شنبه 4 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناکامی مادر نازنین خسروانی برای ملاقات در زندان: هر اتهامی به دخترم می‌زنید باز هم من باید بتوانم او را ببینم، کمپین بین المللی حقوق بشر

اعظم افشاریان، مادر نازنین خسروانی، روزنامه نگاری که بیش از دو ماه از بازداشت او می‌گذرد با اشاره به اینکه هنوز هیچ خبری از دخترش ندارد و نگران سلامتی اوست به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در خصوص آخرین تلاشش برای دیدار فرزندش گفت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«چهارشنبه به دادستانی رفتم که طبق معمول گفتند دادستان ملاقات ندارد. بعد پیش معاون دادستان رفتم و گفتم هر اتهامی که به دخترم زدید تا زمانی که این اتهام ثابت یا رفع شود حق من به عنوان مادر و یک ایرانی این است که بتوانم بچه‌ام را ببینم. اصلا حق هر زندانی است که با خانواده‌اش تماس بگیرد، من دیگر واقعا بی‌طاقت شده‌ام، می‌خواهم بدانم که بچه‌ام سلامت است یا نه. علیرغم آنکه قبلا گفته بود این مسائل به او ربطی ندارد، گفت الان پیام من را به دادستانی می‌رساند.»

اعظم افشاریان ادامه داد: «چند دقیقه بعد گفتند دفتر دار دادستان جوابت را می‌دهد. دفتر دار هم گفت بله نامت روی میز ایشان است اما الان سرشان شلوغ است. من تا ساعت سه بعدظهر که دادستانی تعطیل شد و همه رفتند آنجا نشسته بودم تا اینکه غروب شد. آخر سر آقای دفتر دار آمد و گفت لابد دادستان الان صلاح نمی‌داند که جواب شما را بدهد، خواهش می‌کنم که حساسش نکنید تا برخورد بدی نشان دهد، گفتم یعنی چی می‌خواهند من را بیرون کند، گفت بله ولی ما نمی‌خواهیم این کار را انجام بدهیم و می‌خواهیم احترام شما حفظ شود. هوا تاریک شده بود که آمدم بیرون.»

مادر نازنین خسروانی که اکنون دوماه است هر هفته به زندان اوین و دادستانی برای گرفتن خبری از دخترش مراجعه می‌کند به کمپین گفت: «هر پنجشنبه که ملاقات زندانیان بند ۲۰۹ اوین است من از ساعت‌های اولیه صبح به اوین می‌روم و تا ساعات ۱۲ یعنی پایان وقت ملاقات آنجا هستم. هر بار که دریچه را باز می‌کنند چشمشان به من می‌افتد که بیرون نشسته‌ام و همیشه هم به من می‌گویند نه. دیروز هم به اوین رفتم، خواهش کردم که حتی با بازجوی دخترم تلفنی حرف بزنم که گفتند اصلا چنین چیزی امکان دارد و این هفته هم ملاقاتی ندارد، بروم تا هفته دیگر تا ببینیم چه می‌شود.»

اعظم افشاریان گفت: «هر هفته همین را به من می‌گویند الان دوماه است که از دخترم بی‌خبرمانده‌ام. هیچ خبری، تلفنی، هیچ صدای ازنازنین نشنیدم. به مسول زندان می‌گویم هر اتهامی که زده شده تا زمان تایید یا رفع اتهام من حق دارم از دخترم خبر بگیرم ولی می‌گویند شما هیچ حقی ندارید هر وقت خودشان صلاح بدانند خبرتان می‌کنند.» 
مادر نازنین خسروانی گفت: «شب وروز تلفن کنار من است. یعنی راه می‌روم تلفن همراه من است. ولی خبری نیست. من به معاون دادستان هم گفنم دیگر من بی‌طاقت شدم. گفتم شما الان می‌انسال هستید، اما در سنی که شما هم هستید اگر مادرتان دو روز از شما بی‌خبر باشد زنگ نمی‌زند تا خبری از شما بگیرد. گفت چرا ولی متاسفانه مادر من فوت شده است. خودشان هم این وضعیت بد را قبول دارند اما مرتب می‌گویند: متاسفانه، متاسفانه.»

نازنین خسروانی، روزنامه نگار روزنامه‌های اصلاح طلب چهارشنبه ۱۱ آبان ماه امسال در منزلش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و تا کنون پس از گذشت دو ماه یکبار با خانواده‌اش تماس داشته است. مدتی پیش نیز دادستان تهران اظهارات مبهمی در خصوص حساس بودن اتهام‌های این روزنامه نگار داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016