جمعه 26 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزير نفت: توقف بخش عمده صادرات پتروشيمی، واردات بنزين با شرايط جديد از مهرماه، مهر

معاون وزير نفت با اشاره به توقف صادرات بخش عمده محصولات با اجرای توليد بنزين در واحدهای پتروشيمی، از احتمال واردات بنزين از اول مهر ماه خبر داد و گفت: توليد بنزين در واحدهای پتروشيمی نشانه شکست تحريمها است.
عبدالحسين بيات در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئيات طرح توليد بنزين سوپر در ۶ مجتمع پتروشيمی با بيان اينکه هم اکنون با اضافه شدن برخی از افزودنی ها ظرفيت توليد بنزين در ۶ مجتمع پتروشيمی به ۱۹ ميليون ليتر در روز رسيده است، گفت: هم اکنون توليدات مجتمع‌های پتروشمی به پالايشگاه‌های نفت منتقل می شود و با اعمال برخی از تغييرات امکان توليد بنزين با عدد اکتان بالا در داخل کشور فراهم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدير عامل شرکت ملی صنايع پتروشيمی با يادآوری اينکه طرح توليد بنزين در مجتمعهای پتروشيمی از سال گذشته آغاز شده است، تصريح کرد: در شرايط فعلی اين طرح کاملا عملياتی و اجرايی شده است.

معاون وزير نفت در پاسخ به اين سوال که آيا با توليد بنزين در واحدهای پتروشيمی کمبودی برای تامين خوراک واحدهای پايين دستی ايجاد نشده است، تبيين کرد: در حال حاضر هيچ گونه کمبودی برای تامين نيازهای واحدهايی پايين دستی پتروشيمی وجود ندارد.

توقف بخش عمده صادرات محصولات پتروشيمی

وی با اعلام اينکه با اجرای طرح توليد بنزين در واحدهای پتروشيمی بخش عمده ای از صادرات محصولات پتروشيمی کشور قطع شده است، بيان کرد: هم اکنون امکان توليد بنزين در ۶ مجتمع پتروشيمی فراهم شده است.

اين مقام مسئول، ادامه داد: بر اين اساس توليد محصولات با روند عادی در سه مجتمع پتروشيمی جم، اراک و امير کبير با وجود توليد بنزين در حال انجام است به طوری که در اين واحدها بنزين پيروليز پس از فرآورش به بنزين معمولی تبديل می شود.

معاون وزير نفت با اعلام اينکه پيشتر بنزين پيروليز واحدهای پتروشيمی به خارج از کشور صادر می شد، تاکيد کرد: اين محصول توسط برخی از کشورهای همجوار خريداری می شده است.

مدير برنامه‌ريزی و آی‌تی شرکت بازرگانی پتروشيمی گفت: از ابتدای امسال تاکنون کل فروش داخلی، خارجی و صادرات شرکت بازرگانی پتروشيمی به ۹.۳ ميليون تن رسيده است.

نياز بازارهای داخلی پتروشيمی کنترل می شود

مدير عامل شرکت ملی صنايع پتروشيمی در ادامه با اشاره به اينکه توليد بنزين در يکی از واحدهای پتروشيمی بندر امام، بوعلی سينا و برزويه (نوری) هم انجام می شود، گفت: با توجه به توليد بنزين توليد ساير محصولات پتروشيمی در اين سه مجتمع متوقف شده است.

بيات از وجود ظرفيت بالای ذخيره سازی برخی از محصولات پتروشيمی در کشور خبر داد و بيان کرد: با وجود توقف توليد محصول در اين سه واحد پتروشيميايی مشکلی در تامين نيازهای داخلی وجود ندارد.

وی با تاکيد بر اينکه در حال حاضر نيازهای بازارهای داخلی پتروشيمی به طور کامل کنترل و تامين می شود، تصريح کرد: با توجه به شرايط فعلی فرآينده توليد بنزين در اين واحدهای پتروشيمی ادامه می يابد.

احتمال آغاز واردات بنزين از مهر ماه

به گزارش مهر، مدير عامل شرکت ملی صنايع پتروشيمی همچنين در خصوص توليد بنزين در واحدهای پتروشيمی داخلی و تاثير آن بر بازارهای جهانی بنزين، توضيح داد: برخی از شرکتهای خارجی فروشنده بنزين به ايران قصد داشتند از فضای موجود بر عليه جمهوری اسلامی ايران سو استفاده کرده و به تعهدات خود عمل نکنند.

وی با بيان اينکه با توجه به خودکفايی ايران در توليد بنزين روابط با برخی از اين شرکتهای خارجی قطع شده است، بيان کرد: با توليد بنزين با کيفيت در واحدهای پتروشيمی داخلی در واقع يک شوکی توسط ايران به بازارهای بين المللی وارد شده است.

معاون وزير نفت از توليد ضربتی بنزين در مجتمعهای پتروشيمی به عنوان شکست تحريمها ياد کرد و افزود: هم اکنون فضا خريد بنزين برای ايران برعکس شده است و حتی برخی از شرکتهای خارجی قصد دارند روند فروش بنزين را به صورت عادی و بدون اثر پذيری از تحريمها ادامه دهند.

بيات از احتمال آغاز واردات بنزين توسط ايران با شرايطی جديد تا اول مهر ماه سالجاری خبر داد و گفت: در حال حاضر توليد بنزين در ساير واحدهای پتروشيمی مورد بررسی قرار گرفته و امکان توليد بنزين در اين واحدها در صورت نياز فراهم شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016