یکشنبه 7 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بنياد بين المللی روزنامه نگاران زن محکوميت ژيلا بنی يعقوب را محکوم کرد، کلمه

بنياد بين المللی روزنامه نگاران زن تصميم دادگاه تجديد نظر در تهران را که منجر به تاييد حکم روزنامه نگار ايرانی، ژيلا بنی يعقوب شده به شدت محکوم کرد .ژيلا بنی يعقوب به يک سال حبس تعزيری و سی سال ممنوعيت از حرفه روزنامه نگاری محکوم شده است.

به گزارش سايت روزنامه نگاران زندانی «ليزا گراس»، مدير اجرايی اين بنياد اعلام کرد : «ما نسبت به رای صادره بسيار خشمگين هستيم چرا که درباره اين روزنامه نگار عدالت محقق نشده است.بنا به گزارش وب سايت های خبری ايران تاکنون در تاريخ جمهوری اسلامی ايران هيچ روزنامه نگاری با چنين حکم عجيبی روبرو نشده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بيانيه بنياد بين المللی روزنامه نگاران زن (IWMF) همچنين آمده است: «وکيل ژيلا بنی يعقوب ، فريده غيرت ، معتقد است که بنی يعقوب پيش از اين نيز دو بار در پرونده هايی اين چنينی و با اتهاماتی مشابه محاکمه شده بود که هر دوبار بی گناه تشخيص و تبرئه شد. او استدلال کرده بود که رفتار حرفه ای ژيلا هم درباره تهيه گزارش بی طرفانه از مردم و يا وقايع جاری کشور در طی اين مدت تغييری نکرده است.وی هيچ گونه عمل خلافی بر عليه جمهوری اسلامی ايران مرتکب نشده است و بنا به گفته وکيل وی، حکم صادره برای او ناعادلانه است.»

بنياد بين المللی روزنامه نگاران زن (رسانه زنان ) در بيانيه خود افزوده است : «بنی يعقوب برنده جايزه شجاعت در خبرنگاری سال ۲۰۰۹ بنياد رسانه زنان است. اين جايزه به خاطر جسارت و شجاعت وی در تهيه گزارشهايش به وی اهدا شده است . او نتوانست برای دريافت جايزه اش در مراسم ويژه اين روز حاضر شود .چرا که در جريان اعتراضها به نتيجه انتخابات سال ۸۸ بازداشت و زندانی بود. چهل نفر از روزنامه نگاران ايرانی در اين مدت زندانی شده اند که ژيلا بنی يعقوب نيز يکی از آنان است. همچنين يکی ديگر از اين روزنامه نگاران زندانی همسر ژيلا، بهمن احمدی امويی است که اکنون در حال گذراندن دوران حبس پنج ساله خود در بند ۳۵۰ زندان اوين در تهران است .ژيلا بنی يعقوب يک هفته بعد از انتخابات رياست جمهوری دستگير و به زندان اوين منتقل شد او به تبليغ عليه جمهوری اسلامی از طريق نوشتن گزارش در مورد انتخابات و اعتراضات پس از آن به يک سال حبس قطعی وسی سال محروميت از شغل روزنامه نگاری محکوم شده است .»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016