یکشنبه 19 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: سران فتنه بازيچه طراحان اصلی خارجی بودند و مرتکب گناه شدند، فارس

خبرگزاری فارس: حضرت آيت الله خامنه‌ای عوامل اصلی فتنه سال ۸۸ را طراحان خارجی دانستند و خاطرنشان کردند: کسانی را که مردم به آنها سران فتنه می‌گويند، در واقع بازيچه طراحان اصلی بودند و دشمن آنها را به وسط صحنه هُِل داده بود که البته آنها نيز بايد راه خود را از دشمن جدا می‌کردند که اين کار را انجام ندادند و مرتکب گناه شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آيت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در ديدار هزاران نفر از مردم قم، بصيرت و تشخيص صحيح شرايط، احساس تعهد ومسئوليت و حضوربه موقع در صحنه را سه عامل اصلی موفقيت در امتحانهای الهی و زمينه ساز پيشرفت مادی و معنوی برشمردند وتأکيد کردند: ملت ايران با عبور موفقيت آميز از امتحانهای گوناگون الهی در طول ۳۲ سال گذشته، امروز مقتدرتر از هر زمان ديگر با عزم و اراده قوی و هوشياری و يکپارچگی به راه خود برای رسيدن به قله های سعادت و کمال و حيات طيبه دنيا و آخرت ادامه خواهد داد.

حضرت آيت الله خامنه‌ای در اين ديدار که در سالروز قيام تاريخی مردم قم در نوزدهم دی سال ۵۶، برگزار شد، اين حادثه بزرگ را نشانه پيشگامی مردم قم در بصيرت، احساس مسئوليت و حضور در صحنه دانستند و افزودند: حرکت نوزدهم دی مردم قم در سال ۵۶، يک سيلی محکم به رژيم طاغوت و جبهه استکبار بود که با هدايت امام خمينی (ره)، زمينه ساز پيروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان با تأکيد بر اينکه حساسيت بالای دشمنان نسبت به مردم و حوزه علميه قم، به دليل بصيرت بالا، روحيه احساس تعهد و حضور به موقع در صحنه آنان است، خاطرنشان کردند: عکس العمل دشمنان در قبال قدرت نمايی مردم، حوزه علميه، علما و جوانان قم در جريان سفر رهبری به اين شهر مقدس نيز، نشان دهنده همين روحيات والا و عظمت اين حرکت و همچنين عجز و آسيب پذيری دشمنان است.

رهبر انقلاب اسلامی پيروزی انقلاب اسلامی ايران و نحوه واکنش دنيای کفر واستکبار در ۳۲ سال گذشته را نمونه ديگری از آسيب پذيری مخالفان و معاندان نظام اسلامی و عظمت حرکت ملت ايران برشمردند و افزودند: تشکيل نظام اسلامی در ايران وايستادگی در مقابل قلدرترين حکومتهای دنيا، ارائه يک راه نو برمبنای اسلام واقعی بود که اين موضوع برای جبهه استکبار و ظلم، تحمل ناپذير است و علت اصلی مخالفت ها با جمهوری اسلامی ايران نيز همين قضيه است.

حضرت آيت الله خامنه ای با يادآوری کارهای بزرگ و سربلنديهای ملت ايران در ميدانهای مختلف، تأکيد کردند: اين ملت به برکت موفقيت در امتحانهای الهی توانسته است خود را از لحاظ معيارهای معنوی و مادی بالا بکشد که پيشرفتهای علمی و فناوری و کار و خدمت رسانی در سراسر کشور نمونه های پيشرفت مادی است.

ايشان با اشاره به کمک ها و الطاف الهی در تمام اين موفقيت ها تأکيد کردند: ملت ايران در ميدانهای گوناگون دست قدرت الهی را ديده و حس کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی شکست فتنه سال گذشته را نمونه ای از الطاف و دست قدرت الهی دانستند و افزودند: با لطف و عنايت خداوند متعال، مردم، بيدار و وارد صحنه شدند وتوانستند توطئه ای عظيم را خنثی کنند.

حضرت آيت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: هنوز ابعاد فتنه سال گذشته به طور کامل شناخته نشده است و زمينه های زيادی برای تحليل و تبيين آن وجود دارد زيرا دشمن طراحی و محاسبات دقيقی انجام داده بود.

ايشان عوامل اصلی فتنه سال ۸۸ را طراحان خارجی دانستند و خاطرنشان کردند: کسانی را که مردم به آنها سران فتنه می‌گويند، در واقع بازيچه طراحان اصلی بودند و دشمن آنها را به وسط صحنه هُِل داده بود که البته آنها نيز بايد راه خود را از دشمن جدا می‌کردند که اين کار را انجام ندادند و مرتکب گناه شدند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: انسان نبايد بازيچه دشمن شود و اگر غفلتی هم کرد ولی در وسط کار متوجه موضوع شد، بايد بلافاصله راه خود را تغيير دهد.

