دوشنبه 10 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پزشکيان، وزير سابق بهداشت: دولت ها حق دخالت در دانشگاه ندارند، وضعيت مبهم هيئت امنا هنگام انحلال دانشگاه، مهر

وزير سابق بهداشت با تاکيد بر اين نکته طبق ماده ۴۹ قانون استقلال دانشگاهها، دولت نمی تواند در دانشگاه دخالت کند گفت: مصوبات هيئت امنا همانند مصوبات مجلس است اما مشخص نيست هيئت امنای دانشگاه علوم پزشکی ايران در زمان انحلال چه وضعيتی داشته است.
دکتر مسعود پزشکيان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کميسيون بهداشت مجلس موضوع انحلال دانشگاه علوم پزشکی ايران را بررسی کرد و قرار شد وزير بهداشت در کميسيون بهداشت مجلس حضور يابد تا اين موضوع توضيح داده شود که بر اساس کدام مصوبه قانونی اين دانشگاه منحل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هر گونه توسعه يا ادغامی در دانشگاه بايد از سوی هيئت امنا مصوب شود

وی اضافه کرد: اين طور که ما اطلاع داريم دانشگاه از نظر قانونی هيئت امنا دارد و هر هيئت امنايی بر اساس حکم رئيس جمهور برای چهار سال انتخاب می شود و هر گونه توسعه يا ادغامی در دانشگاه بايد از سوی هيئت امنا مصوب شود. هم اکنون در يک دانشگاه اگر بخواهند يک ساختمان ساده را واگذار کنند بايد هيئت امنا تصميم گيرد حال اينکه بر اساس کدام قانون يک دانشگاه منحل شده است سئوالی است که اعضای کميسيون بهداشت برای آن جوابی نداشتند.

نماينده مجلس شورای اسلامی يادآور شد: دلايلی که اين انحلال بر اساس آن صورت گرفته بايد مشخص باشد. طبق ماده ۴۹ قانون استقلال دانشگاهها دولت نمی تواند در دانشگاه دخالت کند و مصوبات هيئت امنا همانند مصوبات مجلس است يعنی دولت هم نمی تواند از نظر قانونی در مصوبات هيئت امنا دخالت کند.

وی اضافه کرد: از همين رو مقرر شد از اداره قوانين مجلس سئوال شود که آيا اين انحلال قانونی بوده است يا خير.

پزشکيان با بيان اين مطلب که همه از انحلال يک دانشگاه شوکه شده اند، گفت: اين اتفاق جای بحث دارد. اينکه چگونه اين کار انجام شده است، هيئت امنا را چگونه منحل کرده اند، آيا هيئت امنا در اين زمينه کاره ای بوده است يا خير و همه مسائلی هستند که چراهای بزرگی وجود دارد که وزارت بهداشت بايد به آن پاسخ دهد.

وی با اشاره به واگذاری بخشهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی ايران به دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهيدبهشتی اظهار داشت: موضوع واگذاری اين بخشها به تهران و شهيدبهشتی خود جای بحث دارد. اگر بحث انحلال به منظور کوچک کردن اين حوزه است کل دانشگاهها را جمع کنند اما اينکه بيايند يک دانشگاه ديگر را گسترده تر کنند آيا از نظر مديريتی کار درستی است نيز بايد مشخص شود که بر اساس چه شاخصی انجام شده است.

استدلال وزارت بهداشت کافی نباشد کميسيون بهداشت وظيفه قانونی خود را انجام می دهد

وزير اسبق بهداشت يادآور شد: در صورتی که دلايل وزارت بهداشت قانع کننده نباشد کميسيون بهداشت نيز وظايف قانونی خود را انجام می دهد چرا که دولت نبايد خلاف قانون و مقررات عمل کند.

وی گفت: سئوالات متعددی در اين زمينه وجود دارد، اينکه مستندات قانونی انحلال دانشگاه علوم پزشکی ايران چيست، هيئت امنای دانشگاه علوم پزشکی ايران در اين تصميم گيری دخالت داشته يا خير، آيا هيئت امنا در جريان اين مصوبه بوده است و اينکه چگونه هيئت امنای دانشگاه را دور زده اند که بايد پاسخ داده شود.

به گزارش مهر، دانشگاه علوم پزشکی ايران از روز شنبه ۸ آبان ماه ۸۹ بر اساس ابلاغ مصوبه شماره ۶۷۷/۱۱۰ معاونت توسعه مديريت و سرمايه انسانی رئيس جمهور منحل شده است. کليه فعاليتهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ايران واقع در استان البرز به دانشکده علوم پزشکی کرج، کليه واحدهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ايران به دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتی و کليه واحدهای آموزشی و پژوهشی و دانشجويی به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016