جمعه 24 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش چين و روسيه به دعوت ايران: در بازديد شرکت نمی‌کنيم، خبرآنلاين

وزير خارجه روسيه گفت درحالی‌که اين دعوت «سزاوار توجّه» است، اين تور پيشنهادی نمی‌تواند جايگزين همکاری با بازرسان سازمان ملل باشد. وزارت خارجه چين نيز اعلام کرد برای نماينده‌اش دشوار خواهد بود که در اين بازديد شرکت کند.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از وب‌سايت «بلومبرگ» روز پنجشنبه سخنگوی وزارت خارجه چين به خبرنگاران گفت برای نمايندۀ چين در وين «دشوار» است که برای مشارکت در اين فعاليت به ايران سفر کند؛ چراکه او اکنون در چين است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرگی لاورف وزير خارجه روسيه نيز در جمع خبرنگاران اظهار داشت دولت ايران به‌صورت کامل با بازرسان هسته‌ای سازمان ملل دربارۀ نگرانی‌ها همکاری نمی‌کند، دغدغه‌هايی که متوجه پيگيری ايران برای توليد تسليحات هسته‌ای است.

وزير خارجه روسيه با اشاره به پيشنهاد ايران افزود: چنين بازديدهايی به‌هيچ‌وجه نمی‌تواند جايگزين بازرسی‌های «آژانس بين‌المللی انرژی اتمی» شود.

لاورف اظهار داشت: به چنين بازديدهايی و ليست کشورهای دعوت شده برای شرکت در آن، نبايد به عنوان جايگزينی برای گفت‌وگو ميان ايران و گروه شش [۱+۵] نگريست.

بلومبرگ به نقل از يک تحليلگر روس نوشت: ايران اميدوار است تا اعضای شورای امنيت را در مقابل يکديگر قرار دهد، که با تصويب قطعنامه‌ها در سال گذشته موفق نشد. «لوکيانف» تحليلگر شورای سياست خارجی و دفاعی در مسکو ادعا کرد: به نظر می‌رسد چين و روسيه مواضع‌ هماهنگی اتخاذ کردند و ايران به نتيجه‌ای که می‌خواست نرسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016