حضرت آيت الله خامنه ای در تبيين زوايای فتنه سال گذشته تأکيد کردند: عامل اصلی، ديگرانی بودند که طراحی کرده بودند و در طراحی و محاسبات خود به دنبال حذف جمهوری اسلامی و تغيير نظام بودند.

ايشان افزودند: طراحی اصلی دشمنان، اين بود که جمهوری اسلامی و حقيقت و شعار دين از جامعه ايران برچيده شود و قاعده حکومت و دولت را به شکل مطلوب خود تشکيل دهند.

حضرت آيت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: صحنه گردانان اصلی، حالت ديگری را نيز طراحی کرده بودند که اگر به نتيجه مطلوب خود نرسند، کشور را به آشوب بکشانند و با تقليد از انقلاب اسلامی و بوجود آوردن کاريکاتوری از آن، به اهداف خود برسند.

ايشان افزودند: اما ملت ايران با تشخيص صحيح اوضاع، احساس تعهد و حضور به موقع در صحنه، به دهان طراحان اصلی زد و بساط آنها را جمع کرد.

رهبر انقلاب اسلامی موفقيت ملت ايران در اين آزمون بزرگ و پيچيده را زمينه ساز پررنگ تر شدن خط دين و انقلاب در کشور و اقتدار روزافزون نظام اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: اقتدار روزافزون در واقع پاداش الهی برای موفقيت در اين آزمون است.

حضرت آيت الله خامنه ای همه آحاد مردم و مسئولان را به حفظ هوشياری و تشخيص صحيح مسائل اصلی از مسائل فرعی و جابجا نکردن آنها فراخواندند و افزودند: نداشتن بصيرت و شکست در امتحان الهی موجب تنزل و انحطاط جامعه خواهد شد، همانگونه که نتيجه شکست مردم در امتحان الهی در دوران اميرالمومنين علی (ع) و شهادت آن حضرت در محراب عبادت به دست اشقی الناس، به شهادت رسيدن حضرت سيدالشهدا عليه السلام و ياران ايشان در حادثه کربلا بود.

ايشان جايگاه والای کنونی ملت ايران و موفقيتهای او در مسائل داخلی و تأثيرگذاری در منطقه و مسائل مهم جهانی را نتيجه سربلندی در امتحانهای گوناگون دانستند و خاطرنشان کردند: دشمن تلاش فراوانی انجام می دهد تا با فشارهای اقتصادی، و تبليغات دروغين و پرحجم و ترساندن دولتها و ملتها از جمهوری اسلامی ايران، مانع از ادامه مسير پيشرفت نظام اسلامی شود اما به نتيجه نرسيده است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شکست سياستهای امريکا در قضايای فلسطين، لبنان، افغانستان و عراق افزودند: امريکاييها، جمهوری اسلامی ايران را عامل اصلی ناکامی های خود معرفی می کنند در حاليکه آنها از بيداری و سياست صحيح ملتها شکست خورده اند.

حضرت آيت الله خامنه‌ای تأکيد کردند: تأثير و اقتدار جمهوری اسلامی ايران در منطقه و در ميان ملتها تأثيری معنوی است زيرا نظام اسلامی موجب بيداری ملتها می شود و در چنين شرايطی است که امريکا تمام تلاش خود را به کار می بندد تا دولت کنونی عراق بر سر کار نيايد اما به دليل بيداری مردم، اين دولت سر کار می آيد و امريکا هم هيچ کاری نمی تواند بکند.

ايشان خاطرنشان کردند: ملت ايران به راه پيشرفت و اقتدار خود تا رسيدن به قله ها و حيات طيبه دنيا و آخرت ادامه خواهد داد.

حضرت آيت الله خامنه ای عزم و اراده مردم و مسئولان را برای پيمودن اين راه، خوب و قوی ارزيابی و تأکيد کردند: شرط ادامه موفقيت آميز مسير پيشرفت و اقتدار، بيداری و دستکم نگرفتن دشمن است.

ايشان افزودند: همه آحاد مردم بويژه جوانان، روحانيون، دانشگاهيان و مسئولان بايد هوشياری خود را حفظ و دو چندان کنند.

رهبر انقلاب اسلامی در پايان تأکيد کردند: بيداری مسئولان، خدمت به مردم و حفظ يکپارچگی در ميان خود است که همچون خاری در چشم دشمن خواهد بود.

در ابتدای اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين سعيدی توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه سلام الله عليها، با اشاره به قيام تاريخی نوزدهم دی سال ۵۶، تأکيد کرد: مردم قم همواره در صحنه بوده و نشان داده اند که پشتيبان ولايت فقيه هستند.

وی به نمايندگی از مردم استان قم و حوزه علميه و علما از سفر اخير رهبر انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم تشکر و قدردانی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016