سه شنبه 21 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشايی: اميرکبير تجلی هويت ايرانی مشحون از مبانی دينی در کالبد زمان خود بود، ايلنا

اميد است با همت والای محققان و انديشمندان،ايده‌های ارزشمند آن شخصيت فرزانه که با تأسيس مدرسه دارالفنون به رويای ايران بزرگ و قدرتمند می‌انديشيد به زودی به برکت انقلاب اسلامی به بار نشيند

ايلنا :‌ مشاور و رئيس دفتر رئيس جمهور در پيامی از اميرکبير تجليل کرد و وی را تجلی هويت ايرانی مشحون از مبانی دينی در کالبد زمان خود خواند .
به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری ، مشاور و رئيس دفتر رئيس جمهور در پيامی اميرکبير را تجلی هويت ايرانی مشحون از مبانی دينی در کالبد زمان خود خواند و گفت: آرمان‌های بلند آن مرد خدمتگزار راستين همچنان در پيکره ملت ايران ساری و جاری بوده و به ثمر نشسته است.
متن کامل اين پيام به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم عجل لوليک الفرج و العافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه
بيستم دی ماه يادآور شهادت مظلومانه ميرزا تقی خان اميرکبير، خيرخواه ملت، رادمرد عرصه استقلال‌طلبی، پيشرفت و عزت‌خواهی ملت رشيد ايران گرامی باد.
ميرزا تقی‌خان فراهانی از نوادر تاريخ کشور ماست که روحيه آرمانی و عشق عميق وی به استقلال و آزادی و اقتدار ملت مسلمان ايران، زمانی به فرياد دادخواهی ملت مظلوم لبيک گفت که می‌رفت تمام ثروت و عزت کشور برای هميشه در کام جهنمی استعمار و استکبار جهانی بلعيده شود. اين فرزند قهرمان و غيور ملت، دولتمردی از جنس مردم در مقابل دربار فاسد پادشاهی و رجال سياسی سرسپرده که مزدورانه و مزورانه علناً سنگ بندگی طاغوت‌های شرق و غرب را به سينه می‌زدند و عقب‌ماندگی و وابستگی ايران زمين را دنبال می‌کردند يک تنه قيام کرد و پوزه استکبار و استبداد را به خاک مذلت ماليد.
اميرکبير تجلی هويت ايرانی مشحون از مبانی دينی در کالبد زمان خود بود و امروز آرمان‌های بلند آن خدمتگزار راستين در پيکره ملت ايران ساری و جاری بوده و به ثمر نشسته است.
او با نگاه و حرکت خود در راستای اعتلای فرهنگ ملی، تطهير عرصه سياست و بسط عدالت اجتماعی در برابر معاندين و مجريان سياست استعماری، مردانه ايستاد و خون پاکش سر منشأ بيداری و حق‌خواهی نسل‌های بعدی گرديد.
اميد است با همت والای محققان و انديشمندان، افکار و ايده‌های ارزشمند آن شخصيت فرزانه که با تأسيس مدرسه دارالفنون به رويای ايران بزرگ و قدرتمند می‌انديشيد به زودی به برکت انقلاب اسلامی به بار نشيند و شکوه و جلال تاريخی اين تمدن و سرزمين کهن دگر باره عالم‌گير شود.

اسفنديار رحيم مشايی
مشاور و رئيس دفتر رئيس جمهوری اسلامی ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016