سه شنبه 16 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقبال دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه از صفار هرندی با شعار مرگ بر دیکتاتور، جرس

جرس: بعد از لغو مناظرۀ محمد حسین صفار هرندی با دبیر کل سابق جبهه مشارکت، حضور وزیر ارشاد دولت نهم سبب اعتراض گستردۀ دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه گردید، که وی را با شعارهای "مرگ بر دیکتاتور" و خروج دسته جمعی از سالن سخنرانی روبرو کردند.

در جریان اعتراضات امروز دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه، دو نفر از دانشجویان نیز بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار جرس، روز دوشنبه ۱۵آذر ماه، در مراسمی که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شده بود، دانشجویان با ورود محمدحسین صفار هرندی که قبلاً قرار بود در مناظره دانشگاه عباسپور با محمد رضا خاتمی شرکت کند، با شعار مرگ بر دیکتاتور او و هیات همراهش را غافلگیر کردند .

این گزارش افزود "پس از این شعار ها جمع کثیری از دانشجویان شروع به دست زدن های متمادی در حمایت از شعار دهندگان نمودند که تا مدت طولانی ادامه داشت و مجری مراسم با در خواست های مکرر خود سعی در آرام نگهداشتن جو آمفی تئاتر نمود اما با بی توجهی دانشجویان همراه شد."

لازم به ذکر است بسیج دانشجویی که چند روز اخیر با ثبت نام از دانشجویان و صدور دعوت نامه برای آنچه که آنرا مراسم جشن ۱۶آذر می نامیدند تمام تلاش خود را کرده بوند تا صندلی ها اکثراً در اختیار افراد بسیج قرار بگیرد و به هیات همراه صفار هرندی اطمینان داده بودند که هیچ گونه اتفاقی رخ نخواهد داد .

همچنین دانشجویان با پخش کردن اعلامیه و تراکت هایی خواهان آزادی مجید دری و دیگر دانشجویان در بند بودند که با برخورد نیروهای لباس شخصی روبرو شدند.

پس از نمایش نماهنگ هایی نوبت به سخنرانی صفار هرندی رسید که جمعی از دانشجویان با دادن شعار مرگ بر دیکتاتوراز سالن خارج شدند و بسیجیان شروع به فرستادن صلوات نمودند.

صفار هرندی پس از خروج بسیاری از دانشجویان صحبت های بریده بریده خود را در جمع ماموران حراست و افراد باقی مانده اکثراً بسیجی اینگونه آغاز کرد که ما هم با دیکتاتوری مخالفیم و شعار مرگ بر دیکتاتور بسیار شعار پسندیده ای است و ما با دیکتاتورهایی که دانشمندان هسته ای ما را ترور می کنند مخالفیم ما به طور مفهومی با دیکتاتوری مخالفیم فقط بر سر مصداق ها با هم تفاوت داریم و عده ای هم که هنوز در رابطه با شایعه تقلب در انتخابات سال گذشته مسئله دارند با گفتگو می توان آن را حل کرد و خروج از سالن راه حل نیست .

در خارج از سالن و در هنگام خروج تعدادی از دانشجویان از درب های خروجی دانشگاه دو تن از دانشجویانی که در مراسم شرکت کرده بودند توسط افراد لباس شخصی و با هماهنگی حراست دانشگاه بازداشت شدند و خبر دقیقی از محل نگهداری و وضعیت آنها در دست نیست.

همچنین در چند روز اخیر اعلامیه های بسیاری در سطح دانشگاه مبنی بر برگزاری تجمع فراگیر دانشجویی در ساعت یازده و نیم روز سه شنبه ۱۶ آذر ماه در مقابل صحن اصلی دانشکده فنی پخش شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016