دولت اعلام شود؟ بیان داشت: همه این موارد در نشست با حضور رئیس جمهور و پس از ارائه گزارشات دستگاهها بررسی خواهد شد، بنابراین هر تصمیم جدیدی نیز بخواهد اتخاذ شود پس از آن خواهد بود.

معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری افزود: همچنین برای ماندن برخی دستگاهها و شرکتها در تهران باید استدلال کافی و منطقی ارائه شود.

بزرگیان همچنین به جلسه ای که در معاونت نظارت و برنامه ریزی ریاست جمهوری با حضور معاونین دستگاهها برگزار شده است، اشاره کرد و گفت: در هر صورت دولت در این زمینه عزم جدی دارد و برنامه خروج شرکتها نیز اجرا می شود.

15 هزار کارمند خواستار ترک تهران شدند
وی در بخش دیگری از سخنانش در زمینه آخرین وضعیت ثبت نامها برای خروج از تهران به آمار حدود 15 هزار نفری اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون 15 هزار نفر توانسته اند درخواست خروج از تهران خود را به ثبت برسانند.

معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری همچنین به نهایی شدن برنامه خروج 1100 نفر از استان تهران از طریق برگزاری نشست استانداری سخن گفت و تصریح کرد: از طریق واحدهای اجرایی استان تهران، برنامه خروج 1100 نفر نهایی شده است.

بیشترین درصد تقاضا بر اساس سابقه کار
به گفته بزرگیان، افراد ثبت نام شده و داوطلب خروج از تهران به لحاظ نوع شغل، رسمی بودن، پیمانی، قراردادی و حتی سنوات خدمتی نیز تفکیک شده اند.

وی بیشترین درصد داوطلبان خروج از تهران را از لیست 15 هزار نفره، افراد دارای سوابق کاری بین 5 تا 25 سال اعلام کرد و بیان داشت: در این رابطه کمترین درصد تقاضا نیز در بین افراد دارای سابقه کار کمتر از 5 سال و بالای 20 سال است.

متقاضیان ترک تهران به کجا می روند؟
معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری در پاسخ به این سئوال که از بین افراد ثبت نام شده بیشترین تقاضاها برای خروج از تهران به کدام استانها بوده است؟ تصریح کرد: هم اکنون بیشترین انتخابها در استانهای مازندران، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016