سه شنبه 2 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعظم افشاريان مادر نازنين خسروانی: آقای دادستان! اجازه بدهيد با فرزندم ملاقات کنم، کلمه

کلمه :نزديک به بيست روز از بازداشت نازنين خسروانی، روزنامه نگار می گذرد اما او تنها يک بار با خانواده اش تماس تلفنی داشته است . اين بی خبری موجب نگرانی شديد خانواده نازنين شده است . مادر نازنين هر روز ، برای پی گيری وضعيت دخترش به مراجع قضايی مراجعه می کند و باقيمانده روز را نيز پای تلفن در انتظار شنيدن صدای دخترش می گذراند. انتظاری که به گفته او جانکاه است.

خبرنگار کلمه، از آخرين پی گيری های مادر نازنين درباره علت بازداشت اين روزنامه نگار پرسيده است :

خانم خسروانی، از آخرين وضعيت نازنين برای مان بگوييد ؟ آخرين باری که با او صحبت کرديد چه زمانی بود؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


من به جز يک بار که نازنين زنگ زد ديگر از او اطلاعی ندارم . صحبت اش هم چند ثانيه بيشتر طول نکشيد که اطلاع داد در زندان اوين است .هيچ صحبت ديگری بعد از اين تلفن با او نداشتم و هيچ تماسی ديگری هم نگرفته است. يعنی دقيقا دو هفته است که از دخترم بی خبرم .

وضعيت روحی و جسمی دخترتان چگونه بود ؟
روحيه اش هم زمان بازداشت عالی بود و هم وقتی که چند روز بعد از بازداشت زنگ زد. اما از وضعيت جسمانی اش خبری نداريم. حتی نمی دانم قرص هايش را می دهند يا نه . با توجه به اينکه دارو برای قلبش استفاده می کند، در حال حاضر نگران وضعيتش جسمانی اش هستيم.

آيا نازنين در سلول انفرادی نگهداری می شود ؟
بله.در آن تماس تلفنی گفت که در سلول انفرادی به سر می برد و با توجه به اينکه تاکنون تماسی نداشته است، حتما همچنان در انفرادی به سر می برد .

آيا تا به حال موفق به ملاقات نازنين شده ايد ؟
خير . هر روز هم به مراجع مختلف مراجعه می کنيم اما می گويند نازنين ممنوع الملاقات است.

دليل ممنوع الملاقات بودن او چيست؟ يعنی می خواهيم بدانيم برای پی گيری اين موضوع به چه مراکزی مراجعه کرده ايد و آنها دقيقا چه پاسخی دادند ؟
هيچ توضيحی به ما نمی دهند و فقط می گويند ممنوع الملاقات است. ما هر روز به دادستانی و دادگاه انقلاب و زندان اوين مراجعه می کنيم اما هر بار هم با درهای بسته روبرو می شويم.

ديگر در اين مدت به چه جاهايی سر زديد؟ آيا مسولان قضايی پاسخ مشخصی درباره علت بازداشت نازنين به شما دادند؟
ما هر روز به مراجع قضايی مراجعه می کنيم از جمله بارها به دادستانی رفته ام اما هنوز از دليل بازداشت نازنين بی خبريم و هيچ کس در اين باره پاسخگو نيست.

دختر شما مدتی بود در هيچ روزنامه ای فعاليت نداشت فکر می کنيد دليل بازداشت او چيست ؟آيا فعاليت خاص سياسی داشت
نازنين بيشتر از يک سال و نيم بود که با هيچ روزنامه ای کار نمی کرد و هيچ گونه فعاليت سياسی هم در اين مدت نداشته .من مطمئن هستم که بازداشت او تنها يک سوء تفاهم بوده است .

اين روزها در نبود دخترتان روزهايتان را چطور می گذرانيد ؟در يکی از مصاحبه هايتان گفته بوديد مدام پای تلفن و منتظر تماس تلفنی اش هستيد ؟
از صبح تا ظهر که روزمان برای پی گيری وضعيت نازنين در مراجع قضايی می گذرد و از ظهر هم در کنار تلفن به اميد شنيدن صدای دختر نازنينم هستم متاسفانه اين انتظار جانکاه است و تاکنون هم به نتيجه ای نرسيده ايم

از مسوولان قضايی چه در خواستی داريد ؟
از مسوولان قضايی بويژه دادستان تهران که خيلی ها در باره الزامش به قانون صحبت می کنند، تقاضای رسيدگی و پيگيری به وضعيت دخترم را دارم . اميدوارم هرچه سريعتر اين سوء تفاهم برطرف شود و نازنين ما به خانه بازگردد.آقای دادستان! تا آن موفع که نازنين بازگردد، لااقل اجازه بدهيد که با فرزندم ملاقات کنم و از سلامتش مطمئن بشوم.شنيده ام شما مخالف اين برخوردهای غيرقانونی هستيد پس خودتان به داد ما برسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016