دوشنبه 10 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال هزار کارمند وزارت راه تهران به اصفهان در فاز نخست، مهر

رئيس کارگروه ویِژه انتقال وزارت راه و ترابری با بيان اينکه نظر اين وزارتخانه بر انتقال متمرکز از تهران بوده است، اعلام کرد: در حکمی معاون آموزش و تحقيقات وزارت راه، مسئول انتقال اين معاونت از تهران به فولادشهر اصفهان شده است.
عبدالعلی صاحب محمدی در گفتگو با مهر با اشاره به روند خروج وزارت راه و ترابری از تهران؛ گفت: در حال حاضر آن دسته از کارمندان وزارت راه و ترابری که خود متمايل به خروج از تهران هستند، پس از سپری کردن روند قانونی انتقال در کوتاه ترين زمان ممکن به سوی شهرهای مورد نظر خود هدايت می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی انتقال عمومی وزارت راه و ترابری را مربوط به مرحله دوم انتقال‌ها دانست و تصريح کرد: پس از مطرح شدن موضوع خروج دستگاه‌های دولتی از تهران، وزارت راه و ترابری آمادگی خود برای اين کار را به دولت اعلام کرد.

معاون وزير راه و ترابری با بيان اينکه نظر اين وزارتخانه بر اين است که بايد انتقال به صورت متمرکز انجام شود، تصريح کرد: بنابراين نظر، اگر قرار است انتقالی صورت گيرد بايد به صورت کلی اين اتفاق بيافتد.

رئيس کارگروه ويژه انتقال وزارت راه و ترابری با تاکيد بر اينکه به صورت معمول نمی توان به يکباره انتقال کلی را انجام داد، اظهار داشت: نمی توان وزارت راه را با تمام کارکنانش به صورت يکباره به جای ديگری منتقل کرد؛ بنابراين سياست گذاری به گونه ای اتخاذ شد که مشخص شود اين وزارتخانه در چه نقطه ای استقرار پيدا کند.

صاحب محمدی با بيان اينکه روند انتقال عمومی به صورت تدريجی انجام می شود، گفت: در ابتدا سازمانها و شرکتهای وزارت راه و ترابری که مستعدتر و آماده تر هستند، شناسايی شده و منتقل می شوند.

وی با اشاره به انتقال معاونت آموزش و تحقيقات به عنوان اولين معاونت مورد هدف وزارت راه و ترابری، تصريح کرد: اين معاونت به همراه موسسات آموزشی و پژوهشی زير مجموعه وزارت راه ترابری به کارگروه انتقال - مستقر در نهاد رياست جمهوری- اعلام شد و مصوبات مورد نياز از اين کارگروه دريافت شد.

معاون وزير راه و ترابری با اعلام اينکه ساختمان مشخص شده برای انتقال اين معاونت در فولاد شهر اصفهان است، گفت: پس از دريافت مصوبات در خصوص استقرار در اين محل، کارگروه انتقال وزارت راه و ترابری در حال پيگيری برای تحويل گرفتن ساختمان است و پس از آن کار انتقال انجام خواهد شد.

رئيس کارگروه ويژه انتقال وزارت راه و ترابری همچنين از صدور حکمی برای معاون آموزش و تحقيقات وزارت راه و ترابری خبر داد و گفت: با اين حکم، معاون آموزش و تحقيقات، مسئول انتقال اين معاونت از تهران خواهد بود و با توجه به مشخص شدن ساختمان، دريافت مصوبات مورد نياز و اجرايی شدن اين حکم ، انتقال انجام می شود.

صاحب محمدی اعلام کرد: در پی اين انتقال با تمهيدات استاندار اصفهان تعدادی خانه در قالب مسکن مهر به کارکنان منتقل شده تحويل خواهد شد، اين در حالی است که با خروج اين معاونت از تهران حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر از کارکنان وزارت راه نيز به خارج از تهران منتقل می‌شود.

وی درباره خارج سازی ديگر زيرمجموعه های وزارت راه و ترابری گفت: با توجه به اينکه نمی خواهيم موضوع انتقال را به طور همزمان در چند سازمان و شرکت پيگيری کنيم و در نهايت به نتيجه مطلوب نرسيم؛ بنابراين به صورت مرحله ای عمل شده و پس از اطمينان از انتقال هر زير مجموعه به سراغ زير مجموعه بعدی خواهيم رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016