یکشنبه 5 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منوچهر متکی: گفتنی های هست که به وقتش و به موقع سخن خواهم گفت، مهر

متکی با بيان اينکه وزارت خارجه ای ها بعد از ماموريتشان يک مرخصی طولانی مدت دارند، گفت: بالاخره تغييری که شامل همکاران من در دولت نهم شده بود قاعدتا بايد به دولت دهم نيز می رسيد.
به گزارش خبرنگار مهر،منوچهر متکی که امروز در مجلس شورای اسلامی برای جلسه تقدير از عملکردش در کميسيون امنيت ملی برگزار شد حاضر شده بود در جمع خبرنگاران افزود: وزارت خارجه همواره از هدايت های مقام معظم رهبری بهره مند بوده و از اينکه در فرصت های مختلف توفيق ديدار و ارائه گزارش ماموريت اين دستگاه به حضور ايشان فراهم می شد و به خاطر تفقد معظم له در اين رابطه از خداوند متشکرم. از سخنان رئيس مجلس و نامه ۲۶۰ تن از نمايندگان، ازهيئت دولت و رئيس جمهور که با نامه محبت آميزشان بار اين مسئوليت را از دوش من برداشتند و از همکارانی که ۲۷ سال با آنها زندگی کردم لازم است تشکر کنم و نهايتا ملت بزرگی که هيچ مسئولی قادر به قدردانی از آنها نيست تشکر می کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: اميدوارم فرصت هايی در آينده مهيا شود که از همه همراهی ها و نقدها و حضور رسانه ها در سفرهای مختلف و گفتگوهای وقت و بی وقت در طول مسير تقدير کنم.

وی در عين حال تصريح کرد: البته بايستی در بحث کارنامه عملکرد وزارت امورخارجه با مردم سخن بگويم زيرا ما در ۵ سال و اندکی که نزديک به ۸۴۸ روز حضور در وزارت امورخارجه بود از نخستين ساعات اشتغال تا ساعاتی پس از اتمام ماموريتم مشغول به کار بودم و شايد مجالی برای گفتن و ارائه نوشتارها نبوده است.

متکی تصريح کرد: کسانی در اين مدت بعضا مغرضانه و بعضا با سطحی نگری و شتاب زده به ويژه در روزهای اخير کارنامه وزارت خارجه را به نقد گرفتند که البته لازم می دانم از آنها تشکر کنم اما به هر تقدير فراغتی ايجاد شد تا آنچه را که در اين ۵ سال گذشت در قالب گاهنامه ها و يا گاه گفتارهايی از طريق رسانه های خوبمان به آگاهی مردم عزيز برسانم.

وی ادامه داد: نيازی به توجه مکتوبات مغرضانه نيست کسانی که در قضاوت شتابزده بودند را به تدبر و کسانی که بسيار سطحی به کار اين دستگاه حساس و خطير نگاه کردند به تعمق دعوت می کنم.

متکی اظهار اميدواری کرد در آينده زمان مناسبی برای گفت و شنودها و احيانا انتشار مکتوب هايی فراهم شود که آنچه را گفتنی است و بيان آن مقدور است به آگاهی آنها برساند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره برکناری وی از اين پست افزود: بالاخره گردش تغييری که شامل همکاران من در دولت نهم شده بود قاعدتا بايد به دولت دهم نيز می رسيد ولی بيش از آنچه که گفته ام صحبتی ندارم البته گفتنی های ديگر کاری است که به وقتش و به موقع پيرامون آن سخن خواهم گفت.

متکی گفت: فکر می کنم گفتنی های مهمتری که مرتبط با نظام، انقلاب، سياست خارجی ، منافع و مصالح کشورمان است .

وی تصريح کرد: من در اين شرح آنچه که در ۵ سال گذشته در حوزه سياست خارجی گذشت کلام قرآنی که در مطلع سخنانم در مجمع دموکراسی آسيا در اندونزی بود مورد نظر قرار می دهم. در آنجا آيه قرآنی را در ابتدای سخنانم قرائت کردم که "آنچه نفع مردمان باشد در سرزمين ماندگار است".

متکی در پاسخ به سئوال ديگری در رابطه با ادامه فعاليتش نيز گفت: وزارت خارجه ای ها بعد از ماموريتشان يک مرخصی طولانی مدت دارند که پس از پايان مرخصی شان درباره اين گونه موضوعات فکر می کنند که اگر لازم بود ما هم اين کار را می کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016