سه شنبه 26 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: عده ای تازه به دوران رسيده و سرمست قدرت می خواهند انقلاب و نظام را به پرتگاه سقوط بکشانند، سحام نيوز

حجت الاسلام والمسلمين مهدی کروبی در ديدار با جوانان اصلاح طلب، بيان نمودند: ” در گذشته با وجود تمام بدی ها و زشتی ها که رژيم فاسد شاهنشاهی با خود داشت ولی حرمت انسان ها نگه داشته می شد .. مگر انقلاب و نظام به همين راحتی بدست آمده که عده ای تازه به دوران رسيده و سرمست قدرت بخواهند آنرا اينگونه به پرتگاه سقوط بکشانند؟! .. حرفه و تخصص آنان دروغ گويی و دروغ آفرينی شده است”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگر می خواهيد کدخدايی نيز بکنيد نخست بايد رعيت پروری را ياد بگيرد!

حجت الاسلام والمسلمين مهدی کروبی در ديدار با جوانان اصلاح طلب ضمن تبريک فرارسيدن ماه مبارک رمضان، افزودند: “با وجود آغاز ماه عزيز و پر رحمت رمضان، متاسفانه روز به روز شاهد افزايش فشارها بر مردم می باشيم. مشکلات معيشتی مردم کم نبود که در امور کفن و دفن و برگزاری مراسم های عزاداری مردم نيز دخالت می کنند که بنده بارها اين موضوع را بيان نموده ام ولی گويی گوشی شنوا برای جلوگيری از برخوردهای عده ای مواجب بگير وجود ندارد. در آخرين نمونه از اين دست متاسفانه شاهديم که اجازه برگزاری مراسم ختم آقای ططری را نيز ندادند در حالی که می دانيم ايشان يک بيسجی واقعی، جبهه رفته و مسوول بسيج عشاير و مورد قبول آنان بود ولی آقايان حتی برای چنين فردی نيز احترام قائل نيستند و از برگزاری مراسمش جلو گيری ميکنند. “

دبير کل حزب اعتماد ملی با اشاره به اينکه کار به جايی رسيده که حتی در بعضی از مراسم ها از قبل به صاحبخانه تماس می گيرند که مبادا ما را دعوت کرده باشد تا از حضور ما در آن مکان جلو گيری کنند تاکيد کرد: ” در گذشته با وجود تمام بدی ها و زشتی ها که رژيم فاسد شاهنشاهی با خود داشت ولی حرمت انسان ها نگه داشته می شد اما اکنون در تعجبم که آقايون تازه به دوران رسيده چه می کنند و به کجا می خواهند بروند؟ در واقع با اين اعمال آبروی حاکميت را می برند. متوجه نيستند که هرکاری چارچوب خودش را دارد و اگر می خواهيد کدخدايی نيز بکنيد نخست بايد رعيت پروری را ياد بگيرد.”

مگر انقلاب و نظام به همين راحتی بدست آمده که عده ای تازه به دوران رسيده و سرمست قدرت بخواهند آنرا اينگونه به پرتگاه سقوط بکشانند؟!

رئيس مجالس ششم و سوم در ادامه با تاکيد بر اينکه آينده پيش روی جوانان، روشن و درخشان است خاطر نشان کرد: “انقلاب اسلامی با هزينه هنگفتی که خون جوانان اين سرزمين بود به پيروزی رسيد. در آن زمان شاه به عنوان نخستين قدرت منطقه و ژاندرام خليج فارس شناخته می شد اما به دليل گرفتاری در فساد و عدم برخورداری از پايگاه مردمی، با آن همه توانايی زمين خورد و حکومتش از هم پاشيد، اين بايد درس عبرتی برای همه باشد. مگر انقلاب و نظام به همين راحتی بدست آمده که عده ای تازه به دوران رسيده و سرمست قدرت بخواهند آنرا اينگونه به پرتگاه سقوط بکشانند؟!”

قرار بر اين شد که همه چيز بر مبنای آراء ملت باشد!

