چهارشنبه 22 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حميد روحانی: کمونيست‌ها توانستند چهره‌هايی مثل منتظری و کروبی را از ما بگيرند، ايسنا

رييس بنياد تاريخ پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی گفت: در شرايطی قرار داريم که علاوه بر تحريف تاريخ، توطئه‌های امام‌زدايی اعمال می‌شود که البته اين موضوع از مدت‌ها قبل از انقلاب هم وجود داشته، اما دشمن بايد بداند که با اهانت به امام نمی‌تواند امام(ره) را از قلب‌ها بيرون کند و انديشه امام را زير سوال ببرند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) حجت‌الاسلام والمسلمين حميد روحانی در نشست خبری با موضوع مسائل روز که در سالن کنفرانس بنياد تاريخ پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی برگزار شد، با بيان اين‌که «دشمن دريافته است که انديشه امام را نمی‌تواند به موزه ببرد؛ لذا روش خود را تغيير داده است» اظهار کرد: عده‌ای از سوی سران و عوامل فتنه سعی دارند به نحوی با تحريف تاريخ و دروغ پردازی و اتهام، خيانت، لغزش‌ها و روش‌های نادرست خود را به امام نسبت دهند و چنين جلوه دهند که امام نيز اين راه را دنبال می‌کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: عده‌ای ديگر سعی دارند با زنده کردن انديشه ليبرالی با انديشه امام مقابله کنند و مطرح کردن مکتب ايرانی و جمهوری ايرانی امام را زير سوال بردند و از طرفی ديگر کسانی سعی دارند با حمايت از مهره‌ها و چهره‌هايی که امام به آن‌ها تو دهنی زده بود، آن‌ها را مطرح کنند. مثل شريعتمداری و منتظری.

وی در توضيح جريان اول گفت: يکی از سران فتنه به نام مهدی کروبی در آخرين اطلاعيه‌ای که داده است امام را زير سوال می‌برد و می‌گويد شرکت کنندگان در برنامه‌ اتهام‌زنی رسانه‌ ملی به کرات از تعريف دولت‌های خارجی از سران جنبش سخن گفتند و اين اتفاق را دليل بر خروج سران جنبش از چارچوب نظام اسلامی فرض کردند، در حالی که قبل از پيروزی انقلاب، امام(ره) در نجف و پاريس مصاحبه می‌کردند و اولين مصاحبه ايشان با لوموند فرانسه در نجف بوده است.

رييس بنياد تاريخ پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اتفاقات نهضت ۱۵ خرداد و اين‌که «گروه‌های سياسی آن زمان به شدت حرکت امام(ره) را زير سوال می‌بردند» گفت: بعد از مدتی با مطرح شدن و مورد توجه قرار گرفتن نهضت امام از سوی مردم گروه‌های ديگر نيز به خاطر اين‌که در ميان مردم طرد نشوند به حمايت از امام پرداختند. اما امام در اعلاميه‌ای اعلام کردند که من از دسته‌جات خائن کمونيست و مارکسيست و منحرفان به هر اسم و رسم متنفر هستم و آن‌ها را خائن به مملکت اسلام و مذهب می‌دانم. در حالی که عوامل فتنه از پشتيبانی گروه‌هايی مثل تجزيه‌ طلب‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، يهودی‌ها و حتی همجنس‌بازان نه تنها ابراز تنفر نکرده بلکه از اين بابت افتخار می‌کنند.

وی در ادامه به «حمايت رسانه‌های خارجی از سران فتنه» اشاره کرد و افزود: حمايتی که استکبار جهانی و دولت‌های خارجی و نفت‌خواران بين‌المللی از سران فتنه انجام داده‌اند را شاهد بوده‌ايم. در حالی که از سال ۴۱ نهضت امام آغاز شد تا سال ۵۶ هيچ يک از رسانه‌های خارجی و مقامات آن‌ها نه تنها به سراغ امام نيامدند، بلکه با او مصاحبه نکردند و حتی ايشان را تحت بايکوت شديد خبری قرار دادند.

وی با بيان اين‌که «رسانه‌های خارجی زمانی به سراغ امام آمدند که نهضت ۱۵ خرداد به نتيجه رسيد و شاهد حمايت بی‌نظير مردم از امام (ره) بوديم» گفت: صحبت‌های اخير کروبی تهديد و خيانت به تاريخ است و جريان منافقانه‌ای است که سران استکبار و صهيونيستی از آن حمايت کردند. در حالی که کروبی اين حمايت را با مصاحبه‌ امام مقايسه می‌کند.

روحانی در ادامه به ترويج انديشه‌های ليبراستی اشاره کرد و گفت: عناصری سعی دارند از امام(ره) و انقلاب دم بزنند اما با ۱۸۰ درجه تفاوت، انديشه امام را زير سوال ببرند. در حالی که امام(ره) از ابتدا تا آخر عمر خطر ليبراليسم و غرب را مطرح کرده‌ بودند.

وی با بيان اين‌که «کمونيست‌ها توانستند چهره‌هايی مثل منتظری و کروبی را از ما بگيرند» افزود: از زمانی که کروبی در مجلس رای نياورد و از بنياد شهيد استعفا داد، از ۸ صبح تا ۱۰ شب عده‌ای به سراغ او می‌آمدند احساس نگرانی کردم که او کم کم با اصل نظام مشکل پيدا کند به همين خاطر صحبت‌هايی با موسوی خوئينی‌ها و خانم کروبی در اين رابطه داشتم که به نتيجه‌ای نرسيد.

