چهارشنبه 31 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مادر هنگامه شهيدی: احمدی نژاد به جای مانور جهانی در مورد سارا شورد به بچه های اين مملکت کمک کند، کمپين بين المللی حقوق بشر

ناهيد کرمانشاهی، مادر روزنامه نگار و زندانی عقيدتی هنگامه شهيدی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که دخترش سالم به زندان رفته والان از بيماری های مختلف رنج می برد و ادامه وضعيت موجود برای وی خطر جدی دارد. او همچنين تبعيض قائل شدن درمورد تعيين وثيقه ۶۰۰ ميليون تومانی که حتی بيشتر از وثيقه زندانی آمريکايی سارا شورد گلايه کرد.

ناهيد کرمانشاهی به کمپين گفت: « هنگامه در زندان دچار رماتيسم قلبی، کليه درد، ناراحتی معده و افسردگی شد ه است . حتی چند بار هم برای «ام آر ای» به بيرو ن زندان منتقل شده است و به تشخيص پزشکان زندان او برای مداوا نيازمند امکانات بيشتری از داخل زندان است . من نمی دانم آن خانم، سار شورد کوهنوردی که به قول خودشان جرمش جاسوسی بوده چطور به دليل بيماريش آزاد می شود اما بچه من که مال اين کشور است برای مداوا مرخصی قائل نمی شوند . بعد از دو ماه دويدن ۸ روز پيش اعلام کردند که مرخصی هنگامه نياز به ۶۰۰ ميليون وثيقه دارد .آخر آنها می دانند که والدين فرهنگی بازنشسته هنگامه توانايی پرداخت ۶۰۰ ميليون وثيقه را ندارد. من ديرو ز نامه ای به دادستان نوشتم مبنی بر اينکه پرداخت اين مقدار وثيقه در حد توانم نيست.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنگامه شهيدی روزنامه نگار و يکی از مشاوران کروبی در انتخابات روز نهم خرداد در پی بازداشت های پس از انتخابات دستگير شد . او ۲ آبان با سپردن وثيقه ۹۰ ميليون تومانی آزاد شد اما دو باره با حکم ۶ سال حبس تعزيری در ۶ اسفند به اوين بازگشت .

مادر هنگامه افزود: « سه شنبه روز ملاقات است و من می دانم که هنگامه ام را با حال بدتر از هفته پيش می بينم . بدترين چيز برای مادر اين است که بچه اش بيمار است و نمی تواند کاری برايش انجام دهد . آخر من همه زندگيم را هم بفروشم ۶۰۰ ميليو ن نمی شود . تازه چند ميليون هم بايد خرج کنم تا هنگامه را درمان کنم. خانه ام در گرو دادگاه برای بيرون آوردن بار اول هنگامه است . من ديگر چيزی ندارم .آنها که اينها را می دانند اگر نمی خواهند مرخصی بدهند خب راحت بگويند نمی دهيم و خودشان مداو ا کنند.»

ناهيد کرمانشاهی ادامه داد : «نمی دانم شما خبر داريد يا نه ، هنگامه۴۰ روز است که تلفنش هم قطع است . يعنی بچه مريض من حتی حق ندارد زنگی به خانواده اش بزند. ملاقات حضوری ندارد ،مرخصی ندارد . من هم که نتوانستم کاری برايش بکنم . نمی دانم با اين جوان ها می خواهند چه کار کنند . از۸ روز پيش که ميزان وثيقه به من اعلام شده تا الان من واقعا نتوانستم برايش کاری بکنم.»

مادر اين زندانی روزنامه نگار با عنوان اينکه يک قاتل برای مرخصی ۶۰ ميليون تومان وثيقه می دهد به کمپين گفت : « يعنی هنگامه جرمش از يک قاتل هم بيشتر است. چطور دلشان برای يک دختر آمريکايی می سوزد اما برای بچه اين مملکت نمی سوزد . من دو ماهه برای اين مرخصی می دوم .اما الان به کجا رسيدم ، اينکه جلويم يک سنگ بزرگ گذاشته شده . من امکان ندارد بتوانم اين پول را تهيه کنم .»

ناهيد کرمانشاهی که هر هفته فقط ملاقات کابينی با دخترش دارد همچنين گفت : « هربار هنگامه می گويد مامان چرا برای من کاری نمی کنی ، من فکر می کنم تا ابد اينجا ماندنيم و من می مانم که به پاره تنم چه بگويم. شما بگويد من که خواهر دو شهيدم . بچه ام بچه انقلاب و اين وطن است چرا مستحق اين کمک نيست . احمد ی نژاد به جای اين که مانور جهانی بدهد که سارا شورد را برای بيماری کمک کرده است بياد به بچه مملکت خودش کمک کند.»

او درخصوص اينکه چه درخواستی از احمدی نژاد دارد گفت : درخواستم از احمدی نژاد اين است که من خواهر دو شهيدم ، بچه ام بچه انقلاب است مگر نه اينکه خودشان می گويند اين انقلاب از برکت شهيدان و خانواده های آنهاست . پس به من کمک کنند . به خدا خسته شدم ، بچه ام بيماراست .۵۵ سالم است . يکسال است که برای هنگامه می دوم . تو رو خدا به بچه های خود اين کشور نگاه کنند . گناه دارند به خدا . من افسوس می خورم که چرا بچه من با تحصيلات خوب بايد در زندان باشد . دائم بچه من در بهداريست و زير سرم . وقتی برای ملاقات می روم مثل مرده رنگ پريده است گاهی او را از همان بهداری می آورند .
مادر هنگامه خطاب به احمدی مسئولان گفت : « بايد بيايد با من مصاحبه کنيد، چرانمی آيد با خواهر شهيد که بچه اش هم الان در زندان است گفتگو کنيد . مسئولان بايد تک تک جوابب بدهند اگر اتفاقی برای بچه من بيفتد آنها مسئول هستند . »


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016