دوشنبه 10 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کروبی و موسوی در ديدار مشترک: ملت ايران دارای حقوق شهروندی است و با ميکروب و خس و خاشاک بیگانه است، سحام نيوز

سحام نيوز: مهدی کروبی روز گذشته به ديدار مهندس موسوی رفت. به گزارش خبرنگار سحام نيوز اين ديدار در شرايطی انجام گرفت که نيروهای امنيتی قصد جلوگيری از ورود مهدی کروبی به پاستور را داشتند که با عکس العمل ميرحسين موسوی اين اقدام آنان ناکام ماند.
در ابتدای اين ديدار آقای کروبی از فضای دروغ و تهمت در کشور که متاسفانه نهادينه شده است ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: بعد از اينکه در انتخابات رياست جمهوری نهم با تقلب توانستند شخص مورد نظر را در مسند رياست جمهوری بنشانند در انتخابات مجلس هشتم و دهم رياست جمهوری نيز به صورت سهميه بندی و مهندسی شده آراء را تقسيم کردند و انتخاباتی را برگزار کردند که باعث انفجار مردمی شد و با بدترين شيوه و خشونت زياد با مردم برخورد کردند و هر روز در رسانه هايی که از پول بيت المال ارتزاق می کنند، انواع دروغ و تهمت ها به طرف مقابل می زنند و کوچکترين جوابی را از مخالفين و منتقدين نه تنها در رسانه ملی بلکه در روزنامه ها نيزبر نمی تابند تا جايی که علاوه بر ممنوعيت خبری از من و شما در رسانه ها حتی از چاپ آگهی تسليت هم روزنامه ها را منع کردند. و تحمل هيچ گونه آزادی بيان را ندارند و عملا آزادی راستگويی و صداقت را ذبح دو روزه دنيای خويش کردند. در حالی که می توانستند با برگزاری انتخابات سالم کشور را از هر گزندی محفوظ بدارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه اين ديدار آقای موسوی به نبود تدبير و عقل در اداره کشور اشاره نمود و گفت: به طور کلی کسی با هدفمند کردن يارانه ها مخالف نيست،اما حرف اصلی ما اين است که نيرويی که بتواند اين طرح را مديريت کند، وجود ندارد و قسمت اعظم نيروهای کارشناس مشهور و توانمند کنار گذاشته شده اند. اين هنر نيست که برای اجرای هدفمند کردن يارانه ها در ۲۰۰۰ منطقه تهران نيرو بچينيم يا فرمانده پليس به ياری سپاه و بسيج جهت ترساندن مردم افتخار کند. شيوه مديريتی اين آقايان بلايی بر سر کشور چه در اقتصاد و حوزه های ديگرآورده که امکان برگشت به وضعيت ۶سال گذشته هم خيلی سخت شده است.

در ادامه اين ديدار آقايان کروبی و موسوی در آستانه روز ۱۳ آبان مواردی را متذکر شدند:

- در آستانه ۱۳ آبان روز دانش آموز و و سالروز تبعيد حضرت امام؛ متاسفانه شاهد فشار زيادی بر فرهيختگان اين کشور اعم از دانشگاهيان و دانشجويان و وکلا و روزنامه نگاران هستيم. هر روز احکام سنگينی بر عليه روزنامه نگاران متعهد صادر می شود؛ به طوری که علاوه بر زندان؛ به دهها سال محروميت از فعاليت های مطبوعاتی محکوم می شوند و يا وکلا شناخته شده را به جرم دفاع از موکلين خود زندان و به احکام سنگين محکوم می کنند تا ديگر وکالت زندانيان سياسی را به عهده نگيرند و يا دانشگاهيان را به زندان های طويل المدت و خارج از اقامتشان تبعيد و زندانی می کنند . به طوری که موجب خطر و آزار و اذيت خانواده هايشان می گردد. ولی با تمام اين اقدامات هر روز نيروهای جديد و با انگيزه به صحنه می آيند و رويش جنبش مردمی هر روز از روز ديگر بيشتر است.

- به مصلحت کشور نيست که بين صفوف ملت تفرقه ايجاد کنيم و دهها ميليون نفر از معلمان و کارگران، دانشجويان و اساتيد و زنان و مردم کشور را خس و خاشاک و گوساله، يا ميکروب و فتنه گر بناميم. آن نظامی که امام عزيز ۱۵ سال برای آن مبارزه کرد به دنبال حاکميت مردم بر سرنوشت خودشان بود. نه آنکه بخش زيادی از ملت را دشمن قلمداد کند. ايجاد رعب و وحشت باعث از بين رفتن مشروعيت نظام می گردد و بدون مشروعيت هيچ نظامی دوام نمی آورد. لذا ما معتقديم همه ملت ايران، عزيز و دارای حقوق شهروندی می باشند و همه آنها از کرامت ذاتی برخورد بوده و ذات انسان با ميکروب و خس و خاشاک بی گانه است. جامعه سالم، مطلوب و برخواسته از رای مردم، جامعه ای است که در آن اعتراض، اعتصاب، انتقاد و … جزو حقوق طبيعی و اوليه مردم می باشد.

- سياست های ماجرا جويانه خارجی باعث شده است که در فاصله کوتاهی چندين قطع نامه از سازمان های بين المللی بر عليه کشور ما صادر شود و اثرات منفی خود را بر وضع معيشتی مردم نشان دهد. فقر و نرخ بيکاری و تعطيلی مراکز توليدی و واردات بی رويه تا جايی رسيده است که سنگ قبر هم از خارج وارد می شود و کمک های بلاعوض و وام به کشورهای خارجی و همسايه که معلوم نيست تا چه اندازه مجلس در جريان است اقتصاد کشور را به شدت ضعيف کرده است و ادامه اين روند خطر ناک ميتواند به فروپاشی نظام تمام شود. آيا هزينه و فايده اين ريخت و پاش ها به نفع کشور است؟ و چرا مردم به صورت شفاف در جريان اين ريخت و پاش ها نيستند؟

- در پايان ما دلسوزانه خواستاريم به جای جنگ بی ثمر با علوم انسانی، از متخصصين برجسته علوم انسانی کشور در حوزه های اقتصاد و جامع شناسی و جمعيت شناسی و ديگر شاخه ها استفاده کنيد و کار را به دست کاردان ها بسپاريد. نه آنکه تحمل دوستان خودتان را هم نداشته باشيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016