کروبی سپس با اشاره ويژگی های جمهوری اسلامی يعنی اسلامی بودن و تکيه بر آرای مردمی افزود: ” اين نظام دو وِيژگی مهم دارد. نخست اسلامی بودن آن، که قوانين بايد با شرع و اسلام هماهنگی و همخوانی داشته باشد و ديگری نيز جمهوريت آن است، يعنی مسوولان نظام با تکيه بر آرای مردم انتخاب می شوند و عملکرد آنان تحت نظارت مستقيم و غير مستقيم مردم است. در دوره های قبل از انقلاب، کشور مجلسی که بر آمده از رای مردم باشد به معنی واقعی کلمه نداشته است و به هر نحوی، پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ تمامی مجالس فرمايشی و انتصابی بوده است. ” وی تاکيد کرد: ” با پيروزی شکوهمند انقلاب و رايی که مردم در سال ۵۸ به جمهوری اسلامی دادند کشور به سمت نظام مردم سالار پيش رفت و قرار بر اين شد که همه چيز بر مبنای آراء ملت باشد اما نمی دانم که چرا اکنون وضعيت به اين شکل در آمده است؟ متاسفانه می بينيم که امروز عده ای به صراحت می گويند که رای مردم ارزشی ندارد و اين انتخاب ها همه دست و پاگير است و نبايد برگزار شود!!! اين حرفها خلاف انقلاب و خواست امام و مردم است. مردم اتفاقا نه تنها به برگزاری انتخابات دهم اعتراض داشتند بلکه حرفشان اين است که چرا اصول قانون اساسی اجرا نمی شود. چرا انتخابات دموکراتيک و آزاد برگزار نمی شود؟ ..” ايشان در ادامه با تاکيد بر اينکه قرار نبود از اسلام استفاده ابزاری شود گفت: ” نمی دانم چرا اسلام را به اينگونه در آورده اند؟ وقتی شعارهای اسلامی اينها را می بينم تعجب می کنم! چرا که قرار ما اين نبود که از اسلام استفاده ابزاری شود و به وسيله ای برای حفظ قدرت تبديل گردد. حفظ قدرت به توانايی های فرد و همچنين خواست و اراده مردم بستگی دارد و نمی توان با زور و استفاده از دين حفظش کرد. “

کروبی خاطر نشان کرد: ” متاسفانه با انتخابات اخير عده ای سر کار آمدند که به هيچ عنوان نظام و انقلاب و امام را قبول ندارند و مردم هم در راه پيمايی خود به اينها نه گفتند. جمعيت ۳ ميليونی مردم در ۲۵ خرداد يک شوخی نبود، البته وجود تکثر و خواستگاه ها ی متفاوت طبيعی است اما همگی معترض به عدم اجرای درست قانون اساسی و خيانت در امانت ملت (آرای مردم) بوده اند.”

جنبش مردمی ايران منحصر به يک فرد و يک رسانه و يک گروه نيست

دبير کل حزب اعتماد ملی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به اينکه حرکت بزرگ و اصلاحی ملت، متکثر از گروه ها و افراد مختلفی است تاکيد کرد: ” جنبش مردمی ايران منحصر به يک فرد و يک رسانه و يک گروه نيست. بايد توجه داشته باشيد که همه مردم با گرايش ها و سلايق مختلف در اين حرکت سهيم اند. لذا بايد هوشيار بود و از ايجاد تفرقه جلوگيری کرد. بايد با تحمل يکديگر و احترام به سليقه ها و گرايش های مختلف در جهت به تحقق رسيدن آرمان های اين حرکت اصلاحی آغاز شده در کشور، کمک کرد.”

خواستگاه اکثريت جبنش اصلاحی مردم بازگشت به مسير قانون اساسی است

کروبی در بخش ديگری از سخنانش در خصوص مانيفست و برنامه ادامه راه برای جنبش مردمی ايران خاطر نشان کرد: ” من نيز موافق هستم که بايد برای رفتن به جلو دارای برنامه بود و اين را برای جنبش لازم و ضروری می دانم اما متاسفانه در شرايط کنونی حتی نمی توانيم يکجا با خيال راحت جمع شويم و گفت و گو کنيم چرا که آنها گستاخانه مترصدند تا جلسات را بهم بزنند. اين امر خود موجب شده که نتوانيم آن طور که بايد به برنامه ريزی برای آينده مشغول شويم. از طرفی ديگر اکثر احزاب ما تحت فشار هستند و ما نمی خواهيم فعالين بيش از اين متحمل فشار شوند. “

وی با اشاره به تعطيلی حزب اعتماد ملی گفت: ” همين حزب خودمان نيز به صورت غير قانونی دفترش پلمپ شده و به هيج عنوان حاضر نيستند در ساختمان آن را باز کنند تا حداقل صاحبخانه که هيچ گناهی ندارد به ملکش برسد. اين وضعيت برخورد با احزاب است که از مهمترين اصول قانون اساسی هستند. می بينيد که چگونه به قانون بی توجهی شده است. در چنين شرايطی ارائه مانيفست بسيار مشکل است ولی چون خواستگاه اکثريت جبنش اصلاحی مردم بازگشت به مسير قانون اساسی است، می بايست حول اين محور همه گرد هم آئيم و حرکت کنيم “

اقايان حرمت هيچ چيز نگه نمی دارند، نه حرمت مراجع، نه حرمت بيت امام!

