دوشنبه 10 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرندی، عضو کميسيون بهداشت: انحلال دانشگاه علوم پزشکی ايران بدون اطلاع نمايندگان، برای مجلس آبروريزی است، خبرآنلاين

جامعه > سلامت - نماينده مردم تهران گفت: دليلی که گفته ميشود اين کار برای کوچک سازی تهران و انتقال دستگاه های زير مجموعه اين دانشگاه به ساير استانها از جمله البرز برای خلوت سازی پايتخت بوده، عجيب و غريب است.

دکتر عليرضا مرندی، عضو کميسيون بهداشت درباره انحلال دانشگاه علوم پزشکی ايران می‌گويد: هيچکس از مجلس، درباره اين تصميم مطلع نبوده و کميسيون بهداشت نگران است وزارت بهداشت تحت تاثير فشارهای پشت پرده اين تصميم ناگهانی را گرفته باشد. با اين حال، وزير اسبق بهداشت کشور می‌گويد مجلس با اين تصميم مخالف است و ممکن است درباره تعاملاتش با وزارت بهداشت، تجديدنظر کند. به گفته مرندی، نمايندگان مجلس در مقابل اين تصميم موضع گيری خواهند کرد تا نشان دهد "تشريفاتی" در بهارستان ننشسته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با بيان اين که در اين رابطه بی اطلاع بوده ميگويد: کلمه ای نه با بنده نه با ساير همکاران از جمله دکتر پزشکيان، دکتر قاضی زاده، دکتر اميدوار رضايی، دکتر صدر و دکتر شهرياری صحبت نشد. نمی دانم اين چه وضعيتی است. می گويند اين حکم در بعدازظهر روز جمعه گذشته صادر شده. ما تا ساعت ۱۴ در وزارت بهداشت با خانم دکتر دستجردی، دکتر لاريجانی رئيس دانشگاه علوم پزشکی تهران و ساير معاونان وزارتخانه جلسه داشتيم. کلمه‌ای در اين مورد بحث نشد. اين کار را اصلا نمی‌پسندم و آن را نادرست می‌دانم. ساير اعضای کميسيون نيز همين نظر را دارند.

نماينده مردم تهران در رابطه با اينکه دليلی که گفته ميشود اين کار برای کوچک سازی تهران و انتقال دستگاه های زيرمجموعه اين دانشگاه به ساير استانها از جمله البرز برای خلوت سازی پايتخت بوده، عجيب و غريب است، ميگويد: اصلا چه ربطی دارد؟ مگر بيمارستانهای اين دانشگاه را به خارج از تهران می‌برند؟ ساختمان را که نمی‌توانند ببرند جای ديگری. استان البرز که موجوديت پيدا کند، آن قسمت از دانشگاه که در حيطه اين استان است به دانشگاه کرج پيوند می‌خورد، اين که دليل انحلال دانشگاهی به اين عظمت نمی‌شود. اگر هم نياز بود به اينکه واحدها را برای استان البرز تفکيک کنند، بايد کارشناسی شود و نقل و انتقالات آن قسمت از دانشگاه که در آن استان قرار می گيرد، انجام شود، نه اينکه کل دانشگاه را با يک نامه، منحل کنند. از طرفی، بيش از ۹۰ درصد امکانات اين دانشگاه در تهران است و تنها تعدادی از واحدهای بهداشتی و درمانی در حوزه استان البرز قرار می گيرد. پس دانشگاه کجا می رود؟ اينها در تهران خواهند ماند. اينها بهانه است و اصلا منطقی پشت آن نيست.

دکتر مرندی درباه مطلع شدنش از اين قضيه نيز اظهار ميکند: باور کردنی نيست، ما از جلسه عصر جمعه برگشتيم و فردا صبح از داخل و بيرون مجلس زنگ می زدند چرا دانشگاه ايران منحل شده و ما خبر نداشتيم. می گفتيم شايعه است. کسی گوش ندهد. بعد از طريق شما روزنامه نگارها فهميديم. يک نامه کوتاه حتی از وزارت بهداشت نرسيده که چرا اين کار را کرده اند. اين برای مجلس، آبروريزی است که چنين دانشگاه و دستگاه بزرگی را منحل می کنند، بدون آنکه اعضای کميسيون مربوطه‌اش بدانند اين اتفاق افتاده.

او همچنين ابراز نگرانی ميکند: می‌ترسيم اين ماجرا، مقدمه ای باشد برای تفکيک بحث آموزش از ارائه خدمات بهداشت و درمان. اين مسئله نگران کننده ای است که آقای دکتر سيم فروش هم اعلام خطر کرده اند. می خواهند دستاوردهای نظام بهداشت و درمان کشور را مخدوش کنند. می‌ترسيم اين موضوع منفی، پوست خربزه ای باشد که زير پای دکتر دستجردی و معاونانش گذاشته و آنها را واداشته باشند با تصميمات غير کارشناسی و سياسی، اين انحلال را اجرا کنند. اين مسايل، نگرانی جدی مجلس را به دنبال دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016