یکشنبه 9 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله لاريجانی: ترويج بحث اسلام ايرانی کاملاً انحرافی است، ايسنا

رئيس قوه قضاييه در جلسه امروز مسئولان عالی قضايی سفر مقام معظم رهبری به قم و استقبال باشکوه مردم و روحانيت و مراجع از ايشان را تاريخی و ماندگار توصيف کرد و گفت: سفر مقام معظم رهبری به قم و استقبال باشکوه از ايشان، ادعاهای کذب و تفرقه‌انگيز رسانه‌های غربی و اذناب داخلی آنان را باطل کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت الله لاريجانی با اشاره به ادعاهای کذب رسانه‌های غربی و همراهی برخی در داخل با اين ادعاها مبنی بر فاصله افتادن ميان روحانيت معظم شيعه و حوزه با ولايت گفت: يکی از مهمترين آثار و برکات اين سفر ماندگار و تاريخی، ابطال ادعاهای نادرست و کذب رسانه‌های غربی و اذناب آنان درباره فاصله افتادن ميان روحانيت شيعه و مقام ولايت فقيه بود که اين ادعاهای کذب در طول يکسال گذشته بارها و بارها تکرار شد اما در پايان اين سفر رسانه‌های مدعی غرب، مجبور شدند اعتراف کنند که پيش‌بينی و ادعاهايشان در اين باره اشتباه و اين استقبال از نظر آنها نيز غيرمنتظره بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس قوه قضاييه با پربرکت خواندن سفر مقام معظم رهبری به قم و سخنان ايشان در ديدار با روحانيون، جلسه با جامعه مدرسين حوزه علميه قم، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم قم افزود: سخنان مقام معظم رهبری در ديدارهای مختلف شهر قم بسيار جامع، متين و پرمحتوی و در ابعاد داخلی و بين‌المللی تأثيرگذار بود واميدواريم با تبيين اين سخنان ارزشمند به ويژه در خصوص جايگاه و جهات علمی حوزه‌های علميه و لزوم پاسخگويی به نيازهای جهان اسلام و خصوصاً شبهات مطرح شده، شاهد حرکتی نو و علمی در سطح حوزه علميه قم و ساير حوزه‌های علميه باشيم.

لاريجانی افزود: حفظ اعتدال در رفتار و شيوه‌های عملی طلاب و فضلا و روحانيون خصوصاً نسبت به مراجع و ساير ارتباطات حوزوی نکته درخور توجهی است که در سخنان مقام معظم رهبری به خوبی و با ظرافت مطرح و تبيين شد و اميدواريم از سوی حوزه‌های علميه به خوبی مورد توجه قرار گيرد.

رئيس قوه قضاييه در ادامه با اشاره به تکرار پاره‌ای اظهارنظرها در خصوص اسلام ايرانی و مکتب ايرانی با انتقاد از طرح چنين سخنانی در محافل مختلف، ترويج بحث مکتب ايرانی و يا اسلام ايرانی را کاملاً انحرافی و ناسازگار با اعتقادات عميق اسلامی دانست و افزود: طرح چنين مسئله‌ای در واقع مغالطه‌ای است که بايد از تکرار آن پرهيز شود.

لاريجانی خواستار دقت‌نظر در طرح سخنان مربوط به عقايد اسلامی از سوی همه صاحب‌نظران و مسئولان شد و افزود: اسلام ايرانی تعبير نادرستی است که مخالف با تعبيرصريح قرآن و آيات و روايات و اعتقادات اسلامی است چرا که اسلام دينی جهانی است که اختصاص به زمان و مکان خاصی ندارد. اسلام، ايرانی و غيرايرانی ندارد. قرآن کريم می‌فرمايد: هذا بيان للناس. مخاطب قرآن همه انسانها هستند و قرآن بيان برای همه انسانهاست. اسلام واقعيتی متعالی است که متعلق به کشوری خاص نيست و لذا توصيف اسلام به ايرانی خطای فاحش و مغلطه‌آميزی است. در پاره‌ای روايات آمده است که حقيقت اسلام، «ما جاء به النبی» است. واضح است که آنچه پيامبر آورده است، ايرانی و غير ايرانی ندارد. توحيد و نبوت و معاد و ولايت و امثال آن حقايق متعاليه‌ای هستند که ربطی به قومی خاص ندارند. طرح چنين مغالطه‌هايی آثار نامناسبی در بعد داخلی و خارجی خواهد داشت. نبايد با چنين سخنانی بهانه به دست کسانی داد که ايرانيان را مقابل اسلام معرفی می‌کردند.

رئيس قوه قضاييه تأکيد کرد: اگر منظور از اسلام ايرانی، فهم اصيل ايرانيان در تبعيت از ولايت اهل بيت (عليه‌السلام) و انتظار ظهور است چرا از عبارت اسلام اهل بيت استفاده نمی‌کنيم تا اذهان متدينان و مخلصان ولايت را مشوش و نگران نکنيم.

لاريجانی تصريح کرد: بايد به عنوان يک کشور اسلامی الگويی وحدت آفرين برای تمام جهان اسلام باشيم و تمام مسلمانان جهان بدانند که برادران ما هستند.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاييه، لاريجانی در ادامه با اشاره به ايام پربرکت ماه ذی‌الحجه ابراز اميدواری کرد: مسلمانان و شيعيان بتوانند از برکات اين ماه بهره‌مند شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016