جمعه 22 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر هدی صابر: ۱۴ روز بازداشت با چشم بند وانفرادی؛ با يک انديشمند مانند آدم کُشان برخورد می کنند، کمپين بين المللی حقوق بشر

همسر هدی صابر زندانی عقيدتی گفت که وی پس از دستگيری ۱۴ روز در زندان انفرادی بوده است و با وی که يک انديشمند است مانند آدمکش ها و قاچاقچی ها برخورد می شود. به گفته وی نه وکيل وی وخود اين زندانی عقيدتی نمی دانند جرم چيست و تا چه زمانی بايد درزندان بمانند.


بلاگ/مصاحبه: فهيمه جمشيدی، همسر هدی صابر زندانی عقديتی که نزديک به دو هفته از ناپديدشدن وی خبری از وی نبود گفت به کمپين بين المللی حقوق بشر درايران گفت که خانواده وی با او در زندان اوين ملاقات کرده است و دراين ملاقات آقای صابر از دستگيری خود ابراز حيرت کرده است. او گفته است که در بازجويی ها از وی درخصوص طرحی به نام «پروژه زاهدان» سوال وجواب کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم جمشيدی گفت: «ديروز (دوشنبه) يکی از کسانی که به ملاقات زندانی شان رفته بود، به ما هم خبر داد که زمان ملاقات است. دو پسر آقای صابر و خواهرشان هم به زندان اوين رفتند و موفق شدند ملاقات کابينی داشته باشند.» وی در خصوص اين پروژه گفت: «پروژه زاهدان طرحی است که آقای صابر به عنوان پژوهشگر (که شغل اصليشان است) برای وزارت مسکن انجام می دهند و طی آن طرحهای اشتغال زايی و خودآفرينی را برای مردم محروم زاهدان اجرا می کنند. »

همسر اين فعال سياسی از حال عمومی آقای صابر به کمپين گفت: «وی ناراحتی قلبی دارد و کلسترولش بالا رفته است. به شدت لاغر شده و من نگرانم که آيا در زندان اصول پزشکی رعايت می شوند يا نه. آقای صابر در حيرت بودند که چرا مجددا بازداشت شده اند. گويا به او گفته اند که دليل بازداشت مجددش، طرح سوالاتی درباره پروژه زاهدان است.»

وی افزود: « اين هم که يک طرح دولتی است و مشکلی وجود ندارد. ضمن آنکه آقای صابر در اين گرما به زاهدان می رفتند و بدون دريافت هزينه ای، کلاسهای سوادآموزی برای مردم فقير برگزار می کردند. حالا به جای دستت درد نکند بازداشت و بازجويی می شوند که چرا اينکار را کردی! حتی آقای صابر بهشان پيشنهاد داده که با هزينه خودش آنها را به زاهدان می برد تا از نزديک ببينند که چه کارهايی دارد انجام می شود.»

همسر هدی صابر ادامه داد: «از زمان ربوده شدنش، او را به مدت ۱۴ روز در سلول انفرادی و با چشم بند نگه داشتند. در بند ۲ الف در زندان اوين بوده است و از روز شنبه، او را به بند عمومی ۳۵۰ اوين منتقل کرده اند. من به شدت از دادن ملاقات کابينی ناراحتم و اگر بار ديگر ملاقات کابينی بدهند اصلا به ملاقات نمی روم چرا که اين در شان آقای صابر که يک انديشمند اين مملکت است، نيست که ايشان را با قاچاقچی ها و آدمکشان در يکجا قرار دهند. خصوصا که ايشان هيچ جرمی مرتکب نشده است. »

فهيمه جمشيدی تاکيد کرد: «حتی آقای شريف (موکل آقای صابر) هم که به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بودند، با اين پاسخ روبرو شدند که حکمی صادر نشده است. يعنی هيچکس حتی نمی داند جرم ايشان نيست. خصوصا که حکمی هم برای بازداشت وی وجود نداشته و ندارد. به هنگام بازداشت به او گفته بودند که ما زنگ زديم. بايد خودت را تحويل می دادی. در صورتيکه اين ادعا صحت ندارد. آنها پای تلفن گفتند که احضاريه برايت خواهد آمد. »

همسر اين فعال سياسی در پايان به کمپين گفت: «من از دادستانی تقاضای ملاقات کرده ام که هنوز جوابی دريافت نکرده ام. »

گفتنی است هدی صابر در سال ۱۳۷۹ به همراه چند تن ديگر از فعالين سياسی موسوم به ملی-مذهبی بازداشت شد. دادگاه بدوی وی را به ده سال زندان و ده سال محروميت از فعاليتهای اجتماعی محکوم کرد اما اين حکم در دادگاه تجديد نظر به پنج سال و نيم زندان تقليل يافت و در همين مرحله دادگاه تجديد نظر متوقف ماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016