یکشنبه 14 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام بهروز جاويد تهرانی از زندان: يک صدا آزادی و دموکراسی را فرياد زنيم، دانشجونيوز

بهروز جاويد تهرانی زندانی دربند در زندان گوهردشت، پيامی به مناسبت روز دانشجو منتشر کرد.

در پيام بهروز جاويد تهرانی که در اختيار سايت دانشجونيوز قرار گرفته، وی از دانشجويان خواسته است تا "دست در دست زنان و مردان و کارگران يک صدا ديکتاتوری و استبداد مذهبی را محکوم و آزادی و دموکراسی را فرياد زنند".

بهروز جاويد تهرانی اولين بار پس از وقايع ۱۸ تير ۷۸ بازداشت و به هشت سال حبس محکوم شد. وی پس از چهار سال تحمل حبس از زندان آزاد شد ولی مجددا در سال۸۴ بازداشت شد و تاکنون دربند است. وی بارها در زندان گوهردشت کرج مورد آزار و اذيت مسئولين زندان قرار گرفته است.

متن پيام بهروز جاويد تهرانی به شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پديده جنبش های دانشجويی و نقش آن درنهضت دمکراسی خواهی ملت ايران پيش از اين بسيار تبيين و مورد اظهار نظر صاحب نظران قرار گرفته است و نيازی به تکرار و قلمی کردن مجدد اين جانب در اين فرصت کم نيست.

بی شک امروز ما لحظات مهمی در پيش رو داريم، لحظات مشهود از آينده نگری، شجاعت و احساس مسئوليت ملت شجاع و غيور ايران که ثابت کرده که هميشه متاثر از قشر دانشجو بوده است و اينک آرزو دارد تا روز ۱۶ آذر، شاه بيت غزل انقلاب به وسيله اين قشر نخبه جامعه ما سروده شود.

بی شک هرعمل شجاعانه و آگاهانه ای که دانشجويان در اين روز تاريخی انجام دهند می تواند قابل تعميم به کل اقشار جامعه ما باشد.

دانشجويان شجاع و پيشرو دست در دست زنان و مردان و کارگران بايد در اين روز فرخنده يک صدا ديکتاتوری و استبداد مذهبی را محکوم و آزادی و دموکراسی را فرياد زنند تا اين روز بعنوان نقطه عطفی درحرکت يک صد ساله دموکراسی خواهی ملت ايران در سالنامه های پرافتخارمان پررنگ تر گردد.

ميعادگاه ما ۱۶ آذر دانشگاههای ايران.

بهروز جاويد تهرانی
زندان گوهردشت کرج
۱۲ آذر ۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016