چهارشنبه 24 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير نفت: ايران از واردات بنزين بی‌نياز شد، ايلنا

ـ حجم واردات بنزين به يک دهم قبل رسيده است
ـ تا پايان سال ايران در توليد گازوييل به خودکفايی دست می‌يابد
ـ ۶ مجتمع پتروشيمی در حال توليد بنزين هستند
ـ ميزان توليد و مصرف بنزين در ايران برابر شده است.


ايلنا: ايران ديگر نيازی به واردات بنزين ندارد.
به گزارش خبرگزاری ايلنا، وزير نفت ضمن اعلام مطلب فوق در جمع نمايندگان رسانه‌های گروهی در حاشيه بازديد از پتروشيمی برزويه در منطقه ويژه پارس جنوبی افزود: ميزان توليد و مصرف بنزين در ايران برابر شده است و ديگر نيازی به واردات اين فراورده به کشور نداريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيدمسعود ميرکاظمی گفت: از ۲۶ روز پيش توليد بنزين در ۶ مجتمع پتروشيمی آغاز شده است و با اين اقدام ميزان توليد بنزين در کشور به ۶۶.۵ ميليون ليتر در روز رسيده است.
او با اشاره به اين که ايران تا پايان سال جاری از واردات گازوييل نيز بی‌نياز خواهد شد، گفت: در حال حاضر حجم بنزين که وارد کشور می‌شود مربوط به خريدهای گذشته است و برای ذخيره‌سازی مورد استفاده قرار می‌گيرد.
او اين اتفاق را بسيار افتخارآفرين برای کشور توصيف کرد و ادامه داد: در پتروشيمی برزويه روزانه ۶ ميليون ليتر بنزين توليد می‌شود که امکان افزايش اين رقم به ۷ ميليون ليتر نيز وجود دارد.
وزير نفت گفت: برنامه‌ريزی‌هايی انجام شده است که تا قبل از پايان سال ۱۷ميليون ليتر نيز به ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه‌های کشور اضافه شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر اين در صورت نياز هرگاه بخواهيم می‌توانيم ظرفيت توليد بنزين در ۶ واحد پتروشيمی کشور را به ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه‌های کشور اضافه کنيم.
ميرکاظمی گفت: توان علمی، فنی و تحول زيرساختی در صنعت نفت افزايش يافته و توليد بنزين در واحدهای پتروشيمی نقطه عطفی در تاريخ صنعت نفت پس از انقلاب اسلامی است.
وی در مورد برنامه افزايش توليد گازوئيل کشور افزود: با اجرای برنامه توسعه‌ای پالايشگاه‌های کشور در مسيری حرکت خواهيم کرد که تا پايان سال نياز ما به واردات نفت گاز هم رفع شود و همچنين اميدواريم با اجرای هدفمند کردن يارانه‌ها مصرف فرآورده‌های نفتی به ميزان ۲۰ درصد کاسته شود.
هم اکنون پتروشيمی‌های جم، برزويه، اراک، بوعلی، بندرامام و اميرکبير توليد بنزين را آغاز کرده‌اند و به گفته وزير نفت ميزان واردات بنزين کشور به کمتر از يک دهم دوره‌های قبل رسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016