سه شنبه 9 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

یازدهمین حایزه آزادی بیان سازمان اطلاع‌رسانی و ایمنی آزادی خبرنگاران به انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران ایرانی اهدا شد

سازمان اطلاع‌رسانی و ایمنی آزادی خبرنگاران یازدهمین حایزه آزادی بیان خود را در مشارکت با شهرداری سی‌ینا طی مراسمی در ساختمان شهرداری این شهر که زمانی مرکز جمهوری سی‌ینا بوده است به انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران ایرانی اهدا کرد.

نوشابه امیری به‌عنوان رپیس این انحمن به همراه احمد رافت، دیگر عضو بنیانگذار این انجمن در این مراسم حضور داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این حایزه در گذشته دو بار دیگر به ایرانیان اهدا شده است. در سال ۲۰۰۵ میلادی به اکبر گنحی و در سال ۲۰۰۷ به عدنان حسن‌پور و هیوا بوتیمار تعلق گرفته بود. از جمله دیگر کسانی گه این حایزه را دریافت کرده‌اند ایدان وایت، رپیس فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران و خانم سلوا ذاکواولین زن خبرنگار عراقی است.

انگیزه اهدای این حایزه به انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران ایرانی بزرگذاشت فعالیت‌های خبرنگاران ایران در دفاع از آزادی بیان و مطبوعات ذکر شده است.

استفانو مارجللی، ريیس این مرکز هنگام اهدای این جایزه به خانم نوشابه امیری گفت:
حمایت ما از روزنامه‌نگاران ایرانی که برای دفاع از حق مردم جهت دریافت اطلاعات آزاد به زندان می‌روند و یا سختی مهاجرت می پذیرند به معنای حمایت از حق ما شهروندان غربی در دستیبابی به اطلاعات درست از ایران است.

وی افزود: این حایزه و هر حایزه دیگری که می‌دهیم در واقع به گونه‌ای به نداست که امروز به صدای آزاد ایران تبدیل شده است.

نوشابه امیری هنگام دریافت این حایزه ضمن سخنانی با ذکر نام روزنامه نگاران زندانی در ایران از جمله احمد زیدآبادی، عیسی سحرخیز، هنگامه شهیدی، نازنین خسروانی، مسعود باستانی، علی ملیحی و ووو گفت: آرزومندیم انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران ایرانی بتواند صدای رسای روزنامه‌نگاران دربند ایرانی و قربانیان نظام استبدادی که حامعه را در سکوت و میهن ما را در شرایطی قرون وسطایی می‌خواهد به جهان برساند.

انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران ایرانی از هفته آینده عضوگیری خود را آغاز خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016