یکشنبه 11 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير نيرو: برق ايران به لبنان ترانزيت می‌شود، مهر

وزير نيرو با تشريح سه سناريوی تامين برق لبنان توسط کشورمان، گفت: در صورت موافقت ترکيه و سوريه، برق ايران به خاک لبنان ترانزيت می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، مجيد نامجو امروز يکشنبه در حاشيه ديدار با وزير انرژی و آب لبنان در تهران در جمع خبرنگاران از وجود سه روش برای تامين برق لبنان از سوی ايران خبر داد و گفت: در اثر عمليات و حمله صهيونيستها، زيرساختهای لبنان نابود شده و نياز به بازسازی دارد که در اين ميان تجهيزات برق نيز بايد بازسازی شده و برق مورد نياز اين کشور تامين شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير نيرو افزود: ايران می تواند با ترانزيت برق بخشی از نياز لبنان را تامين کند به نحوی که با استفاده از برق وارداتی ايران از گرجستان، ارمنستان و تاجيکستان ترانزيت از طريق عراق و سوريه به لبنان انجام گيرد.

وی تصريح کرد: اگر ايران و لبنان همسايه بودند، ترانزيت برق ايران به لبنان به راحتی انجام می گرفت اما هم اکنون بايد انتقال برق از طريق کشور سوم صورت گيرد که لازمه آن مذاکره است.

به گفته نامجو، سوريه شرط انتقال برق از طريق کشورش به لبنان را برداشت نيمی از برق صادراتی برای تامين نياز خود عنوان کرده که بر اين اساس، لازم است کميته ای فنی به فوريت به لبنان برود و پيش از حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری در لبنان مباحث فنی را مورد ارزيابی قرار دهد.

نامجو به وجود امکان ترانزيت برق ايران از طريق ترکيه به لبنان خبر داد و اظهار داشت: در صورت توافقات انتقال برق از طريق ترکيه نيز می تواند مورد ارزيابی فنی قرار گيرد.

وی گفت: هم اکنون لبنان در حال ساخت نيروگاهی ۷۰۰ مگاواتی است که ايران می تواند با پيشنهاد طرف لبنانی با روش هايی خارج از مناقصات بين المللی و به روش BOO، BOT نيروگاه را احداث کند.

نامجو اظهار داشت: هم زمان با سفر رئيس جمهور به لبنان به طور قطع تيمی نيز برای مذاکره بر سر اين موضوع در لبنان حضور خواهند يافت.

وی محور سوم مذاکرات را معضلات مربوط به راندمان نيروگاهها عنوان و تصريح کرد: ايران می تواند در زمينه افزايش راندمان نيروگاههای موجود در لبنان و کاهش تلفات اقداماتی را انجام دهد تا مبنايی برای بهره وری بيشتر صنعت برق اين کشور باشد.

وزير نيرو درباره ريسک بالای اجرای پروژه ها در لبنان گفت: به طور قطع دولت تسهيلاتی را در مباحث تامين مالی در اختيار بخش خصوصی برای کار در لبنان ارائه خواهد کرد، ضمن اينکه با پرداخت جوايز صادراتی ، آنها را ياری خواهد کرد.

نامجو از قوانين بانکی ميان بانکهای ايران و لبنان گلايه کرد و گفت: با توجه به ساختار خاص سياسی دو کشور ايران و لبنان، به نظر می رسد بايد برای واگذاری پروژه ها هماهنگيهای بيشتری شود و شرکتهای لبنانی ضمانت نامه های طرف ايرانی را به راحتی بپذيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016