سه شنبه 2 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سروری، عضو کميسيون امنيت ملی: کميته حقيقت‌ياب کوی دانشگاه در مجلس، هرچه سريع‌تر گزارش را نهايی و ارائه کنند، ايسنا

پرويز سروری با تاکيد بر قرائت هر چه سريع‌تر گزارش کميته‌ی حقيقت‌ياب کوی دانشگاه در مجلس گفت: با توجه به فرمايشات اخير مقام معظم رهبری، کميته حقيقت‌ياب کوی دانشگاه بايستی با سرعت و دقت لازم رسيدگی نهايی را در اين رابطه انجام داده و قرائت اين گزارش را در دستور کار خود قرار دهد.

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به بخشی از بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجويان مبنی بر اين‌که روند پيگيری حادثه کوی دانشگاه کند بوده و آن‌چنان که بايد پيش نرفته است، اظهار کرد: بنده تا حدودی در جريان اقدامات کميته حقيقت‌ياب کوی دانشگاه مجلس بودم و می‌دانم که اقدامات خوبی صورت گرفت، اما متاسفانه تعللی که دوستان داشتند باعث شد زحمات آن‌ها عملا منتفی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: از اين رو بايستی اين کميته با دقت و سرعت لازم گزارش رسيدگی را نهايی کنند تا گزارش آنها همچون ماجرای کهريزک در مجلس قرائت و ابعاد موضوع مشخص شود.

نماينده مردم تهران در خانه ملت خاطرنشان کرد: در صورت منتشر شدن اين گزارش و تبيين اقدامات صورت گرفته، بسياری از ابعاد مسائل روشن می‌شود و موثر خواهد بود. با اين وجود نمی‌دانم چرا آنها با وجود زحمات بسيار گزارش را نهايی نمی‌کنند.

سروری با بيان اين‌که پيگيری‌های اوليه انجام شده در رابطه با حادثه کوی دانشگاه با دقت، سرعت، جامعيت و فراگيری خوبی انجام شد، گفت: کميته‌ی حقيقت‌ياب کوی دانشگاه با همه طرف‌های موضوع جلسه‌هايی را برگزار کرد که با توجه به جميع جهات احساس می‌شد که اين گزارش هر چه سريع‌تر جمع‌بندی و در نهايت قرائت شود؛ اما انگار اين گزارش در کوچه پس کوچه‌های اداری گير کرده و نتوانسته به مرحله قرائت برسد.

وی روند کنونی از لحاظ زمانی را مناسب نخواند و ادامه داد: اين روند باعث شده که اين گزارش با همه‌ی پيگيری‌های انجام شده قرائت نشود که نقطه‌ی ضعفی برای کسانی که در مسير تهيه‌ی اين گزارش بودند،‌ به شمار می‌آيد.

اين عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در پايان تاکيد کرد:‌ اعضای کميته حقيقت ياب کوی دانشگاه با همت و کار مضاعف در طی چند روز آينده جلسات ويژ‌ه‌ای را برای به پايان رساندن گزارش و جمع‌بندی نهايی انجام دهند تا در نهايت قرائت اين گزارش در دستور کار قرار گيرد.

به گزارش ايسنا، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای عصر يکشنبه در ديداری ۳ ساعته با نمايندگان گروه‌ها و تشکل‌های مختلف دانشجويی، ديدگاه‌های خود را درباره مهم‌ترين مسائل علمی، دانشگاهی، فرهنگی، اجتماعی، سياسی و اقتصادی با حضرت آيت‌الله خامنه‌ای درميان گذاشتند و سپس به پاسخگويی به برخی ابهامات مطرح شده و تبيين ضرورت‌های دانشجويی و دانشگاهی پرداختند.

در اين ديدار حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان يکی از دانشجويان درباره ضرورت پيگيری تأکيد رهبری انقلاب درباره حمله به کوی دانشگاه افزودند: روند اين پيگيری کند بوده و آنچنان که بايد پيش نرفته است اما اين مسئله فراموش نشده و ان‌شاءالله به پيش خواهد رفت.

ايشان نبود انگيزه لازم در برخی دستگاه‌ها را برای همکاری در اين مسئله از جمله عوامل کندی اين پرونده دانستند و بار ديگر بر ضرورت رسيدگی به اين موضوع تأکيد کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016