جمعه 28 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباح‌يزدی: سياستمدار اسلامی کسب ‌قدرت را ابزاری برای رسيدن به‌خدا و گسترش‌ دين می‌داند، ايسنا

آيت‌الله مصباح يزدی گفت: برخی بر اين باور هستند که کلمه اسلام در جمهوری اسلامی ايران، تنها واژه‌ای تشريفاتی و بدون محتوا است. بنابراين دلسوزان انقلاب اسلامی وظيفه دارند که اين مهم را در ميان مردم تبيين کنند و انحرافات به وجود آمده را اصلاح کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله مصباح يزدی در نشست "آينده انقلاب اسلامی و تحليل مسائل سياسی روز در قم" با تأکيد بر اين‌که سياست از اسلام جدا نيست، خاطرنشان کرد: در سياست اسلامی، بر خلاف سياست دنيوی که ريشه در غرب دارد، هدف و راه از اهميت زيادی برخوردار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در سياست اسلامی،‌ وسيله‌ای که سياست‌مدار با آن به هدف می‌رسد بايد صالح باشد؛ چون از کار زشت و ناصالح، انسان را به نتيجه درست و زيبا نمی‌رساند.

مدير مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) اتکا به خداوند را از ديگر تفاوت‌های سياستمداران الهی و اسلامی با سياستمدار بشری و دنيوی دانست و بيان داشت: سياست‌مدار اسلامی، مقام و قدرت را تنها وسيله‌ای برای اجرای موازين اسلامی نمی‌داند، بلکه از خدا ياری می‌خواهد و پيروزی را از خدا درخواست می‌کند.

وی اظهار داشت: برخلاف سياست دنيوی که هدف از ورود به آن، رسيدن به قدرت و مقام است، سياستمدار الهی و اسلامی، کسب قدرت و مقام را ابزاری برای رسيدن به خدا، گسترش دين و خدمت‌رسانی به مردم می‌داند.

مصباح يزدی با اشاره به تلاش‌ عده‌ای که همواره ايران اسلامی را از حمله و امکانات دشمنان می‌ترسانند، گفت: مسلمان بايد در اين شرايط به خدا اتکا داشته باشد و بداند که نصرت از سوی خدا است و کمک‌های او همواره با مسلمانان است.

وی با تأکيد بر اين‌که پرورش يافته مکتب اسلام، هيچ‌گاه از تهديدات و تحريم‌های دشمن نمی‌هراسد، گفت: در تبليغات گسترده ماهواره‌ای و اينترنتی دشمن، بايد خود را مورد آزمايش قرار دهيم و ببينيم که در چه مرحله‌ای از بصيرت به سر می‌بريم.

به گزارش ايسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، مدير مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) در ادامه با اشاره به سابقه پنجاه ساله انقلاب اسلامی ايران، خاطرنشان کرد: نام انقلاب اسلامی با حرکت امام خمينی(ره) از حوزه علميه شروع و در ميان مردم گسترش يافت و تبديل به نهضتی شد که امروز نيز پس از گذشت سی و دو سال از پيروزی آن، هنوز هم با نام اسلامی شناخته می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016