دوشنبه 8 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زندانی سياسی ارژنگ داودی در چهل و هشتمين روز اعتصاب غذا به کما فرو رفت، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" زندانی سياسی ارژنگ داودی از شب گذشته در چهل و هشتمين روز اعتصاب غذا در حالت کما فرو رفت جان اين زندانی سياسی در معرض خطر جدی قرار گرفته است و احتمال وقوع يک حادثه ناگوار برای اين زندانی سياسی بسيار محتمل است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکشنبه شب ۷ شهريور ماه حوالی ساعت ۲۴:۰۰ زندانی سياسی ارژنگ داودی در حالت نيمه اغما با برانکارد به بهداری زندان منتقل شد. در آنجا قبل از معاينه پزشکی اين زندانی سياسی در مقابل او برگه ای قرار دادند و از او خواستند در صورت روی دادن هر اتفاقی مسئوليت آن رابعهده نخواهند گرفت.اما آقای داودی از امضای آن خوداری کرد . آنها به او آمپول نامشخصی تزريق کردند و بعد از ۴۵ دقيقه به با برانکارد و در حالی که در حال فرورفتن به اغمای بود در کريدور بند ۳ رها کردند و از نگهداری او در بهداری و درمان وی خوداری کردند.

او از شب گذشته تاکنون در کريدور بند ۳ زندان گوهردشت کرج بر روی برانکارد قرار دارد و امروز وضعيتش به حدی حاد است که قادر به باز کردن چشمانش و يا صحبت کردن نيست.جان اين زندانی سياسی در معرض خطر جدی است.

همۀ شواهد و دلايل حاکی از آن است که بازجويان وزارت اطلاعات و علی حاج کاظم رئيس زندان گوهردشت کرج قصد قتل اين زندانی سياسی را دارد. علی حاج کاظم تا به حال مجری حکم اعدام زندانی سياسی حجت زمانی بوده است و در قتل ۳ زندانی سياسی ديگر به نام های ولی الله فيض مهدودی،امير حسين حشمت ساران و عبدالرضا رجبی نقش داشته است و همچنين در قتل و شکنجه و فروش اندام زندانيان عادی بصورت سيستماتيک نقش دارد.

تصميم گيری در مورد زندانيان سياسی توسط ولی فقيه علی خامنه ای صورت می گيرد و تصميمات او توسط قوۀ قضائيه و وزارت اطلاعات و زندانبانان به اجرا گذاشته می شود.مسئوليت مستقيم جان اين زندانی سياسی ارژنگ داودی به عهدۀ ولی فقيه علی خامنه ای است.

عليرغم اينکه او در بند ۳ زندان گوهردشت کرج زندانی است تا به حال بعضی از جريانات از حمايت و انتشار اخبار اعتصاب غذای او سکوت پيشه کردند و يک حالت بايکوت خبری عليه او ايجاد کرده اند. گاها حتی سعی کردند که اخبار مربوط به اين زندانی سياسی را به طرق مختلف تحت شعاع ساير خبرهای جانبی خود قرار دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016