شنبه 22 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقبال گرم از عباس کاظمی، استاد برکنار شده دانشگاه تهران، دانشجونيوز

روز سه شنبه ۱۸ آبان دانشجويان دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران، استقبال بسيار گرمی از دکتر عباس کاظمی، کردند.

به گزارش دانشجو نيوز، دکتر عباس کاظمی، استاد گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران سال گذشته و در پی شرکت در مراسم تشييع جنازه آيت الله منتظری از دانشگاه اخراج شد.

اما روز سه شنبه، دانشجويان و اساتيد دانشکده علوم اجتماعی، با شنيدن خبر حضور دکتر کاظمی در جلسۀ دفاع پايان نامۀ يکی از دانشجويان کارشناسی ارشد اين دانشکده، به صورت کاملاً خودجوش در جلوی درب ورودی تالار شريعتی دانشکده تجمع کردند. اين تجمع به حدی بود که نيم ساعت قبل از حضور دکتر کاظمی، لابی جلوی تالار و پله های طبقات متصل به آن کاملاً پوشيده از جمعيت دانشجويان بود که انتظار ورود استاد محبوبشان را ميکشيدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنگام ورود دکتر کاظمی، چندی از اساتيد گروه ارتباطات و ساير گروهها به استقبال وی رفتند و حضور وی را گرامی داشتند. دانشجويان نيز با مشاهدۀ دکتر، به تشويق و ابراز احساسات شديد پرداختند و دالانی از مستقبلين را شکل دادند. دکتر کاظمی به محض ورود به اتاق کار همکاران خود رفت و با آنان احوالپرسی کرد که تشويق های مدام و شديد دانشجويان در طول حضور او در اتاق همکارانش به شدت ادامه يافت. وی سپس به ميان دانشجويان برگشت و با شاخه های گل از او به گرمی استقبال شد.

دکتر عباس کاظمی که تحت تأثير اين مراسم به نظر ميرسيد، در سخنانی کوتاه، ضمن تشکر از دانشجويان، اعلام کرد که توقع برگزاری چنين مراسم پر شوری را نداشته است.

گفتنی است که نمايندۀ انجمن علمی ارتباطات و نمايندۀ انجمن اسلامی دانشجويان دانشکدۀ علوم اجتماعی، لوحی را به دکتر کاظمی تقديم کردند که در آن ضمن حمايت کامل از استاد، از نهادهای مسوول خواسته شده تا به خواست اعضای هيئت علمی و دانشجويان اين دانشکده پاسخ مثبت دهند و استاد محبوب و ارزشمندشان را به دانشکده بازگردانند.

وی سپس برای برگزاری جلسۀ دفاع به همراه خيل دانشجويان وارد تالار شريعتی شد. جمعيت به حدی بود که تالار گنجايش دانشجويان را نداشت و بسياری از آنان ايستاده جلسۀ دفاع را دنبال کردند.

نکتۀ جالب، حضور معنادار تعدادی از اعضای هيئت علمی دانشکده در جلسۀ دفاع بود که حمايت مجدد آنان را از دکتر کاظمی نشان ميداد.

لازم به ذکر است که پيش از اين طی مراسمی ديگر، اعضای هيئت علمی و دانشجويان دانشکده خواستار حضور مجدد دکتر کاظمی و لغو حکم غيرمنطقی صادر شده بر عليه او شده بودند و نامه هايی با امضای تعداد کثيری از اساتيد، نهادها و دانشجويان دانشکده خطاب به مسوولين دانشگاه و کشور نوشته و ارسال شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016