جمعه 22 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس بانک صادرات از مسدود شدن صدها ميليون يورو از حساب آن بانک در اروپا خبر داد، جرس

جـــرس: در ادامه تشديد و اِعمال تحريم های جهانی و منطقه ای عليه جمهوری اسلامی، مدير عامل بانک صادرات ايران اعلام کرد "بانک های اروپائی در راستای اجرای تحريم ها، صدها ميليون يورو از سرمايه های بانک صادرات ايران را مسدود کرده اند."

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جهرمی، مديرعامل بانک مذکور، اواخر هفته جاری طی مصاحبه ای در اصفهان، با بيان اين که سيصدوچهل ميليون يورو منابع اين بانک در کشورهای اروپائی مسدود شده است، تصريح کرد "کشورهای اروپائی در حالی اين اقدام را انجام داده اند که بانک صادرات ايران بيش از ده برابر مبلغ را به خود آنها تعهد داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرعامل بانک صادرات همچنين گفت "زمانی که بايد کشورهای غربی ايران را به عنوان يک قدرت اقتصادی بپذيرند، تحريم ها را آغازکرده اند. "

جهرمی، در گوشه ای ديگر از سخنان خود، با بيان اين که در دنيا به ازای هر صد واحد پول ٣۰۰ تا ۴۰۰ واحد توليدی خلق می شود، اظهار داشت: در کشور ما به دليل مسائل و مشکلات گوناگون به ازای هر ٣۰۰واحد پول، تنها صد واحد توليدی خلق می شود و به همين دليل هر زمانی که نيازمند نقدينگی هستيم، بانک های داخل کشور توان پرداخت نقدينگی را نداشته و بانک های خارجی از پرداخت نقدينگی به سرمايه گذاران داخلی استقبال می کنند.

گفتنی است وزرای خارجه کشورهای عضو اتحاديه اروپا، روز دوشنبه چهارم امردادماه (٢۶ ژوئيه)، رسما تحريم‌هايی مضاعف بر تحريم های جهانی را، عليه جمهوری اسلامی تصويب کردند؛ که بنا به قول منابع ديپلماتيک، بسيار فراگير و در نوع خود بيسابقه بوده و محدوديت‌هايی را در حوزه‌های تجارت، مالی- بيمه، انرژی، سياسی و حمل و نقل در نظر گرفته بود.

به موجب اين تحريم‌ها، بيش از شصت موسسه يا شرکت ايرانی در ليست سياه قرار گرفته و محدوديت‌هايی نيز در قبال فعاليت‌های مالی و بانکی ايران به مورد اجرا گذارده شده است. از جمله:

بانکهای صادرات، رفاه، ملت و توسعه صادرات ايران و همچنين بانک فيوچر که در بحرين مستقر است و دو سوم آن به ايران تعلق دارد، بانک های ملی و کليه شعب و موسسات وابسته به آن از جمله بانک آريان، شرکت آسا، بانک کارگشايی، شرکت سرمايه گذاری بانک ملی ايران، چاپخانه بانک ملی، شرکت توسعه سرمايه گذاری سيمان، شرکت سيمان شمال، شرکت سيمان مازندران و نساجی مازندران از جمله موسساتی هستند که مشمول تحريم های تازه اتحاديه اروپا قرار گرفته اند.

مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده اند که تحريم‌های اعمالی شورای امنيت و ديگر کشورها‌، ايران را از مسير فعاليت‌های هسته‌ای خود بازنخواهد داشت‌.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016