چهارشنبه 7 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير نفت در مجلس: کاهش واردات بنزين، طی سه ماه گذشته به کشور، ايسنا

وزير نفت از بررسی اساسنامه‌ی شرکت ملی نفت در کميسيون اجتماعی دولت خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۱۰ جلسه برای اين موضوع تشکيل شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ميرکاظمی وزير نفت در جلسه‌ی علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که در پاسخ به سوال عابدی نماينده‌ی فردوس، بشرويه و سرايان سخن می‌گفت تلاش‌ها برای ارائه‌ی اساسنامه‌ی شرکت ملی نفت را از سال ۵۸ عنوان کرد و گفت: اين مسئله مرتبا در بودجه‌های سنواتی نيز مورد تاکيد قرار گرفته، اما در بودجه‌ی ۸۹ به کميسيون تلفيق اعتراض کردم که وزارت نفت را نبايد درگير اين مسئله کنيد و بايد دولت در اين مسئله مطرح شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود:درخرداد ۸۴ وزير نفت وقت، اساسنامه را به دولت تقديم کرده که در سال ۸۶ نيز مورد بازنگری قرار گرفته است و در سال ۸۷ مجددا برای تصويب به دولت ارسال شده است. پس از اعلام مباحث مربوط به اصل ۴۴ ما بنا را بر اين گذاشتيم که اصلاحات را در کميسيون‌های تخصصی دولت اعمال کنيم و در اين راستا من با دکتر احمدی‌نژاد و رحيمی چندين بار صحبت کردم تا اين اساسنامه بدون محدوديت زمانی سريع‌تر در کميسيون اجتماعی دولت بررسی شود.

ميرکاظمی بررسی ۱۰ جلسه‌ای کميسيون اجتماعی دولت بر روی اساسنامه را از جمله‌ی اقدامات انجام گرفته در اين راستا عنوان کرد و افزود: از نظر وزارت نفت بايد در مورد اساسنامه هر چه زودتر به جمع‌بندی برسيم و تمام تلاش ما بر اين بوده است که اين مسئله زودتر تعيين تکليف شود.

وزير نفت در همين زمينه محدوديت‌های ايجاد شده در بودجه برای وزير نفت را از جمله‌ دلايل اين وزارتخانه برای تصويب سريع‌تر اساسنامه برشمرد و گفت: نظر دولت بر اين است که اين مسئله هر چه زودتر تعيين تکليف شود، و اميدواريم با تلاش‌های صورت گرفته به گونه‌ای عمل شود که موجب سرعت توسعه در اين بخش گردد.

وزير نفت در بخش دوم اظهارات خود پس از استماع سخنان نماينده‌ی سوال‌کننده با تقدير از تلاش‌های همکاران خود در اين بخش از کاهش واردات بنزين در طی سه ماه گذشته به کشور خبر داد و افزود: در تير ماه واردات بنزين از ۲۳ ميليون ليتر در روز به هفت ميليون ليتر، در مرداد ماه به سه ميليون و در شهريور ماه به يک ميليون ليتر رسيده است.

وی اضافه کرد: ما توانستيم با تحريم بنزين مقابله کنيم و حتی قيمت بنزين را ۲۰ دلار در منطقه کاهش داديم.

وزير نفت هم‌چنين بر اراده‌ی خود برای مبارزه با فساد در اين وزارتخانه تاکيد کرد و افزود: امروز بيش از هر جای ديگری دستگاه‌های نظارتی در اين وزارتخانه حضور دارند و شفافيت مالی نيز برقرار است. ضمن اين‌که در شرايط تحريم که فشارها بر عدم سرمايه‌گذاری بوده تمام فازهای پارس جنوبی فعال شده و بخشی از قراردادهای ميدان‌های مشترک نفتی نيز منعقد گرديده و باقی نيز به زودی منعقد می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016