دوشنبه 1 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: قسم خورده اند که فندق را با پتک بشکنند! سحام نيوز

سحام نيوز: عصر ديروز حجت الاسلام والمسلمين مهدی کروبی به ديدار محمدرضا جلايی پور زندانی تازه آزاد شده، رفت. در اين ديدار ايشان جويای احوالات زندانيان و بخصوص زندانيان گمنام شدند. مهدی کروبی در بخشی از سخنانش در اين ديدار گفت: ” جای دارد از همينجا يادی از زندانيان گمنان نموده و تلاش و ايستادگی آنها و خانواده هايشان را ارج نهيم . در اين ماه، انتظار آزادی زندانيان، خواسته ای بيراه و زياده ای نيست که ملت آنرا می طلبند. “



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تلاش و ايستادگی زندانيان گمنام و خانواده های آنان را ارج می نهيم

دبيرکل حزب اعتماد ملی در اين ديدار گفت: “متاسفم از اينکه کار به اينجا کشيده شده که فرزندان کشور را به بهانه های مختلف بازداشت و در زندانها نگهداری کنند. اين برای نظام ما جالب نيست.” ايشان در ادامه يادی از زندانيان گمنام کردند و افزودند: ” هستند بسياری که معروف نيستند و هزينه های زيادی را بی گناه متحمل شده اند. جای دارد از همينجا يادی از آنان نموده و تلاش و ايستادگی آنها و خانواده هايشان را ارج نهيم.”

قسم خورده اند که فندق را با پتک بشکنند!

مهدی کروبی با بيان اينکه نمی توان با رعب و تهديد حکومت کرد، افزود: ” قسم خورده اند که فندق را با پتک بشکنند! مگر می شود با رعب و وحشت و ترساندن مردم، حکومت کرد! هيچگاه وضعيت سياسی کشور را اينچنين تصور نمی کرديم . متاسفانه مساله درگذشت و برگزاری مراسم ها برای نظام به چالشی بزرگ تبديل شده است. اين افتخار نيست که کار نظام به اينجا رسيده است که مردن آدم ها نيز به بحرانی بزرگ مبدل شده و مجبورند برای هر فردی که می ميرد جلسه ی امنيتی تشکيل دهند که آيا اجازه برگزاری مراسم عزاداری به خانواده وی بدهند يا خير؟! اگر اجازه دادند حال بايد تصميم بگيرند در کدام نقطه از کشور اين مراسم برگزار شود تا اندک مردمانی بتوانند حضور يابند!! البته باز هم کار شورای تامين امنيت به اينجا ختم نمی شود بلکه بايد در نهايت افرادی را در ليست عدم ورود به مجلس ترحيم بگنجانند و هم به آن افراد اخطار دهند و هم به صاحبان عزاء!! “

رئيس مجالس سوم و ششم در اينباره افزود: ” اخيرا نيز همين مساله برای مرحوم آقای ططری نماينده پيشين مجلس و بيسجی واقعی، جبهه رفته و مسوول بسيج عشاير و همچنين حجت الاسلام و المسلمين آقای درچه ای که از روحانيون مبارز و خوش سابقه بودند، به تلخی تکرار شد. هر دوی آنها مورد تائيد همه گروه ها و جناح ها بودند. ببينيد کار به کجا رسيده است!! آيا اين رسم و شيوه ی صحيح حکومتداری است؟!”

مهدی کروبی در مورد رفتار دولتمردان ادامه داد: “چنان رفتار می کنند که گويی تمام مشکلات کشور را حل کرده اند و اکنون وقت کافی دارند تا در امورات شخصی مردم از مراسم عروسی گرفته تا مراسم ختم دخالت کرده و تصميم گيری کنند!

انتظار آزادی زندانيان را در اين ماه پربرکت و پر رحمت داريم

دبيرکل حزب اعتماد ملی در پايان گفت: ” ماه رحمت و برکت و ميهمانی بزرگ مسلمين جهان نزد خداوند متعال است. در اين ماه انتظار آزادی زندانيان، خواسته ای بيراه و زياده ای نيست که ملت آنرا می طلبند. اميدوارم هر چه زودتر شاهد آزادی زندانيان باشيم تا انشاا.. شادی را در اين ماه عزيز برای خانواده هايشان و ملت عزيز ايران به ارمغان بياورد”

در ابتدای اين ديدار خانواده جلايی پور از حضور مهدی کروبی قدردانی و تشکر نموده و محمدرضا جلايی پور نيز شرحی مختصر از روند دستگيری و دوران بازداشت خود ارائه نمود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016