چهارشنبه 20 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: فتنه گران عليه آرمان های امام شمشير کشيدند و آبروی نظام را بردند، ايلنا

- انسان از آن جوان شهرستانی که جوانی اش را فدای يک مشت انسان تشنه قدرت می‌کند، دلش می‌سوزد
- کسانی به جنگ با نظام آمدند که اگر حضرت امام حکم به آنها نداده بودند و تاييد و تجليل‌شان نمی‌کردند، چيزی نبودند.


ايلنا: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اينکه می‌بينيم پس از ۳۱ سال عده‌ای که بعضا در راس بودند خط و راه را گم کرده و در مقابل ولايت ايستادند، دلمان نمی‌سوزد يا کمتر می‌سوزد.
به گزارش ايلنا، آيت الله سيد احمد خاتمی در جمع مردم طبس اظهار داشت: به لطف خدا بخش اعظمی از يک فتنه را پشت سر گذاشتيم اما همچنان انقلاب اسلامی با دشمنان و فتنه گران مختلفی مواجه است که لازمه مقابله با آن هوشياری مردم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو هيات رئيسه جامعه مدرسين حوزه با اشاره به وجود سه نوع جامعه حق مدار، باطل و فتنه در جهان خاطرنشان کرد: جريان کنونی حاکم در ايران جريان حق است و در چنين جامعه ای وظيفه ملت تقويت حق و حاکميت است.
خاتمی افزود: در جامعه باطل نيز وظيفه انسان بر هم زدن جريان انحرافی و در فضای فتنه وظيفه انسان تقويت بصيرت است زيرا مهمترين مشکل زندگی در اين فضا بی بصيرتی است. او ادامه داد: راه حق فقط و فقط راه ولايت است و زندگی در اين راه دين و ايمان می خواهد.
او خاطرنشان کرد: اينکه می‌بينيم پس از ۳۱ سال عده‌ای که بعضا در راس بودند خط و راه را گم کرده و در مقابل ولايت ايستادند، دلمان نمی‌سوزد يا کمتر می‌سوزد، اما انسان از آن جوان شهرستانی که جوانی، عمر و نشاطش را فدای يک مشت انسان جاه‌طلب و تشنه قدرت می‌کند، دلش می‌سوزد.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری بيان داشت: فتنه سال گذشته جزو فتنه‌های پيچيده بود، زيرا کسانی به جنگ با نظام آمدند که همه چيزشان از نظام بود و اگر حضرت امام خمينی (ره) حکم به آنها نداده بودند و تاييد و تجليل‌شان نمی‌کردند، چيزی نبودند.
وی افزود: اينها عليه آرمان‌های امام (ره) شمشير کشيده و آبروی نظام را به ناحق بردند و در طول اين ۱۳ ماه چنان خيانتی به مملکت کردند که منافقان نتوانسته بودند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جريان جهنمی سازمان منافقان که از سال۱۳۴۵ شکل گرفت از همان ابتدا پايه سستی داشت که نتوانست کاری از پيش ببرد و همين باعث شد در سال ۱۳۵۴ به صراحت اسلام را کنار بگذارند و مرتد شوند.
خاتمی در پايان به رويدادهای اخير کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: منافقان می خواهند دست جوانان را از ولايت جدا کنند اما به فضل خداوند نخواهند توانست. او ادامه داد: در هر صحنه ای که افرادی با درک خداشناسی کم حضور داشته اند به انقلاب اسلامی ضربه زده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016