سه شنبه 26 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چرا بايد اظهار ندامت کنيم، از زندان و اعدام ترسی نداريم، نامه زندانيان سياسی رجايی شهر به دادستانی، جرس

جرس: جمعی از زندانيان عقيدتی سياسی زندان رجايی شهر با نگارش نامه ای به دادستانی تهران با اشاره به درخواستهای وی از زندانيان برای ابراز ندامت آورده اند: شما ما را نصيحت کرديد، اجازه دهيد ما نيز به شما و روسايتان انذار دهيم؛ ما به عنوان فرزندان مسلمان ايرانی که در اسارت شما هستيم و زنان و مردانی که در راه آزادی وطنمان از زندان و اعدام ترسی نداريم.به شما و تمام روسا و همکارانتان نصيحت می کنيم بيش از آنکه دير شود به درگاه خدا توبه کنيد، پست های فرمايشی و نمايشی را ترک کنيد و به آغوش ملت بازگرديد.

در حال حاضر تعدادی از زندانيان پس از انتخابات رياست جمهوری سال پيش در زندان رجايی شهر بسر می برند. عيسی سحرخيز، مسعود باستانی، داوودسليمانی، رسول بداغی، مهدی محموديان، حشمت الله طبرزدی، رضا رفيعی فروشانی و منصور اسانلو از جمله اين افراد است. امکانات رفاهی اين زندان در حد بسيار پايينی است و از اين زندان بعنوان تبعيد گاه زندانيان سياسی استفاده می شود. اخيرا مجيد توکلی نيز به اين زندان منتقل شده است.

متن کامل اين نامه که در اختيار جرس قرار گرفت به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَنْ ظُلِمَ وَ کانَ اللَّهُ سَمِيعاً عَلِيماً

جناب آقای دادستان
چندمين بار است که اعلام می کنيد زندانيان سياسی – مطبوعاتی برای آزادی يا مرخصی بايد اظهار ندامت کنند! چنين عباراتی را در اکثر ديدارهای خود با زندانيان و نيز بصورت سر بسته و آشکار بيان داشته ايد. اظهاراتی که غالبا جز سکوت و لبخند پاسخ ديگری نداشته است.

جناب آقای جعفری دولت آبادی
هر چه انديشيديم کمتر فهميديم که چرا بايد اظهار ندامت کنيم و بابت چه چيزی؟
لطفا بفرماييد از چه اظهار ندامت کنيم؟
از به خاک و خون کشيده شدن مردان و زنان بی دفاع و بی پناه حق طلب در خيابانها توسط ماموران تا بن دندان مسلح؟،از عزادارکردن مادران و پدران سالخورده يا همسران و فرزندان سهرابها، کامرانها، نداها، روح الامينی ها و صدها جوان رعنای ديگر کشور عزيزمان؟ ويا از دفن شبانه شهدای ملت ايران در گورهای بی نام و نشان در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا؟

جناب آقای دادستان
به راستی بايد از چه چيز، کدام جنايت اظهار ندامت کنيم؟
از ضرب و جرح ها، هتاکی ها، فحاشی ها و تهديدهای ناموسی ماموران نظامی و انتظامی و امنيتی نسبت به متهمان چشم و دست بسته؟، از جوانان آويخته از پا در شکنجه ها؟ و يا آنان که سرشان را در سينک توالت ها فرو می کردند تا اعتراف دروغين کنند؟
جناب آقای دولت آبادی از چه اظهار ندامت کنيم؟!!!

از دخالت ماموران اطلاعاتی و امنيتی و دادستانی در خصوصی ترين لايه های زندگی بازداشت شدگان بی پناه؟و يا از پيشنهادهای بی شرمانه ماموران نسبت به همسران و خواهرانمان؟

جناب آقای دادستان
می دانيد از چه ندامتی صحبت می کنيد؟ از چه چيزی اظهار ندامت کنيم؟
از شکنجه های جسمی، جنسی و روانی جوانان اين مرز و بوم در بازداشت گاه های قانونی و غير قانونی و پيدا و پنهان؟،از شکنجه گاه های کهريزک و بندهای ۲۰۹، ۲ الف و ۲۴۰ تحت امر آمران و يا عاملان شما؟و يا شايد از جنازه های منجمد سردخانه امين زاده حرف می زنيد و ندامت بابت هفته ها نگهداری جنازه های شهيدان هموطن در آنجا؟

جناب مدعی العموم، از چه اظهار ندامت کنيم؟
از برگزاری سناريوهای اعتراف گيری های اجباری؟ از نوشتن متن خيمه شب بازيهای دادگاه های نمايشی و فرمايشی؟
نکند بايد از تمريناتی که متهمين پيش از تشکيل دادگاه ها در حضور مقامات دادستانی و قضات و بازجوها انجام می شد تا نمايشنامه ها واقعی تر جلوه کند اظهار ندامت کنيم؟

جناب آقای دادستان
به راستی می توانيد پاسخ اين پرسشها را دست کم به خانواده و فرزندان خود بگوييد؟
اگر توانستيد آنها را در برابر اين جنايات و فجايع قانع کنيد آنگاه از ديگران بخواهيد اظهار ندامت کنند؟

جناب مدعی العموم!
اين ميزها که پشت آن نشسته ايد و اين صندليها که شما و روسايتان بر آن تکيه زده ايد، به قول حضرت امير(ع) به هيچکس وفا نکرده است، که اگر کرده بود نوبت شما نمی رسيد. به تاريخ نگاه کنيد، از سرنوشت "تهرانی ها"، "ازغندی ها" ، "آرش ها" و ... درس بگيريد.دقت کنيد که جلادان رژيم پهلوی به چه راهی رفتند، چه عاقبتی داشتند و الان کجا هستند.

جناب اقای جعفری دولت آبادی
شما ما را نصيحت کرديد، اجازه دهيد ما نيز به شما و روسايتان انذار دهيم؛ ما به عنوان فرزندان مسلمان ايرانی که در اسارت شما هستيم و زنان و مردانی که در راه آزادی وطنمان از زندان و اعدام ترسی نداريم.به شما و تمام روسا و همکارانتان نصيحت می کنيم بيش از آنکه دير شود به درگاه خدا توبه کنيد، پست های فرمايشی و نمايشی را ترک کنيد و به آغوش ملت بازگرديد.
بدانيد که هنوز دير نشده است و فرصت باقی است.
اطمينان داشته باشيد ملت ايران چون گذشته فرزندان نادم خود را با آغوش باز خواهند پذيرفت.

و السلام علی من اتبع الهدی
جمعی از اسرای عقيدتی و سياسی در بند زندان رجايی شهر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016