یکشنبه 28 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از برنامه بزرگداشت پروانه و داريوش فروهر ، توسط اتحاد برای ايران در بروکسل

۱۱ دسامبر ۲۰۱۰

در اين برنامه که در روز شنبه ۱۱ دسامبر در دانشگاه آزاد بروکسل برگزار شد، در ابتدای برنامه آقای منوچهر سالکی به عنوان گرداننده برنامه، مقاله ای را از سوی اتحاد برای ايران خواند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين مقاله از همه قربانيان قتل های زنجيره ای داخل کشور و ترور های خارج کشور به دست جلادان جمهوری اسلامی، نام برده شد و جنايتهای حکومت اسلامی به شدت محکوم گرديد. ايشان شعر زيبايی نيز در پايان مقاله از سروده های زنده ياد مختاری را خواند.پس از آن گروه موسيقی « شب آبی » چند ترانه به همراهی گيتاراجراکردند که مورد توجه حاضرين قرار گرفت.
سپس خانم نيلوفر بيضايی کارگردان و فعال سياسی، ضمن ايراد سخنرانی و محکوم ساختن ترور در هر شکلی به ويژه ترور دولتی، به اهميت روز جهانی حقوق بشر و رعايت آن از سوی دولت ها پرداخت و اعمال ننگين سران رژيم را مبنی بر صدور فرمان ترور به شدت محکوم نمود.سپس توضيحاتی در باره چگونگی به وجود آمدن نمايش « يک پرونده و دو قتل » از شروع تا عملی شدن آن با کمک بی دريغ و کوشش های خانم پرستو فروهر پرداخت. در اين هنگام فيلم اين نمايشنامه « يک پرونده و دو قتل» که در باره قتل فروهر ها به دست دژخيمان رژيم می باشد، در سالن پخش شد. در اين نمايشنامه عشق و دلبستگی فروهرها به ميهن، آزادی و دموکراسی و به ويژه به دکتر محمد مصدق و همچنين اراده پولادين و پشتکار پرستو به دادخواهی به خوبيديده می شود.
در بخش دوم برنامه بارديگر جوانان گروه « شب آبی » چند ترانه ايرانی ديگر برای شرکت کنندگان خواندند که مورد تشويق قرار گرفت.
سخنران بخش دوم برنامه آقای محمود مهران اديب از ياران ديرين فروهرها و نماينده ی پيشين حزب ملت ايران در اروپا بود که اشاره ای به مبارزات ملی گرايانه پروانه و داريوش فروهر داشت و از تعدادی از احزاب اپوزيسيون خارج کشوری با نقل نوشته هايی از روزنامه هايشان، به شدت انتقاد کرد که چگونه اين فرزندان وطن پرست را نشناختند و بدون تامل و تعمق، به آنان برچسب و تهمت خيانت و سازشکاری با رژيم و يا با غرب زدند.
در پايان برنامه آقای مهران اديب به اتفاق خانم نيلوفر بيضايی به پرسش های حضار در سالن پاسخ گفتند. در حين گفتگوها، عکس های جانباختگان بر پرده منعکس می شد.
در حين گفتگوها، عکس های جانباختگان با پروژکتوری بر روی پرده سينمايی به همراه نوشته زير که در آفيش اتحاد برای ايران امده بود و باضافه آرم اين تشکل که همه ايرانيان را به اتحاد و يکپارچگی فرا می خواند، نمايش داده می شد:
« در روز جهانی حقوق بشر، کدامين بشر می تواند به جنايات جمهوری اسلامی نسبت به انسان هايی که در زندان هايش اسيرند و شکنجه می شوند، بی تفاوت بماند؟ اتحاد برای ايران، برای نشان دادن گوشه کوچکی از اين جنايات، برنامه خود را به فروهرها اختصاص داده است که به فجيع ترين وجه در خانه خود به دست عوامل سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات کشته شدند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016