چهارشنبه 27 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه مخالفت با ارائه مرخصی به هنگامه شهيدی عليرغم نياز به مراقبت پزشکی، کمپين بين المللی حقوق بشر

يکی از نزديکان به پرونده هنگامه شهيدی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که نزديک به شش ماه از درخواست برای مرخصی وی می گذرد و هنوز مقامات قضايی با مرخصی دادن به وی برای معالجه و مراقبت های پزشکی خارج از زندان اجازه نداده اند. اين منبع به کمپين گفت: «‌هنگامه از سلامتی جسمی برخوردار نبوده و دچاربيماری قلبی، ناراحتی معده، ديسک کمر، روماتيسم عصبی و همچنين افت شديد فشار خون است.با اينکه حدود ۶ ماهه که درخواست مرخصی استعلاجی برای هنگامه داده شده تا کنون با درخواست مرخصی وی موافقت نشده و ادامه وضعيت موجود سلامتی او را به طور جدی به مخاطره می اندازد چرا که وی به علت مشکلات موجود بايد در بيمارستان بستری و مداوا شود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنگامه شهيدی روزنامه نگارباسابقه، دردادگاه بدوی به ۶ سال و سه ماه و يک روز حبس تعزيری محکوم شد. در دادگاه تجديد نظر شش سال حبس تعزيری او تاييد شد. شرکت در اجتماعات غيرقانونی، تبانی به قصد برهم زدن امنيت، تبليغ عليه نظام، اختلال در نظم عمومی و اهانت به رييس جمهوری از جمله اتهامات وی بوده است که خانم شهيدی اتهامات ياد شده را نپذيرفته است. اودر پاسخ به اتهامات ياد شده گفته است که به اقتضای شغل خبرنگاری و اينکه مشاور امور بانوان ستادانتخاباتی مهدی کروبی کانديدای رياست جمهوری بوده در دو راهپيمايی ۲۵ و ۲۶ خرداد شرکت کرده است که در آنها دو کانديدای رياست جمهوری نيز شرکت کرده اند و هيچ اجتماعی که هدف آن اقدام عليه امنيت کشور باشد وجود نداشته است.

دفاعيات وکلای خانم شهيدی در دادگاه مورد توجه قاضی قرار نگرفت و درعين حال هيچ مدرکی از سوی مقامات قضايی و ضابطان قضايی در خصوص وقوع جرم نيز ارائه نشده است. هنگامه شهيدی هم اکنون درزندان روزهابه نوشتن و مطالعه مشغول است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016