شنبه 1 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استاندار تهران: برخی‌ها در موضوع هدفمندی يارانه‌ها بی دليل مردم رانگران می‌کنند، ايسنا

استاندار تهران با تأکيد بر اينکه مردم در اجرای هدفمند کردن يارانه ها هيچگونه نگرانی نداشته باشند گفت: آذرماه فرصت مجددی برای آن دسته از خانوارهايی است که تاکنون فرم اطلاعات اقتصادی خود برای دريافت يارانه ها را تکميل نکرده‌اند.

به گزارش سرويس اجتماعی ايسنا، مرتضی تمدن همراهی کامل مردم در روند اجرای اين قانون را ناشی از روح و نفس حاکم بر آن خواند و گفت: روند اجرای اين قانون از همراهی و مشارکت همه جانبه مردم برخوردار است و دشمنان نيز از اين همراهی ناراحتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه برخی افراد سعی می‌کنند بی دليل مردم را نگران کنند و در اين مسير آمار و عددهايی از قيمت‌های نجومی کالاها به مردم می دهند خاطرنشان کرد: همه اين آمارها و قيمت‌هايی که بصورت نجومی اعلام می کنند کاملاً غلط و ناشی از برداشت‌های نادرست بوده و هيچ مبنايی ندارد.

وی ‌يادآورشد: در اين موضوع اولين مدافع مردم به خصوص اقشار پايين تر جامعه که نه تنها در اجرای اين قانون ، شخص رئيس جمهور است تا ضرر نکنند و در اين مسير سود عايدشان شود.

وی با بيان اينکه با اجرای اين قانون شاهد رونق اقتصادی کشور و خانوار خواهيم بود ، قانون هدفمندسازی يارانه ها را پايان توزيع غيرعادلانه، نامناسب و غيرعلمی يارانه ها دانست.

تمدن گفت: اين قانون بدنبال توزيع ثروت ملی در ميان همه اقشار جامعه است.

وی ادامه داد: کسانی که از توزيع غيرمنطقی، سودهای غيرقانونی برده و از اين راه حق اکثريت مردم را زير پا گذاشته‌اند با اجرای قانون به طور حتم متضرر خواهند شد.

استاندار تهران با تأکيد بر اينکه اين قانون هيچ ابهامی ندارد و تمام آنچه که به صورت مرحله‌ای در اجرای اين قانون طی می شود با محاسبات و ساعت‌ها وقت و دقت کارشناسی دنبال می شود، افزود: اجرای درست قانون هدفمندسازی يارانه‌ها بهبود روشها، بهبود بهره‌وری و همينطور ارتقاء‌ و بهبود اقتصاد خانوار را بدنبال خواهد داشت.

به گزارشايسنا، رييس ستاد هدفمند سازی يارانه های استان تهران تصريح کرد که روند اطلاع رسانی در مورد اين طرح بصورت گام به گام ديده شده و افزود: در عين حال اصرار به بيان اطلاعاتی خاص، به نفع مردم نيست چرا که امکان سوء استفاده برخی از افراد از اين اطلاعات را فراهم می سازد.

تمدن به تدابير دولت برای جلوگيری از سوء‌استفاده برخی افراد در جريان اجرای اين طرح اشاره کرد و با ذکر اينکه يکی از سياست‌های اين قانون پيوست بسته نظارتی آن است، گفت: در استان تهران ۶۰۰ بازرس آموزش ديده آماده نظارت و برخورد با اخلال‌گران در زندگی و معشيت مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: مطمئناً با اختياراتی که قانون در اختيار قرار داده، سوء استفاده‌گران پشيمان خواهند شد.

تمدن در خاتمه سخنان خود در يک برنامه تلويزيونی ذخيره سازی اقلام پرمصرف همراه با تشديد نظارت و بازرسی و عرضه کالاهای مورد تقاضای بازار برای جلوگيری از هرگونه افزايش قيمت را از جمله راهکارهای مهار قيمت در محصولات مورد نياز مردم برشمرد.


سرپرستان خانواری که بانک شماره حساب‌های اعلامی آنان را تأئيد نکرده تا ۲۹ آبان ماه فرصت دارند

ستاد هدفمند کردن يارانه‌های استان تهران در اطلاعيه‌ای نيز اعلام کرد: آن دسته از سرپرستان خانوارهايی که قبلاً شماره حساب خود را جهت واريز نقدی يارانه‌ها در سامانه الکترونيکی وزارت رفاه و تأمين اجتماعی به نشانی www.refahi.ir درج کرده ولی حساب آنان از طريق بانک مربوطه مورد تأئيد قرار نگرفته است می توانند حداکثر تا پايان آذر ماه نسبت به افتتاح حساب جديد در يکی از بانک‌های کشور اقدام و شماره آن را در سامانه درج و از طريق سامانه اطمينان حاصل کنند که ثبت حساب آنها به صورت قطعی صورت گرفته است.

در اين اطلاعيه تاکيد شده که در صورت عدم مراجعه اينگونه افراد در مهلت مقرر، يارانه نقدی در اين مرحله به آنان پرداخت نخواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016