سه شنبه 13 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولين جلسه رسيدگی به حوادث کوی دانشگاه در دادگاه غيرعلنی برگزار شد، ايسنا

اولين جلسه‌ رسيدگی به پرونده‌ حوادث کوی دانشگاه در شعبه‌ دوم دادگاه نظامی يک تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روابط عمومی سازمان قضايی نيروهای مسلح، متعاقب اطلاعيه‌ مورخ ۹/۴/۸۹ سازمان قضايی نيروهای مسلح پيرامون صدور کيفرخواست در مورد اتهامات ۲۷ نفر از متهمان حوادث کوی دانشگاه، اولين جلسه‌ دادگاه رسيدگی به اين پرونده صبح امروز ـ سه‌شنبه ـ برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين جلسه که ۲۳ نفر از متهمان حوادث کوی دانشگاه و وکلای آنان و تعدادی از شکات حضور داشتند، رييس دادگاه با اشاره به روند رسيدگی به اين پرونده و بيان برخی از مقررات آيين دادرسی کيفری، با تاکيد بر ضرورت رعايت ماده‌ ۳۲۷ قانون آيين دادرسی کيفری مصوب ۱۲۹۰ اعلام کرد که مطابق قانون، انتشار اسامی متهمان پس از قطعی شدن حکم دادگاه ميسر خواهد بود.

در ادامه، کيفرخواست صادره عليه متهمان پرونده قرائت شد و موضوع اتهامات و دلايل آن توسط رييس دادگاه به متهمان تفهيم شد.

سپس شاکيان و وکلای آنان و نماينده‌ حقوقی وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری و نماينده‌ حقوقی دانشگاه تهران شکايت خود را مطرح کردند، يکی از متهمان و وکيلش به دفاع پرداختند و نماينده‌ دادستان نيز از کيفرخواست دفاع کرد.

جلسات بعدی دادگاه جهت رسيدگی به اتهامات متهمان در روزهای بعد برگزار خواهد شد.

گفتنی است علاوه بر رسيدگی به اتهامات ۲۷ نفر از متهمان که رسيدگی به اتهام آنان در دادگاه آغاز شده است، تحقيقات در مورد ۱۷ متهم ديگر پرونده نيز در دادسرای نظامی پايان يافته و پرونده‌ اين متهمان به زودی با صدور کيفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016