جمعه 19 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: اميدوارم اظهارات وزيرارشاد صحت نداشته باشد، ايسنا

«بنيامين» و ۵ نفر از روزنامه شرق به دلايل امنيتی بازداشت شد‌ه‌اند

دادستان تهران از مقامات اجرايی و تقنينی بار ديگر خواست در پرونده‌های قضايی دخالت نکنند.

عباس جعفری دولت‌آبادی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به انتشار برخی مطالب منتسب به وزير فرهنگ و ارشاد در بعضی از سايت‌های خبری و جرايد کشور گفت: روز چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری مطالبی به نقل از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص رسيدگی به موضوع پرونده روزنامه ايران مطرح شده است که اميدواريم اين اظهارات صحت نداشته باشد.

دادستان تهران با ابراز تاسف از چنين اظهارنظرهايی بدون در نظر گرفتن قوانين و مقررات افزود: چون در مورد روزنامه‌ ايران پرونده قضايی تشکيل شده و رسيدگی به آن در حال انجام است انتظار می‌رود مقامات اجرايی و تقنينی به نحوی اظهارنظر نکنند که شائبه تلاش آنان برای تاثيرگذاری در فرآيند قضايی به اذهان متبادر شود.

وی افزود: بارها تاکيد شده است که قوه قضاييه مدعی مهدی هاشمی است، بنابراين ارتباط دادن اقدام مدير مسوول يک نشريه که در مورد آن اعلام جرم شده است با پرونده‌ مهدی هاشمی محلی از اعراب نداشته و به نوعی خلط مبحث است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



دادستان تهران مجددا تاکيد کرد: در مورد پرونده مهدی هاشمی اقدامات لازم انجام شده و در صورت ورود وی به ايران با نامبرده طبق مقررات اقدام خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: در صورت تکرار اين قبيل اظهارنظرها، در مورد مرتکب يا مرتکبان وفق مقررات اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

عباس جعفری دولت‌آبادی هم‌چنين روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ايسنا تاييد کرد که «چهار عضو هيات تحريريه روزنامه شرق همراه يک فرد مرتبط با امور مالی و پشتيبانی اين روزنامه روز سه‌شنبه به دليل ارتکاب جرايم امنيتی بازداشت شده‌اند و تحقيقات درباره‌ی اتهامات آنان ادامه دارد.»

وی در ادامه برخی اخبار منتشره در سايت‌های خبری درباره بازداشت فردی به نام «بنيامين» را تاييد کرد و افزود: نامبرده به دليل ارتکاب جرايم امنيتی بازداشت شده است.

دادستان تهران درباره پرونده تعاونی مسکن اداره برق گفت: درخصوص شکايت اعضای تعاونی مسکن اداره‌ برق پرونده‌ای تشکيل شده که هم‌اينک در دادسرای ناحيه ۶ تهران در حال رسيدگی است.

وی ادامه داد: در اين پرونده که در حدود ۳۰ هزار نفر شاکی دارد تاکنون حدود ۹ نفر بازداشت و سه نفر نيز با صدور قرار وثيقه آزاد شده‌اند. در اين پرونده علاوه بر ۲۲۶ هکتار زمينی که قبلا به تعاونی مذکور فروخته شده است، ۱۶۷ هکتار نيز اراضی با استناد به مدارک غيرقانونی به اعضاء فروخته شده که اسناد آن ابطال شده است.

دادستان تهران گفت: متهمان با استفاده از شگردهای مختلف علاوه بر اخذ مبالغ هنگفت، اعضای اراضی ياد شده را با ترفندهای مختلف از جمله تهيه کارت‌های عضويت به اشخاص متعدد فروخته‌اند اين در حالی است که برخی افراد نيز اراضی را از طريق اسناد وکالت جعلی با دريافت مبالغی به ديگران واگذار کرده‌اند و به اين طريق مبادرت به سوء استفاده مالی و کلاهبرداری کرده‌اند.

وی ادامه داد: بازپرس اين پرونده سه تيم کارشناسی امور ثبتی، مالی و جعل اسناد را برای تهيه گزارش‌های تخصصی انتخاب کرده است که با ارايه نظريه‌های کارشناسی،‌ تصميمات لازم اتخاذ خواهد شد.

دادستان تهران گفت: بديهی است پرونده‌ای با اين حجم و گسترده‌ای نياز به اقدامات کارشناسی و دقت و زمان بيشتر برای رسيدگی دارد و به تمامی شکات اين پرونده اطمينان داده می‌شود که رسيدگی با سرعت و دقت در حال انجام است و نتايج نيز به تدريج از طريق سايت اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در اختيار شکات قرار می‌گيرد.

وی در عين حال تاکيد کرد: دستور بازپرس پرونده هرگونه نقل و انتقال و خريد و فروش اراضی ياد شده ممنوع است و لازم است که اعضای تعاونی ياد شده دفاتر مشاور املاک و دفترخانه‌های اسناد رسمی از تنظيم سند برای نقل و انتقال اراضی مذکور خودداری کنند و شهروندان نيز اين‌گونه اراضی را خريداری نکنند.

وی از شکات پرونده خواست از مراجعه حضوری به شعبه رسيدگی کننده خودداری کنند و افزود: برای ارائه اطلاعات و ديدگاه‌ها و اطلاع رسانی از روند رسيدگی به شکات پرونده صفحه ويژه‌ای در سايت دادسرای عمومی و انقلاب تهران به نشانی www.dadsara.ir ايجاد شده است.

جعفری افزود: با توجه به تعدد شکات و وضعيت اموال متهمان و زمين‌های مورد معامله، بانک اطلاعاتی در اين زمينه برای تجميع اطلاعات تهيه شده که با جمع‌بندی اطلاعات، افراد، اسناد و اراضی ياد شده روند رسيدگی به پرونده سرعت و شتاب بيشتری خواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016