رييس مجالس سوم و ششم در خصوص نقش روحانيون و علما در جنبش مردمی ايران، نيز گفت: ” در طول اين مدت برخی از علما صراحتا از حرکت ملت ايران بر عليه دروغ گويی و قانون شکنی اعلام حمايت کردند که متاسفانه خساراتی نيز متوجه آنها شد. مانند بيوت حضرات آيات عظام صانعی و منتظری که مورد حمله و هجوم قرار گرفت. برخی ديگر از علما نيز بی تفاوت نبوده و سکوت نکرده اند. آنها نيز حمايت های خود را در قالب نصيحت و صحبت با ارکان حکومتی دارند و اتفاقا در اين جريان هيچ گله ای از علمای برجسته نيست و همگی به نحوی به ياری خواستگاه شرعی و قانونی مردم شتافتند.”

ايشان افزودند: ” در همين وقايع اخير قم مشاهده کرديد که چه اتفاقی افتاد، نه تنها به خانه مراجع حمله شد که وقاحت را به آنجا رساندند که در شهر مقدس قم به نوه امام حاج حسن آقا نيز با بدترين الفاظ توهين کردند. اقايان حرمت هيچ چيز نگه نمی دارند، نه حرمت مراجع، نه حرمت بيت امام! تمامی اين اتفاق ها نشان می دهد که نظام دچار انحراف شده است و تنها خواسته ما نيز بازگشت به مسير اصلی نظام که همان خواستگاه قاطبه ی مردم ايران است.”

حرفه و تخصص آنان دروغ گويی و دروغ آفرينی شده است

مهدی کروبی همچنين در بخش ديگری از سخنانش در خصوص بعضی از اخباری که سايت های معلوم الحال مبنی بر وجود اختلاف بين سران جنبش، گفت: ” اختلافی وجود ندارد حتی برعکس، در اين دوران سخت و دشوار تلاش می کنيم تا با همدلی و همراهی امور را پيش ببريم و در کنار مردم باشيم. متاسفانه اين سايت ها هر روز يک خبر را به دروغ جعل و منتشر می کنند گويی حرفه و تخصص آنان دروغ گويی و دروغ آفرينی شده است. “

وی در ادمه در خصوص اختلافات خود اصول گرايان افزود: ” همين کسانی که دروغ آفرينی می کنند، اکنون در ميان خود دچار اختلافات شديدی شده اند و انقدر تنگ نظری دارند که نمی توانند حتی صدای مخالفی را در ميان خودشان تحمل کنند. به همين دليل و برای سرپوش گذاشتن بر اين اختلافات است که می ايند و به ديگران تهمت و افترا می زنند. ماجرای کذب و زشت يک ميليارد دلار! آقای جنتی را ديديم که چگونه دچار اختلافات داخلی شدند و در همان طيف به دليل اين تهمت و افترا ، جنتی را سرزنش کردند. و آيا همين مسايل اخير که از سوی مشايی و احمدی نژاد مطرح شده و صف بندی جديدی را ميان آنان ايجاد نموده است، گواه همين اختلافات و عدم انسجام نيست؟!”

قطعا” با حرکتی مداوم و مستمر که به همراه صبر و پايداری باشد، پيروزی دير يا زود از آن ملت بزرگ ايران خواهد بود

مهدی کروبی در پايان با اشاره به نقش آفرينی جوانان در کشور، افزود: ” به شما جوانان توصيه می کنم که از شيوه اين کذابان درس بگيريد و بدانيد که تحت هيچ شرايطی نبايد اصول و اعتقادات خود را از دست بدهيد و يا فدای منافع گروهی و حزبی بکنيد. اعتقادات، اصول، شخصيت و هويت شما اساس زندگيتان را تشکيل می دهد و از آنها دست برنداريد.”

ايشان افزودند: “حرکتهای شما بايد با حفظ اعتقادات و هويتتان همراه باشد. از افراط و تفريط بپرهيزيد و بدانيد قطعا” با حرکتی مداوم و مستمر که به همراه صبر و پايداری باشد، پيروزی دير يا زود از آن ملت بزرگ ايران خواهد بود.”

گفتنی است، در ابتدای اين ديدار جوانان اصلاح طلب نيز نقطه نظرات خود را در خصوص جنبش مردمی ايران و برنامه ريزی بهتر برای ادامه راه و تحقق پيروزی جنبش با حجت الاسلام والمسلمين کروبی در ميان گذاشتند و در پايان با ايشان عکس يادگاری گرفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016