رييس بنياد تاريخ پژوهی انقلاب اسلامی با اشاره به اين‌که «ليبراليسم‌ها به آن‌جا رسيدند که کروبی امروز چهره‌ای شود تا با منافقين و مشارکتی‌ها تفاوتی نداشته باشد» گفت: ليبراليسم‌ها به جايی رسيدند که امروز کروبی امام، اسلام و کشور را قربانی می‌کند تا قدرتش حفظ شود و اگر اين نحوه مسير ادامه پيدا کند و مسوولان، ملت و روحانيت توجه نکنند در آينده منتظری‌ها و کروبی‌ها خواهيم داشت.

وی با اشاره به اين‌که «کسانی که راه و روش‌شان با انقلاب مطابقت ندارند اما سعی دارند با نفوذ در مراکز حساس و اتخاذ پست‌های کليدی نقشه‌هايی را پياده کنند» گفت: يکی از ترفندهای استکبار جهانی اين است که برخی نمی‌توانند در شخصيتی نفوذ کنند و او را از مسير مردم دور کنند سعی دارند تا در اطرافيان او نفوذ کرده و از طريق آن‌ها نقشه‌های خود را به اجرا درآورند و در اين رابطه طرح ديدگاه‌هايی مانند مکتب ايرانی با جمهوری ايرانی که در تظاهرات‌ها مطرح شد تفاوت ندارد و سرچشمه‌شان از يک جا ريشه می‌گيرد.

وی در ادامه به «جريان دفاع از چهره‌هايی که از امام سيلی خورده‌اند» اشاره کرد و افزود: اين جريان‌ها به حمايت از چهره‌هايی مثل شريعتمداری و منتظری برمی‌خيزند اما کسی نيست بگويند وقتی رنج‌نامه‌ احمد خمينی منتشر شد چرا منتظری جوابی برای گفتن نداشت و تنها گفت که اين‌ها دروغ است و واقعيت ندارد. باندی که مهدی هاشمی و جريانی که منتظری را به اوج رساند در حال حاضر هم کاملا فعال است و در جهت ايجاد انقلاب در مسير خلاف انقلاب و خط امام به فعاليت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ايسنا در ادامه اين نشست، روحانی در جواب سوالی مبنی بر اين‌که دشمن از چه سياست‌هايی با توجه به نقاط ضعف سران فتنه استفاده خواهد کرد؟ گفت: يکی از برنامه‌های جهان خواران و استکبار جهانی به دست آوردن نقاط ضعف افراد است تا از اين طريق بر آن‌ها نفوذ کند که در همين ارتباط امام (ره) می‌فرمايد خدا نکند قبل از آن‌که شما خود را اصلاح کنيد مردم به شما روی آورند و امام(ره) از آن‌ها به تعبير مصيب‌الاسلام‌ها ياد می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد محمد خاتمی نيز با بيان اين‌که « در مصاحبه‌ای که با محمد خاتمی داشته‌ام او می‌گويد که در سال ۴۲ با اصرار پدر طلبه شده است» گفت: خاتمی آن‌طور که بايد و شايد به عمق و خصلت روحانيت آگاهی نيافته است و به نظر من جنبه روشنفکری او بيشتر می‌چربد که به معنای ليبراليستی و غرب باوری است. پس اين که تا چه به خط امام و انديشه‌های امام ايمان دارد را بايد در عملکرد او بررسی کرد.

وی با اشاره به اين‌که «امام(ره) جريان مقابله با غرب را بزرگترين استراتژی و خطر غرب را خطری هميشگی می‌دانست» ابراز عقيده کرد: آقای خاتمی در دوران رياست جمهوری بر بحث تنش زدايی تاکيد داشتند و حتی پايگاه‌های ما در کشورهای مختلف را جمع کردند با اين دليل که ما سر جنگ نداريم و در ادامه مخالف شعار مرگ بر آمريکا بودند که همه‌ اين‌ها با خط و راه امام متفاوت است.

روحانی با اعتقاد به اين‌که «در سه دوره مشروطيت، رضاخان و رياست جمهوری خاتمی شاهد توهين به مقدسات در روزنامه‌ها بوديم» ابراز عقيده کرد: خاتمی به عنوان يک روحانی واقعی آن طور که بايد در برابر اين مساله مقاومت نکرد و از طرفی ناديده گرفتن مرگ بر آمريکا از سوی او در حالی بود که امام مرگ بر آمريکا را بر اساس اين آيه از قرآن مبنی بر اين‌که " خداوند دوست ندارد کسی صدا به ناسزاگويی بلند کند مگر به کسی که به او ظلم کرده باشد " مرگ بر آمريکا را يک عبادت می‌دانستند.

وی با بيان اين‌که «در جريان فتنه اگر خاتمی پشت پرده همراه نبود ـ که بود ـ اما به صورت ظاهری اتفاقات را محکوم نکرد» افزود: شاهديم امروز افرادی تلاش دارند به نحوی ديگر به صحنه برگردند و خود را انقلابی جلوه دهند، اما ملت ما ضربه‌ جبران‌ناپذيری که از آن‌ها خورده است را فراموش نمی‌کنند و آن‌ها نيز نمی‌توانند در بين اين ملت اعتبار دوباره کسب کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016