پنجشنبه 28 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قبض های برق، گيلانی ها را هم شوکه کرد، مهر

رشت - خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: افزايش ناگهانی مبلغ برق در قبض برق مشترکان موجی از نگرانی و تشويش خاطر شهروندان و قشرهای آسيب پذير اجتماعی استانهای شمالی کشور را فراهم کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر در رشت، محمد حسن عاقل منش روز چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر رشت اظهار داشت: همه ساله با افزايش شدت گرمای هوا در فصل تابستان و استفاده شهروندان از وسايل خنک کننده تغييرات افزايشی در ميزان مصرف برق پديد می آيد که امسال اين تغييرات با افزايش ناگهانی بهای برق مصرفی شهروندان استانهای شمالی کشور همراه بوده و باعث نگرانی شديد مردم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در گيلان به دليل رطوبت زياد هوا، امکان استفاده از کولرهای کم مصرف آبی وجود ندارد

وی با اشاره به گرمای بی سابقه در کشور و تعطيلی چند روزه ادارات در تير ماه بنا به تصميم هيئت دولت با هدف صرفه جويی در مصرف برق خاطرنشان کرد: شدت گرما به حديست که شهروندان در ساعات بيشتری از شبانه روز از دستگاههای خنک کننده استفاده می کنند، بنابراين ميزان برق مصرفی خانوادههای گيلانی افزايش می يابد.

عضو شورای شهر رشت افزود: بررسی ها حاکی است که بر اساس مطالعات انجام شده در سالهای ۸۲ و ۸۳ و همچنين بررسی های به عمل آمده در الگوی مصرف برق بخش خانگی در سال ۸۴ ،استانهای شمالی (گيلان، مازندران و گلستان) جزو مناطق عادی کشور و در دسته بندی گرمسيری چهار با مصرف ۵۰۰ کيلو وات ساعت در ماه تعيين شدند.

وی گفت: اين در حاليکه برای مناطق گرمسری سه هزار کيلو وات ساعت، گرمسيری دو تا دو هزار کيلو وات ساعت و گرمسيری سه تا يک هزارکيلو وات ساعت در ماه تعيين شده که اين تقسيم بندی بر اساس دمای هوا در سنوات گذشته صورت گرفته و به طور قطع نياز مردم به استفاده از وسايل خنک کننده تا اين حد نبود.

عاقل منش با تأکيد بر افزايش بی سابقه گرمای هوا در گيلان خاطرنشان کرد: در گيلان و دو استان ديگر شمالی به دليل رطوبت زياد هوا، امکان استفاده از کولرهای کم مصرف آبی وجود ندارد، بنابراين استفاده از کولرهای گازی پرمصرف سبب افزايش برق مصرفی ماهيانه می شود از سوی ديگر رطوبت طاقت فرسای هوا در طول تابستان استفاده از وسايل برقی و گازی خنک کننده را در طول شبانه روز اجتناب ناپذير می سازد به گونه ای که تحمل شرايط بدون وسايل خنک کننده بسيار مشکل است.

گيلانيها از افزايش ناگهانی بهای برق مصرفی نگرانند

وی ادامه داد: افزايش مصرف برق سبب محاسبه تصاعدی بهای برق بخش خانگی و حتی پرداخت جريمه برای مازاد الگوی مصرف تعيين شده می شود و گيلانيان از دو جهت يکی محاسبه تصاعدی برق و ديگری مازاد الگوی مصرف، متحمل افزايش بهای برق مصرفی می شوند، بنابراين نظر به اينکه طرح هدفمند کردن يارانه ها هنوز در کشور به اجرا در نيامده افزايش ناگهانی مبلغ برق در قبض برق مشترکان موجی از نگرانی و تشويش خاطر شهروندان و قشرهای آسيب پذير اجتماعی استانهای شمالی کشور را فراهم کرده است از اينرو با توجه به اين موارد، پيشنهاد می شود که در دسته بندی استانها تجديد نظر به عمل آيد.

عضو شورای رشت گفت: نظر به هدفمند کردن يارانه ها که با هدف جلوگيری از اجحاف و ستم به اقشار محروم و آسيب پذير جامعه اجرا خواهد شد، اين تجديد نظر موجبات آرامش خاطر خانوادههای کم درآمد و زحمتکش استانهای شمالی را فراهم خواهد کرد.

وی خواستار فعاليت هماهنگ کليه مسؤلان به ويژه استاندارگيلان و نمايندگان مجلس شورای اسلامی در تحقق اين مهم شد.

همچنين اعضای شورای اسلامی شهر رشت طی نامه ای خطاب به رئيس شورای اسلامی شهر رشت با تأکيدد بر اصلاح تقسيم بندی استانها خواستار پيگری موضوع شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016