چهارشنبه 24 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تأييد و اجرای حکم هفت سال زندان مهدی خدايی فعال دانشجويی، رهانا

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
حکم هفت سال زندان مهدی خدايی فعال دانشجويی و فعال حقوق بشر با تاييد در دادگاه تجديدنظر استان تهران به اجرا درآمده است.

مهدی خدايی فعال دانشجويی و فعال حقوق بشر که طی دو پرونده به چهار و ۳ سال حبس تعزيری محکوم شده بود با تاييد حکم خود محکوم به سپری کردن هفت سال زندان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار رهانا، سامانه «خبری خانه حقوق بشر ايران» اين فعال دانشجويی که از تاريخ ۱۲ اسفند ماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد در مهر ماه سال جاری از طرف شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه به سه سال زندان محکوم شده بود.

«تبليغ عليه نظام و اقدام عليه امنيت ملی» از جمله اتهامات اين فعال دانشجويی است که در دادگاه بدوی بدان خاطر به سه سال زندان محکوم شده است. اين حکم عينا در دادگاه تجديدنظر به تأييد رسيده است. اين حکم طی روزهای گذشته به وکيل وی و خانواده خدايی ابلاغ شده است.

همچنين خدايی در اسفند ماه سال ۸۸ نيز بابت پرونده قبلی خود نيز به چهار سال زندان محکوم شده بود. اين حکم از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی از طريق برپايی تجمعات و تبليغ عليه نظام» صادر شده بود.

با تأييد هر دو حکم در دادگاه تجديد نظر استان تهران و اجرای اين احکام وی بايد به مدت هفت سال در زندان باشد.

خدايی دبير اسبق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد شهر ری، از ابتدای بازداشت خود که نزديک ۱۰ ماه از آن می‌گذرد تا کنون در بند ۲ الف زندان اوين که زير نظر سپاه پاسداران اداره می‌شود، به سر برده و هم اکنون نيز علی‌رغم گرفتن حکم سنگين هفت سال زندان به بند عمومی زندان منتقل نشده است.

مهدی خدايی با حسين رونقی ملکی که او نيز با گذشت يک سال از بازداشت و گرفتن حکم در همين بند از زندان به سر می‌برد در يک سلول زندانی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016