چهارشنبه 20 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قطع صدور تويوتا به ايران، دويچه وله

بر پايه گزارشی که روز سه شنبه اين هفته انتشار يافت، کنسرن خودروسازی تويوتای ژاپن صدور خودروهای خود را به ايران قطع کرده است. به گزارش خبرگزاری آلمان، اين تصميم در چارچوب تحريم‌های بين‌المللی اتخاذ شده است.

"نيکايی بيزينس ديلی رپرت" به نقل از دفتر مرکزی تويوتا در ايالات متحده آمريکا نوشته است:«تويوتا در سال ۲۰۰۸ ميلادی ۴ هزار خودرو به ايران صادر کرد. اين رقم در سال ۲۰۰۹ به ۲۵۰ دستگاه کاهش يافت. در سال جاری تا ماه مه، ۲۳۰ دستگاه تويوتای ديگر نيز به ايران صادر شد.» اما محمدرضا شهبازی سرپرست بازاريابی تويوتا در ايران، اين رقم را در سال ۱۳۸۸ مجموعا ۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه اعلام کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زير فشار آمريکا؟

ايالات متحده آمريکا بزرگترين بازار برای تويوتا است. خبرگزاری رويترز به نقل از شرکت "تويوتا موتور گروپ" نوشت که صدور تويوتا به ايران در واقع از ماه ژوئن امسال قطع شده است. "شيوری هاشيموتو" سخنگوی شرکت تويوتا ضمن تاييد اين خبر گفت:«تويوتا صادرات خود به ايران را با توجه به جو بين‌المللی فعلی متوقف کرده است و تحرکات ما در سازمان ملل متحد برای تصميم‌گيری در آينده ادامه دارد.»

پايگاه اينترنتی تابناک در ايران به نقل از شهبازی سرپرست بازاريابی شرکت خودروسازی توتوتا در تهران نوشت:«ما نيز اين خبر را در رسانه‌های ژاپنی خوانده‌ايم، اما اين موضوع هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است.»

به گفته شهبازی، قطع صدور تويوتا به ايران، صادرات قطعات و خدمات بعد از فروش اين خودروها را در ايران شامل نخواهد شد.

ورود تويوتا به ايران، در دوران جمهوری اسلامی از سال ۱۳۸۴ آغاز شد.

ژاپن و تحريم‌های فوق‌العاده

هفته پيش، همزمان با سفر "رابرت آينهورن" مشاور وزارت خارجه آمريکا به توکيو، دولت ژاپن اعلام کرد که نه تنها تحريم‌های شورای امنيت عليه ايران را به‌طور کامل اجرا می‌کند، بلکه تحريم‌های گسترده‌تری را در دست بررسی دارد.

رابرت آينهورن مشاور ويژه وزارت خارجه آمريکا در امور منع گسترش تسليحات کشتار جمعی است.

جواد طالعی
تحريريه: مصطفی ملکان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016