جمعه 1 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سلطانيه: حتی با حمله به تاسيسات هسته‌يی‌مان هم به غنی‌سازی ادامه می دهيم، ايسنا

- آماده‌ايم درباره تبادل سوخت با گروه وين مذاکره کنيم


علی‌اصغر سلطانيه ضمن تکذيب گزارشات مبنی بر قصد تهران برای ارايه نسخه تجديدنظر شده پيشنهاد مبادله سوخت در نشست استانبول اعلام کرد که حاضر است درباره بيانيه تهران با گروه وين مذاکره کند.

به گزارش خبرگزارش دانشجويان ايران (ايسنا)، خبرگزاری رويتر گزارش داد: شبکه تلويزيونی العربيه روز پنج‌شنبه از قصد ايران برای پيشنهاد نسخه جديد طرح تبادل سوخت هسته‌يی در مذاکرات استانبول خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


العربيه اين خبر را به نقل از منابع نزديک به طرح تجديدنظر شده ادعايی منتشر کرد اما هويت اين منابع را فاش نکرد.

با اين حال علی باقری ـ معاون سعيد جليلی، مذاکره کننده ارشد هسته‌يی ايران ـ به محض ورود هيات ايرانی به استانبول در روز پنج‌شنبه به رويتر گفت: چيزی در اين‌باره نشنيده‌ام.

يک مقام ايرانی ديگر نيز گفت: هيچ پيشنهاد جديدی وجود ندارد.

علی‌اصغر سلطانيه ـ نماينده ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی ـ در کنفرانس خبری در مسکو گفت که تهران آماده است درباره تبادل (سوخت) بر مبنای طرح مطرح شده در اکتبر ۲۰۰۹ و تجديدنظر شده در توافق با برزيل و ترکيه در مه گذشته مذاکره کند.

سلطانيه هشدار داد که "زمان به سرعت می‌گذرد" و زمانی که ايران تزريق اورانيوم ۲۰ درصدی به راکتور تهران را آغاز کند هيچ دليلی برای تبادل سوخت وجود نخواهد داشت.

در عين حال بنابر گزارش رويتر، سلطانيه در مسکو به خبرنگاران گفت که ايران حتی در صورت حمله نظامی به تاسيسات هسته‌يی‌اش قادر به انجام غنی‌سازی اورانيوم خواهد بود.

او اظهار کرد: ما با يک تهديد بسيار جدی روبه‌رو هستيم بنابراين بايد تدابيری برای حفاظت از تاسيسات‌مان اتخاذ کنيم.

سلطانيه گفت که پيش‌بينی‌های لازم برای تاسيسات ديگری در فردو در نزديکی قم صورت گرفته است و افزود که اين تاسيساتی جانشين است تا اگر به يک سايت حمله شد ما بتوانيم روند غنی‌سازی را ادامه دهيم.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، سلطانيه هم‌چنين اظهار کرد: ايران برای مذاکرات با گروه وين درباره مساله غنی‌سازی اورانيوم آمادگی دارد.

وی افزود: ما حاضريم ۱۲۰۰ کيلوگرم اورانيوم با غنای پايين را با ۲۰ کيلوگرم اورانيوم با غنای ۲۰ درصد معاوضه کنيم.

بنابر گزارش رويتر، سلطانيه تاکيد کرد: ما از بيانيه تهران حمايت می‌کنيم و حاضريم درباره تبادل سوخت با گروه وين گفت‌وگو کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016