یکشنبه 14 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشگاه مرز ماست؛ پايداری رسم ماست، بيانيه جمعی از دانشجويان دانشگاه آزاد به مناسبت ۱۶ آذر، کميته گزارشگران حقوق بشر

«به نام يگانه خالق آزادی»

پاييز به پايان خود نزديک می شود و چه زيباست که اين پايان با نام ما دانشجويان پيوند خورده است.با ريخته شدن خون سه آذر اهورايی در اعتراض به ظلم و استبداد، شانزدهم آذرماه به نمادی جهت استبداد ستيزی و اعلام حضور جنبش دانشجويی تبديل گشت. حال پس از گذر ساليان سال و در شرايطی که مردمان اين آب و خاک هر روز دست نايافته تر از پيش به آرمان هاشان روزگار می گذرانند؛ دانشجو آرمانی بس عظيم را به قلب ها فرا می خواند و آزادی را حتی به اندک صدايی فرياد می زند.

مدهوشان سر مست از باده قدرت، تيغ در دست عرصه کشور را جولانگاه تاخت و تاز خود ساخته اند و پايداری و مقاومت دانشجويان را در راه دستيابی به آرمانهاشان تاب نمی آورند و از آن می هراسند. آن کس که در آرای ملت و اعتماد ايشان خيانت ورزد بايد هم از فرزندان اين ملت بهراسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از کودتای صورن گرفته در انتخابات اخير دولت نامشروع بر آمده از آن در طی هفده ماه گذشته و نيز پيش از آن با پايمال کردن و به استهزاء گرفتن عملی اصول قانون اساسی و عبور از حقوق ملت به صورت پيوسته سعی در غبارآلود کردن فضای کشور داشته است و در اين حين به چپاول سرمايه های ملت در اين فضای غبار آلود دست زده است و منابع و منافع اين ملت را به دست عده ای چکمه پوش و چماق به دست سپرده است.

با نظر به همين موضوع دانشجويان نيز در راه آگاهی بخشی به مردم پا پس نخواهند کشيد. همين بيداری دانشجويان است که همواره بر کوس رسوايی استبداد کوفته و باعث شده که انحصارطلبان وحشيانه تر از گذشته چنگ بر پيکر رنجور ولی استوار جنبش دانشجويی به ويژه دانشجويان دانشگاه آزاد بياندازد.

در اين بين حکم های تعليق از تحصيل و تبعيد فراوانی که به دانشجويان دانشگاه آزاد داده شد و هيچ کدام روال قانونی خود را طی نکرد، خود به خوبی نشان از پايمال شدن حقوق دانشجويان اين دانشگاه دارد که به محض انتقادی کوچک به شدت سرکوب شده اند. دانشجويانی که لب به اعتراض گشودند و از حقوق پايمال شده مردم گفتند و نوشتند امروز لحظه لحظه آزادگی را مشق می کنند؛ هم دانشگاهی های عزيزمان: "مهدی خدايی"، "علی مليحی"، "ميلاد اسدی" و "حسن اسدی زيد آبادی" در زندان هستند. "اشکان سهرابی" ها و "امير جوادی فر" ها اما آزاد و رها هستند. اينان خيابان را مکانی امن برای بيان اعتراض خود دانسته اند و جانشان را در اين راه فدا کردند و از قيد زندگی با ذلت رهايی يافتند. اين همه نقض صريح قانون اساسی است که قرار بود ميثاقی ملی و فصل الخطابی هميشگی باشد. دانشجويان دانشگاه آزاد؛ اين شهادت ها و جانفشانی ها و همچنين ايستادگی شجاعانه دوستان و همکلاسی های دربند خود را مايه افتخار خويش و ادامه ی حبس آنان را نشان ذلت اقتدارگرايان متقلب می دانند.

ما دانشجويان شانزده آذر امسال را به نقطه ی عطفی در رشد حرکت های فردی و جمعی دانشجويان در زمينه ی آگاهی بخشی تبديل خواهيم نمود و با تاکيد بر اينکه حضور در خيابان ها و برگزاری تجمعات اعتراضی در دانشگاه ها را از راهکار های موثر مبارزه می دانيم ولی اعلام می کنيم که راه های بی شمار ديگری نيز وجود دارند که بايد تمرين شوند. ما دانشجويان دانشگاه آزاد با بد فرمانی و نا فرمانی مدنی اعتراض خود را به اوضاع آشفته کشور و دولت نا کارآمد بر آمده از کودتا اعلام ميکنيم و در روز ۱۶ آذر ساکت نخواهيم نشست و ثابت خواهيم کرد که دانشگاه، اين آخرين سنگر آزادی هنوز زنده است.

باشد که راهمان ادمه ی فرياد ياران دبستانی در بندمان باشد.

دانشجويان دانشگاه آزاد واحدهای: تهران جنوب، تهران مرکز، تهران شمال، تبريز، شهر ری، کرج، قزوين، مشهد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016