دوشنبه 24 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباح يزدی: عقل من برای ارزيابی ابعاد شخصيتی رهبر کافی نيست، حتی يک نقطه تاريک در زندگی رهبری وجود ندارد، ايسنا

- کمبودها بسيار ناچيز؛ نعمت‌ها فراوان اند

آيت الله مصباح يزدی تصريح کرد: شخصيت‌های برجسته زيادی ديده‌ام، ولی خصوصياتی که اين فرزند پيامبر اکرم (مقام معظم رهبری ) دارد در وجود هيچ کس نديدم و عقل من برای ارزيابی زوايا و ابعاد شخصيتی ايشان کافی نيست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين عضو مجلس خبرگان رهبری ، در ديدار کارکنان و فرماندهان نيروی دريايی سپاه پاسداران و اساتيد، طلاب و فضلای حوزه علميه خراسان که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمينی(ره) برگزار شد، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم اظهار داشت: ظرايف و لطائف اين سفر، برکاتی که از وجود مقام معظم رهبری نائل شد، نوری که بر دل مردم قم تابيد، قوتی که به ايمان اين مردم افزوده شد و عزت و عظمتی که به انقلاب تزريق گرديد در تاريخ بی نظير است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* حتی يک نقطه تاريک در زندگی رهبری وجود ندارد

وی افزود: اگر بخواهيم مقدار عظمت، نورانيت، مهربانی، شجاعت و صلابت رهبری را درک کنيم، بايد ايشان را با شخصيت‌های تراز اول همه کشورهای دنيا مقايسه کنيم، افرادی که مسائل مالی و اختلاس از اموال مردم، فساد‌های اخلاقی و خانوادگی و ساير انحرافات ديگرشان به گوش جهانيان رسيده، در مقابل آنها فردی ايستاده که يک نقطه تاريک در زندگيش يافت نمی شود.

عضو خبرگان رهبری بيان داشت: شخصيت‌های برجسته زيادی ديده‌ام، ولی خصوصياتی که اين فرزند پيامبر(ص) دارد در وجود هيچ کس نديدم و عقل من برای ارزيابی زوايا و ابعاد شخصيتی ايشان کافی نيست.

وی خاطرنشان کرد: استقبال مردم قم از مقام معظم رهبری، پس لرزه‌های حضور انقلابی اين امت در نهم دی و فرونشاندن فتنه ۸۸ بود که از بصيرت اين مردم نشأت می گيرد و ابعاد مختلف اين سفر، پديده ای بی نظير را در تاريخ بشر رقم زد.

*جوانان و نوجوانان از سياستمداران جلوتر اند

رييس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمينی(ره) در بخش ديگری از سخنان خود ادامه داد: خداوند متعال، بصيرت ، فهم، ايمان، نور و معرفت به جوانان و نوجوانان اين کشور عطا کرده، حتی برخی از آنها که دارای ظواهر ناپسندی هستند ولی از اين فهم و بصيرت برخوردارند، از سياستمداران جلوتر هستند و جوانان اين کشور چيزهايی می فهمند که سياستمداران متوجه نمی‌شوند!

وی تصريح کرد: استقبال پر شور جوانان و نوجوانان از سفر مقام معظم رهبری و حضور آنها در مناسبت‌های مختلف انقلابی و مذهبی يک واقعيت است و خداوند متعال اين نور را به برکت خون شهدا در دل‌ها انداخته است.

اين استاد حوزه علميه عنوان کرد: امروز جوانان و نوجوانان اين کشور بر خلاف بزرگان دوران ائمه اطهار‌(ع) که مقلدوار تصميم می گرفتند و بصيرت نداشتند، حاضر نيستند مطالب را مقلدوارنه قبول کنند و برای خود شخصيت فکری و مستقلی قائل بوده و دارای بصيرت فوق العاده‌ای می باشند.

* مردم به وظيفه خود عمل می‌کنند

مصباح يزدی گفت: جامعه امروز ما تحقيقاً بيش از۳۰ سال مورد هجوم و توطئه‌های دشمنان است و دستگاه‌های اطلاعاتی شياطين عالم از مدت‌ها قبل برای فتنه ۸۸ نقشه طراحی کرده بودند و زيرک ترين سياستمداران داخلی و خارجی به نقشه سقوط جمهوری اسلامی مطمئن بودند، ولی همين مردم کوچه و بازار بهتر از سياستمداران وظيفه خود را درک کرده و به آن عمل نمودند.

وی با اشاره شهادت حضرت مسلم، تاکيد کرد: با سفر مسلم به کوفه، عده زيادی با او بيعت کردند، ولی به شب نرسيده، به فاصله چند ساعت، او جای امنی برای مهمان شدن نداشت، اين نشان از حرکت غير آگاهانه، نسنجيده و مقلدوار مردم کوفه و حزب باد بودن آنها است؛ در حالی که مردم امروز جامعه ما دارای آگاهی، بصيرت فوق العاده هستند که نقشه‌های جريان‌ها و افکار مختلف را برهم می زند.

مصباح يزدی عنوان کرد: مردم کوفه، شيعيان امام علی(ع) و پا منبری ايشان بودند، ولی به فرزند علی(ع) خيانت کردند؛ چون بصيرت نداشتند و مقلدوار و کورکورانه تصميم گرفتند، ولی امروز، مردم به خوبی در بحران‌ها به وظيفه خود عمل کردند و نقشه‌ها و پيش بينی‌های سياستمداران داخلی و خارجی را نقش بر آب نمودند.

*کمبودها بسيار ناچيز؛ نعمت‌ها فراوان

عضو خبرگان رهبری در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به موفقيت‌های اين نظام در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، صنعتی و... ابراز داشت: کمبودها و نواقصی که در کشور وجود دارد، نسبت به نعمت‌ها و الطافی که خداوند متعال به اين نظام و مردم دارد، قابل مقايسه با يکديگر نيست و کمبودها آنقدر کم است که اصلاً محاسبه نمی شود؛ بنابراين بايد همواره شاکر اين نعمت‌ها باشيم و بهترين شکر، اعتراف به عجز از بيان نعمت‌ها و شکر آنها در نزد خداوند متعال است؛ البته مطابق آيات قرآن کريم، همواره عده ای در جامعه کفران نعمت می کنند و کسانی که شکر می کنند کم هستند.

*خود را در رديف چهارپايان حساب نکنيم

مصباح يزدی با اشاره به آيات قرآن کريم گفت: هر کس بايد موقعيت و جايگاه خود را در عالم هستی بداند تا درک درستی از زندگی داشته باشد، طبق آيات قرآن کريم متاسفانه برخی فکر می کنند جايگاه و موقعيتشان در کنار چهارپايان است، البته با اندکی تفاوت؛ يعنی صرف خوردن و پوشيدن و لذت بردن را نهايت زندگی می دانند؛ در حالی که موقعيتی که خداوند برای انسان ترسيم کرده جانشينی خودش است و به فرشتگان خطاب کرد که شما لياقت جانشينی نداريد؛ بنابراين موجودی خلق می کنم تا جانشين من بر روی زمين شود ولی بسياری از مردم در عمل خود را در رديف چهارپايان قرار می دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016