دوشنبه 25 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حضور ناگهانی و سخنرانی رحیم مشايی، به دليل اعتراض حاضران، نيمه تمام ماند، جرس

جــــرس: در ادامه اعتراضات و واکنش ها نسبت به مواضع و اظهارات اخير مشاور و رئيس دفتر محمود احمدی نژاد، جمعی از رزمندگان استان کردستان، حضور غير مترقبه و سخنرانی وی را نيمه تمام گذاشتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجويان ايران»، شامگاه جمعه ٢٢ امرداد ماه، جمعی از رزمندگان استان کردستان که منتظر سخرانی احمدی نژاد بودند، زمانی که با حضور ناگهانی و سخنرانی اسفنديار رحيم مشايی روبرو شدند، دست به اعتراض زده و با برخاستن از جای خود خواستار قطع سخنرانی وی و ترک تريبون شدند؛ که در واکنش به اين اعتراضات، مشايی مجبور شد تريبون را ترک کرده و آن را در اختيار رئيس دولت قرار دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين گزارش می افزايد "احمدی نژاد نيز وقتی در پشت تريبون قرار گرفت، سخنان خود را با مباحثی پيرامون مشايی و اعتراضات شروع کرد که اين موضوع "شگفتی و تعجب" بسياری از افراد حاضر را به دنبال داشت."

گفتنی است احمدی نژاد در سخنان شامگاه جمعه خود، مجددا تاکيد کرد "مشايی فردی با خدا و با تقواست" و در اظهار نظری، وی را با شهيد بهشتی و شهيد رجايی مقايسه کرد.

گفتنی است رحيم مشايی بعد از انتقاداتی که به اظهارات در جريان همايش ايرانيان مقيم خارج از کشور، که ادعای صدور "مکتب ايران" به جای اسلام را داشت، صورت گرفت، طی واکنشی، از شکايت خود به مراجع قضايی خبر داد.

طی هفته های اخير، واکنش های بسياری از سوی مقامات و شخصيت های سياسی ، مذهبی و نظامی کشور نسبت به اظهارات رحيم مشايی صورت گرفته، که برخی از آنان، وی را "مجرم عليه امنيت ملی" ناميده و خواستار برخورد با وی شده اند.

اين درحاليست که محمود احمدی نژاد، کماکان در موضع حمايت قاطع از اسفنديار رحيم مشايی بوده و طی سخنانی کوتاه که شامگاه جمعه آنرا ايراد کرد، او را همرديف و مشابه مرحوم بهشتی و رجايی دانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016