دوشنبه 15 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان دانشجويان سبز دانشگاه های فردوسی و آزاد مشهد برای گراميداشت ۱۶ آذر، دانشجونيوز

فعالان سياسی سبز دانشگاههای فردوسی و آزاد مشهد با انتشار بيانيه ای خطاب به دانشجويان، برنامه های اين طيف را در روز گراميداشت دانشجو اعلام نمودند.

به گزارش دانشجونيوز، در قسمتی از اين بيانيه برنامه دانشگاه فردوسی و آزاد مشهد اينگونه اعلام شده است: "

دانشگاه فردوسی مشهد: دوشنبه ۱۵ آذر ساعت ۲۱، الله اکبر شبانه در خوابگاه دانشگاه

سه شنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۲، تجمع اعتراضی از مقابل درب دانشکده ی مهندسی تا سازمان مرکزی و درب وکيل آباد

دانشگاه آزاد مشهد: سه شنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۲، تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان سلف سرويس اين دانشگاه"

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بار ديگر چشمان منتظر ايرانيان مترصد روزنه ای برای اميدواری به فردايی بهتر است. از زمانی که فاجعه ای به نام محمود احمدی نژاد با رأی همايونی و انتصاب غيرمردمی نام رييس دولت مستقر جمهوری اسلامی را بر خود نهاده است شاهد افزايش بيش از پيش فشارها بر فعالان سياسی منتقد وضع کنونی بوده ايم که با موانع مختلف و متعدد بر سر راه فعاليت قانونی شان مواجه بودند. طيف های مختلف فعالان سياسی حزبی، دانشجويان، روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر، خبرنگاران و مردم معترض در اين مدت تحت اشد فشارها از قبيل حبس، محروميت، محکوميت و انواع اعمال محدوديت ها در حيطه ی زندگی شخصی بوده اند و اين در حاليست که آقايان ادعا می کنند که جنبش اعتراضی مردمی که نامش را "فتنه" نهاده اند ديگر نفس نمی کشد و همانند ميکروبی ضعيف شده و از بين رفته سبب قوام حاکميت نامشروع شان گرديده است.

اما سوال اينجاست که به راستی اگر چنين است که می گوييد ديگر اين همه ترس و وحشت از نخبگان جامعه و بيداری ملت ايران چيست؟ اگر غبار فتنه فرونشسته، چرا کماکان سراسيمه و سرگردان در توهمات ناشی از نابينايی واقعيت و بی بصيرتی خود دست و پا می زنيد؟ مگر غير از اين است که در نبود ابزار سرکوب نظامی، نمی توانيد حاکم بر ملت آگاه ايران باشيد؟

۱۶ آذر در پيش است و اينک ماييم و گوی و ميدان!

حصن کاذبی که حاکمان برای خود دست و پا کرده اند ،شکننده است و نياز به همت جوانانی با دغدغه و بی ادعای قدرت و در عين حال جسور دارد که يقينا دانشجويان نسل جديد با کارنامه ی يک سال اخير خود نشان داده اند که قابل اين تاثيرگذاری هستند. لذا با يادآوری حماسه های سال گذشته و مقاومت جانانه ی مردم و دانشجويان در برابر سرکوب عريان حکومت، ما دانشجويان سبز دانشگاههای فردوسی و آزاد مشهد اعلام می داريم برای بزرگداشت اين روز طبق برنامه ی زير عمل خواهيم نمود و از احاد دانشجويان عزيز خواهشمنديم ضمن اطلاعرسانی صحيح در جهت هر چه بهتر انجام گرفتن اين مقوله به ما ياری رسانند. با توجه به فضای بسته ی رسانه ای و خفقان و اختناق، چشم اميد ما به شما و پيامی است که سينه به سينه گرم می ماند و نقل خواهد شد:

دانشگاه فردوسی مشهد:

دوشنبه ۱۵ آذر ساعت ۲۱، الله اکبر شبانه در خوابگاه دانشگاه

سه شنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۲، تجمع اعتراضی از مقابل درب دانشکده ی مهندسی تا سازمان مرکزی و درب وکيل آباد

دانشگاه آزاد مشهد:

سه شنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۲، تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان سلف سرويس اين دانشگاه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016