یکشنبه 14 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد پورحيدر، روزنامه نگار و وبلاگ نويس، به پنج سال حبس محکوم شد، جرس

جرس: سعيد پورحيدر، روزنامه نگار و وبلاگ نويس که هفدهم مهرماه برای دومين بار در يک سال گذشته بازداشت شده بود با رای شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس محکوم شد.

بنا به اخبار رسيده به جرس، وی سه‌شنبه هفته گذشته پس از ۵۲ روز بازداشت در بند ۳۵۰ زندان اوين در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی پيرعباس محاکمه و به اتهام " اجتماع و تبانی با هدف ارتکاب جرائم عليه امنيت کشور " به پنج سال حبس تعزيری محکوم شد که حکم زندان وی به مدت پنج سال به حالت تعليق در آمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فعاليت تيليغی عليه نظام جمهوری اسلامی، توهين به مقدسات و زير سوال بردن احکام اسلام، اخلال در نظم عمومی از طريق شرکت در تجمعات غيرقانونی، اجتماع و تبانی با هدف ارتکاب جرائم عليه امنيت کشور و توهين به رييس جمهور پنج اتهام اين روزنامه نگار بود که در شعبه چهار بازپرسی دادسرای اوين به وی تفهيم شده بود.

قبل از صدور کيفر خواست و در مرحله بازپرسی، برای دو اتهام توهين به رييس جمهور و توهين به مقدسات و زير سوال بردن احکام اسلامی قرار منع تعقيب صادر شده بود که دادگاه انقلاب نيز از دو اتهام ديگر اخلال در نظم عمومی و فعاليت تبليغی عليه نظام وی را تبرئه و به اتهام اجتماع و تبانی به قصد براندازی، دادگاه برای اين روزنامه نگار پنج سال حبس تعزيری در نظر گرفت که اين حکم به مدت پنج سال به حالت تعليق درآمد.

سعيد پورحيدر شانزدهم بهمن سال گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس تحمل يک ماه انفرادی در بند ۲۴۰ زندان اوين آزاد شد.

وی برای دومين بار در هجدهم مهرماه سال‌جاری بازداشت و بند ۳۵۰ منتقل شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016