چهارشنبه 29 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مکارم شيرازی: در تونس انقلابی شبيه به انقلاب اسلامی ايران به وقوع پيوست، ايلنا

ايلنا: ‌آيت‌الله مکارم شيرازی با انتقاد از کسانی که قانون را به نفع خود تفسير می کنند و خود را فراتر از آن می‌دانند، گفت : بايد برای برون رفت از بن بست‌ها به سراغ رهبری رفت.
به‌گزارش ايلنا به نقل از مرکز خبر حوزه، اين مرجع تقليد صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، اظهار کرد: اگر کسانی قانون را به نفع خود تفسير کرده و خود را فراتر از آن بدانند، قطعاً اختلاف دامن کشور را خواهد گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصرح کرد: اگر جايی مشاهده می‌کنيم بن‌بستی در جامعه وجود دارد، بايد به سراغ رهبری رفت تا آن بن‌بست برطرف شود.
ايشان بابيان اين که پيروی از قانون موجب اتحاد ميان همه گروه ها می‌شود، تصريح کردند: قانون بايد برای همه محترم باشد؛ چرا که غير از اين، اختلاف ايجاد خواهد شد.
اين مرجع تقليد با انتقاد از عکس‌العمل برخی افراد در برابر قانون، گفتند: اگر کسانی بخواهند خود را فراتر از قانون بدانند، اين امر به همه جامعه تسری پيدا می‌کند و هرج و مرج به وجود می‌آيد.
حضرت آيت الله مکارم‌شيرازی در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اين‌که وهابی‌ها و غربی‌ها دست به دست هم داده تا چهره اسلام را خشن جلوه دهند، تاکيد کردند: وهابيت با ريختن خون بی‌گناهان، چهره اسلام را در دنيا خشن جلوه می‌دهد و از سوی ديگر غربی‌ها بويژه آمريکا نيز با تبليغاتی دروغين سعی دارند اسلام را دينی خشونت‌طلب معرفی کنند؛ در حالی که اسلام دين رحمت و رعفت است.
معظم‌له با اشاره به نگرانی غربی‌ها از نفوذ روز‌افزون اسلام در کشورهای خود اظهارکرد : هر ساله ۲۰۰هزار نفر در آمريکا به اسلام گرايش پيدا می‌کنند و در ديگر کشورهای غربی نيز اسلام روز به روز در حال پيشرفت است؛ براين اساس نگرانی‌هايی را برای دنيای غرب به وجود آورده و به همين دليل سعی دارند با تبليغاتی دروغين و شايع پراکنی از جمله انتشار کاريکاتور پيامبر اسلام‌(ص) چهره اسلام را خشن نشان دهند.
اين مرجع تقليد اضافه کرد بايد در برای مقابله عکس‌العمل غربی‌ها نسبت به اسلام، جاذبه‌های اين دين الهی را معرفی و بگوييم که اسلام دين رحمت و پيامبر اسلام‌(ص) رحمة‌للعالمين است.
وی افزود: بايد برای مردم دنيا بيان کنيم که تمامی سوره‌های قرآن با بسم‌الله الرحمن‌الرحيم شروع شده و در هر رکعت نمازمان نيز شش مرتبه خداوند را با صفت رحمن و رحيم ياد می‌کنيم.
آيت الله مکارم‌شيرازی ادامه داد: علاوه بر نکات فوق، برخورد خوب با مردم، تواضع و فروتنی، همدردی با مردم در مشکلات، مخصوصا با جوانان و... از جمله کارهايی است که می‌تواند باعث جذب غير مسلمانان به اسلام شود و تبليغات منفی دنيای غرب عليه اسلام را خنثی سازد.
اين مرجع تقليد در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به قيام مردم تونس، تصريح کرد: در کشور تونس انقلابی شبيه به انقلاب اسلامی ايران به وقوع پيوست که از جهات زيادی به انقلاب ايران شبهات دارد.
معظم‌له افزود: مردم تونس می‌توانند دست خارجی‌ها را از کشور خود قطع کنند؛ چرا که يک جنبش اسلامی در کشورشان ايجاد شده است.
آيت الله مکارم‌شيرازی با تاکيد بر اين‌که کشورهای عرب بايد از جريانات به وقوع پيوسته در تونس درس عبرت بگيرند، گفت: حوادث تونس پيامی برای تمام کشورهای است که متکی به خارج هستند.
ايشان خطاب به کشورهای عرب، تصريح کرد: دوران اتکا به خارجی‌ها به ويژه غرب گذشته است؛ متکی به ملت و مردمتان باشيد؛ چرا که متکی به بيگانگان اشتباه است.
وی در بخش پايانی سخنان خود با اشاره به تحولات سياسی لبنان، ابراز داشتند: آمريکا و رژيم صهيونيستی پس از شکست‌های متوالی در سال‌های اخير، در صددند تا بحرانی‌ را در لبنان ايجاد کنند، اما پيام سيد حسن نصرالله تا حدودی اين امر را خنثی کرد.
اين مرجع تقليد گفت: من از پيام سيد حسن نصرالله لذت فراوان بردم؛ چرا که خطاب به آمريکا و رژيم غاصب صهيونيستی گفت« ما با مردم خود گلاويز نمی‌شويم، زيرا متکی به ملت خود هستيم»
وی با بيان اين‌که تحولات سياسی لبنان پيامی برای تمامی کشورهای مسلمان و بويژه نظام جمهوری اسلامی ايران دارد، تاکيد کرد: بايد با نگاه به تحولات لبنان، در کشور خود متحد شويم؛ زيرا دنيای غرب و بويژه آمريکا اختلاف ميان مسلمانان را دنبال می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016